Hvis du har set Bad Boys 2, har du sikkert bemærket, at den hat lånt virkelig meget fra den scene. :) Jeg kan i øvrigt også anbefale Projekt A, som også er fantastisk underholdende og byder på kampkoreografi af bedste skuffe.
TheEnd (4448) skrev:
Jackie Chan er da om nogen stuntmanden over dem alle. Det understreges vist rimelig godt af af alle de skader manden har pådroget sig gennem tiden
Nej, god bedring, unge mand. Det lyder som et vældigt program.
Jeg vil til gengæld udsætte mig for det sidste års mest udskældte film endnu engang: A Serbian Film. Jeg er spændt på at se den på et stort lærred - og endnu mere spændt på, hvordan publikum reagerer. Jeg bliver næsten skuffet, hvis der ikke er nogen, der besvimer eller i det mindste går. :-)
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Jeg har lånt et par forskellige film som jeg ikke tidligere har set, så jeg vil se en af følgende i aften. Men hvilken skal det være og hvorfor..? Jeg kunne godt forestille mig, at jeg så to. :)
The Outsiders (Francis Ford Coppola) Blue Velvet (David Lynch) Paris Je T'aime (diverse) Stroszek (Werner Herzog) Broken Flowers (Jim Jarmusch) Krzysztof Kieslowski - 5 DVD Collection - Przypadek (Blind Chance, 1981) - Bez konca (No End, 1985) - Krótki film o zabijaniu (En Lille Film Om Kunsten At Dræbe, 1988) - Krótki film o milosci (En Kort Film om Kærlighed, 1988) - La double vie de Véronique (Veronikas To Liv, 1991)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Jeg vil foreslå dig at se 'Blue Velvet', som er en af mine egne favoritter.
Her er min anbefaling af den (copy/pastet fra min Top 200):
129) Blue Velvet - (David Lynch, 1986)
Krimi/thriller. En ung mand mand, der leger privatdetektiv i sin fritid, stifter bekendtskab med uhyggelige, kriminelle elementer i en ellers tilsyneladende idyllisk forstad.
Kyle MacLachlan udstråler den rette blanding af uskyld, naivitet og nysgerrighed i hovedrollen som den unge mand Jeffrey. Laura Dern er god som pigen Sandy, der hjælper ham, Dean Stockwell er både bizar og komisk som den klovnesminkede, tydeligvis narko-dopede Ben, og Isabelle Rossellini har en af sine mest bemærkelsesværdige roller som den mystiske, traumatiserede sangerinde Dorothy Vallens, der bliver afpresset af den sexgale, sadistiske Frank Booth, som har kidnappet hendes mand og barn. Denne spilles af Dennis Hopper, og jeg er helt enig med filmz-brugeren rammy, som har skrevet følgende om ham: "Hans præstation som komplet utilregnelig, hysterisk, kold og ondskabsfuld psykopat i Blue Velvet (1986) står for mig som en af de bedste movie-bad-guys vi nogensinde har set." Personligt synes jeg, at det er hans bedste præstation nogensinde.
'Blue Velvet' indeholder elementer af både film noir og surrealisme, og så har den en fuldstændig unik stemning over sig med sine smukke, ofte foruroligende billeder, som på lydsiden ledsages af popklassikere som 'Blue Velvet' med Bobby Vinton og 'In Dreams' med Roy Orbison.
Filmen reflekterer over den ondskab, der lurer under ethvert samfunds overflade, og fokuserer på den blanding af fascination og afsky, nogle kan føle overfor sære, perverse og farlige personer og miljøer. Men samtidig hylder den også på ganske smuk og poetisk vis kærligheden og livet.
Har kun selv set Blue Velvet af de film du overvejer, men den er ihvertfald ganske udmærket. Selvom jeg ikke mener det er et af Lynches største værker.
Jeg vil nu langt om længe se Boogie Nights. Og jeg glæder mig!
