Gravatar

#4211 Slettet Bruger [2559402234] 14 år siden

Jeg synes så at "Smultronstället" er en af hans bedre film, hvorimod jeg så til gengæld ikke bryder mig særlig meget om "Persona."

"Fanny og Alexander" rangerer dog også blandt de bedste.

Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#4212 evermind 14 år siden

Kruse (4157) skrev:
#4156: Jeg synes at den var okay, men heller ikke mere. Det er en b-films gyser, som ikke leverer noget der ikke er set mange gange før. Konceptet er da ganske interessant, og så kunne jeg godt lide den lidt neurotiske hovedrolleindehaver, men udførelsen er ikke noget der er værd at skrive hjem om.

Okay, tak for ordene. Har den selv stående uset, men der vil da nok være andre film, der smutter foran i køen så. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#4213 Kruse 14 år siden

elwood (4203) skrev:
Den er også sweet 8-)

Jep, den var ganske fornøjelig :)

I give it 4 out of 6 Jive Turkeys!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4214 Kruse 14 år siden

Jeg har tænkt mig at se dokumentaren "The Times of Harvey Milk". Jeg har tidligere set sidste halvdel af filmen, da den på et tidspunkt blev vist på DR2. Jeg slog lige over på kanalen for lige kort at se hvordan dokumentaren var, men jeg endte med at se resten af dokumentaren, da den virkelig fangede mig. Nu ser jeg frem til at se den i dens helhed.
Gravatar

#4215 NightHawk 14 år siden

# 4209 -

Hvad syntes du så om filmen og Adam Sandlers præstation ? :)

# 4214 -

Uh, det er jo en fremragende dokumentar.

Skriver du evt. et par kommentarer til den ? :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#4216 Thomsen 14 år siden

Smutter i Cinemateket for at fange en dobbeltforestilling med "The Driller Killer" og "Ms. 45" - begge af Abel Ferrera. Den første er mere kunstfilm, end titlen antyder. Den anden er en fremragende hævnfilm.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#4217 Kruse 14 år siden

NightHawk (4215) skrev:

# 4214 -

Uh, det er jo en fremragende dokumentar.

Skriver du evt. et par kommentarer til den ? :)

Det er nemlig en fremragende dokumentar, og det er svært ikke at blive følelsesladet når de viser folks reaktioner på mordet samt alle de mennesker der samlede sig og gik gennem gaderne med levende lys. Virkelig en velfortalt dokumentar om en vigtig og interessant tid i historien.
Gravatar

#4218 Kruse 14 år siden

Efter snakken om Bergman i går, har jeg tænkt mig at se "Det Sjunde Inseglet" i aften. Jeg har tidligere set en enkelt Bergman-film, nemlig "Höstsonaten", som jeg fandt ganske fremragende.
Gravatar

#4219 Twister 14 år siden

NightHawk (4215) skrev:
# 4209 -

Hvad syntes du så om filmen og Adam Sandlers præstation ? :)

Fremragende film, intet mindre. den scorer 8/10 fra mig. Adam Sandler spiller overraskende godt og viser han kan andet end hjernedødt og dårligt comedy-skuespil (Hvilket også må siges at være en stor ros til Paul Thomas Anderson der helt sikkert bærer en stor del af skylden). Jeg fandt generelt filmen utrolig stærk og bevægende. Læste efterfølgende en meget interessant fortolkning af filmen der beskriver hvordan hele filmen er en skjult hyldest til Superman-mytologien

http://www.thefilmcynics.com/blog/?p=954
(spoiler alert)

Meget interessant læsning. fortolkningen virker faktisk som et realistisk bud på den egentlige mening med filmen, selvom det lyder langt ude. Jeg kan ihvertfald anbefale at læse teorien da jeg fandt den meget interessant.

I aften vil jeg se Barry Lyndon
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#4220 IK 14 år siden

Jeg skal også se "Det Sjunde Inseglet". :)

Skriv ny kommentar: