Gravatar

#4221 Kruse 14 år siden

Jeg tror at jeg vil se "Rachel Getting Married" :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4222 Wangsgaard 14 år siden

#4221 Fantastisk film!
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#4223 Kruse 14 år siden

#4222: Ja, den var faktisk rigtig glimrende. Velspillet drama fyldt med følelser og autensitet. En undervurderet lille film :)
Gravatar

#4224 NightHawk 14 år siden

Kruse (4217) skrev:

Det er nemlig en fremragende dokumentar, og det er svært ikke at blive følelsesladet når de viser folks reaktioner på mordet samt alle de mennesker der samlede sig og gik gennem gaderne med levende lys. Virkelig en velfortalt dokumentar om en vigtig og interessant tid i historien.

Helt enig!

Jeg kniber en tåre hver gang, at jeg ser de scener/billeder, og ligeså når de vises i "Milk". Det er dybt rørende at overvære.

Twister (4219) skrev:

Fremragende film, intet mindre. den scorer 8/10 fra mig. Adam Sandler spiller overraskende godt og viser han kan andet end hjernedødt og dårligt comedy-skuespil (Hvilket også må siges at være en stor ros til Paul Thomas Anderson der helt sikkert bærer en stor del af skylden). Jeg fandt generelt filmen utrolig stærk og bevægende.

Godt at høre du kunne lide filmen. :) Da det er min favorit film af PTA, så ligger den på 10/10, men ellers er jeg helt enig i de ting du nævner. Og så er Phillip Seymour Hoffmann jo i øvrigt klukkende morsom som filmens pimpede skurk. :D

Læste efterfølgende en meget interessant fortolkning af filmen der beskriver hvordan hele filmen er en skjult hyldest til Superman-mytologien

http://www.thefilmcynics.com/blog/?p=954
(spoiler alert)

Meget interessant læsning. fortolkningen virker faktisk som et realistisk bud på den egentlige mening med filmen, selvom det lyder langt ude. Jeg kan ihvertfald anbefale at læse teorien da jeg fandt den meget interessant.

Jeg bliver lige nød til at se filmen igen for at kunne lave en fair sammenligning med teorien, som dog lyder ganske interessant.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#4225 Kruse 14 år siden

Jeg har formentligt tænkt mig at se "Mammut" i aften (Og nej Elwood, det er ikke den film du tænker på :P).
Gravatar

#4226 Benway 14 år siden

Jeg forsætter mit Powell/Pressburger-flip med "The Red Shoes".
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4227 elwood 14 år siden

#4225 8-(
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4228 Twister 14 år siden

I aften vil jeg se Boogie Nights!
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#4229 Kruse 14 år siden

Twister (4228) skrev:
I aften vil jeg se Boogie Nights!

NICE!!!! Den er fantastisk! Du må meget gerne skrive et par ord om den bagefter :)

elwood (4227) skrev:
#4225 8-(

Du må jo bare tage den med til næste filmz filmaften, så vi andre kan se den lille perle :)
Gravatar

#4230 wimmie 14 år siden

Planet 51 (husbondens valg)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: