#4458: Jeg vil anbefale Werner Herzog's "Stroszek". Det er en yderst fremragende film, og min nummer to favorit af hans film, lige bag ved "Jeder für sich und Gott gegen alle". Her er hvad jeg i sin tid skrev om filmen i What We Saw-tråden:
Stroszek
Endnu en perle fra Werner Herzog! Ligesom i "Jeder für sich und Gott gegen alle" spiller Bruno S. hovedrollen, hvor han i denne film spiller...Bruno S. ;) Stroszek hedder han til efternavn, og er en sølle eksistens der lige er kommet ud af fængsel, og stadig kæmper mod sine indre dæmoner såsom alkoholisme. Hans eneste venner er to andre udskud, en prostitueret kvinde, Eva, og en eksentrisk ældre herre som støtter Bruno i tykt og tyndt. De beslutter at prøve lykken i USA, da de har hørt at alle bliver rige "over there". Den amerikanske drøm går bare desværre ikke i opfyldelse for alle, og denne film skildrer hvad der sker når den amerikanske drøm bliver til et mareridt. Det er virkelig en fanstastisk og smuk film om bagsiden af livet, og filmen har et langsom, men også meget dragende tempo, der gør at man er hooked med det samme.
5/6 - Jeg tror at det er en film, der med tiden vil vokse på mig(det lyder forkert på dansk ;) ), og ved senere gensyn vil den muligvis være endnu bedre.
Efter den vil jeg anbefale Kieslowski's "Krótki film o zabijaniu" (A Short Film about Killing) som er en fremragende og meget intens film.
EDIT:
Twister (4460) skrev:
Jeg vil nu langt om længe se Boogie Nights. Og jeg glæder mig!
There will be blood skuffede mig en smule da jeg i sin tid så den. Men efter at have set Magnolia og Punch-drunk love do jeg begge finder fuldstændig fantastiske, har jeg fået fornyet gejst for at se flere film af P. T. Anderson!
Nice! Jeg glæder mig til at høre hvad du synes om den :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Nej, god bedring, unge mand. Det lyder som et vældigt program.
Takker - men med et pollental på over 500 har hele dagen været i tågernes, nysenes og Hostens tegn - Ren ynk, så jeg har slet ikke kunnet finde ro eller set noget ... Øv!
Har derfor lige sat en musik dvd på, så kan man slappe af til den :)
1. Krótki film o zabijaniu - 6/6 2. Stroszek - 6/6 3. Przypadek - 6/6 4. La double vie de Véronique - 6/6 5. Krótki film o milosci - 6/6 6. Bez konca - 4/6 7. Blue Velvet - 4/6 8. Broken Flowers - 3/6 9. Paris Je T'aime - 3/6
#4464 Nice, nice ... Håber du kan lide den. Den var jo med til at inspirere vores gode Night of the Living Dead. Bogen kan i øvrigt varmt anbefales! :)
#4465 Det er noget hø! Eller ... hehe. God bedring, mester. Kender det selv, dog heldigvis i mildere grad. :I
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Ja, den var skam fed - kan godt se hvordan den har inspireret Night of the Living Dead og flere film i genren. Kunne dog godt have brugt den i en lidt bedre kvalitet og med bedre lyd (eller i det mindste engelske undertekster...)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#4468 Yeah, har den også i en ret fesen udgave, så det kunne være, jeg skulle tage mig sammen og få opgraderet den i den nye måned, når pengene igen vokser frit på træerne ... :)
Jeg vil sgu se The New York Ripper nu. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
#4461 BN 14 år siden
Hmm ... der er nu kun én af ham. ;-)
#4462 Kruse 14 år siden
Efter den vil jeg anbefale Kieslowski's "Krótki film o zabijaniu" (A Short Film about Killing) som er en fremragende og meget intens film.
EDIT:
Nice! Jeg glæder mig til at høre hvad du synes om den :)
#4463 Batsy 14 år siden
De film holder sku stadig, elsker dem!
#4464 wimmie 14 år siden
#4465 Takfornu 14 år siden
Takker - men med et pollental på over 500 har hele dagen været i tågernes, nysenes og Hostens tegn - Ren ynk, så jeg har slet ikke kunnet finde ro eller set noget ... Øv!
Har derfor lige sat en musik dvd på, så kan man slappe af til den :)
#4466 Antlion 14 år siden
Det er fandme en god omgang film, 5 mesterværker!
1. Krótki film o zabijaniu - 6/6
2. Stroszek - 6/6
3. Przypadek - 6/6
4. La double vie de Véronique - 6/6
5. Krótki film o milosci - 6/6
6. Bez konca - 4/6
7. Blue Velvet - 4/6
8. Broken Flowers - 3/6
9. Paris Je T'aime - 3/6
"The Outsiders" har jeg ikke set.
#4467 evermind 14 år siden
#4465 Det er noget hø! Eller ... hehe. God bedring, mester. Kender det selv, dog heldigvis i mildere grad. :I
#4468 wimmie 14 år siden
Ja, den var skam fed - kan godt se hvordan den har inspireret Night of the Living Dead og flere film i genren. Kunne dog godt have brugt den i en lidt bedre kvalitet og med bedre lyd (eller i det mindste engelske undertekster...)
#4469 evermind 14 år siden
Jeg vil sgu se The New York Ripper nu. :)
#4470 elwood 14 år siden
Her'es my invitation
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"