There will be blood skuffede mig en smule da jeg i sin tid så den. Men efter at have set Magnolia og Punch-drunk love do jeg begge finder fuldstændig fantastiske, har jeg fået fornyet gejst for at se flere film af P. T. Anderson!
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
#4451 IK 14 år siden
Hvis du har set Bad Boys 2, har du sikkert bemærket, at den hat lånt virkelig meget fra den scene. :) Jeg kan i øvrigt også anbefale Projekt A, som også er fantastisk underholdende og byder på kampkoreografi af bedste skuffe.
Stor respekt for manden!
#4452 TheEnd 14 år siden
Noteret :)
#4453 Takfornu 14 år siden
#4454 Thomsen 14 år siden
Den lider jeg også af.
;-)
Nej, god bedring, unge mand. Det lyder som et vældigt program.
Jeg vil til gengæld udsætte mig for det sidste års mest udskældte film endnu engang: A Serbian Film. Jeg er spændt på at se den på et stort lærred - og endnu mere spændt på, hvordan publikum reagerer. Jeg bliver næsten skuffet, hvis der ikke er nogen, der besvimer eller i det mindste går. :-)
#4455 Babo Rises 14 år siden
#4456 IK 14 år siden
Jeg så den faktisk igår. Ganske fin film. :)
#4457 Twister 14 år siden
#4458 Bony 14 år siden
The Outsiders (Francis Ford Coppola)
Blue Velvet (David Lynch)
Paris Je T'aime (diverse)
Stroszek (Werner Herzog)
Broken Flowers (Jim Jarmusch)
Krzysztof Kieslowski - 5 DVD Collection
- Przypadek (Blind Chance, 1981)
- Bez konca (No End, 1985)
- Krótki film o zabijaniu (En Lille Film Om Kunsten At Dræbe, 1988)
- Krótki film o milosci (En Kort Film om Kærlighed, 1988)
- La double vie de Véronique (Veronikas To Liv, 1991)
#4459 BN 14 år siden
Jeg vil foreslå dig at se 'Blue Velvet', som er en af mine egne favoritter.
Her er min anbefaling af den (copy/pastet fra min Top 200):
129) Blue Velvet - (David Lynch, 1986)
Krimi/thriller. En ung mand mand, der leger privatdetektiv i sin fritid, stifter bekendtskab med uhyggelige, kriminelle elementer i en ellers tilsyneladende idyllisk forstad.
Kyle MacLachlan udstråler den rette blanding af uskyld, naivitet og nysgerrighed i hovedrollen som den unge mand Jeffrey. Laura Dern er god som pigen Sandy, der hjælper ham, Dean Stockwell er både bizar og komisk som den klovnesminkede, tydeligvis narko-dopede Ben, og Isabelle Rossellini har en af sine mest bemærkelsesværdige roller som den mystiske, traumatiserede sangerinde Dorothy Vallens, der bliver afpresset af den sexgale, sadistiske Frank Booth, som har kidnappet hendes mand og barn. Denne spilles af Dennis Hopper, og jeg er helt enig med filmz-brugeren rammy, som har skrevet følgende om ham: "Hans præstation som komplet utilregnelig, hysterisk, kold og ondskabsfuld psykopat i Blue Velvet (1986) står for mig som en af de bedste movie-bad-guys vi nogensinde har set." Personligt synes jeg, at det er hans bedste præstation nogensinde.
'Blue Velvet' indeholder elementer af både film noir og surrealisme, og så har den en fuldstændig unik stemning over sig med sine smukke, ofte foruroligende billeder, som på lydsiden ledsages af popklassikere som 'Blue Velvet' med Bobby Vinton og 'In Dreams' med Roy Orbison.
Filmen reflekterer over den ondskab, der lurer under ethvert samfunds overflade, og fokuserer på den blanding af fascination og afsky, nogle kan føle overfor sære, perverse og farlige personer og miljøer. Men samtidig hylder den også på ganske smuk og poetisk vis kærligheden og livet.
#4460 Twister 14 år siden
Har kun selv set Blue Velvet af de film du overvejer, men den er ihvertfald ganske udmærket. Selvom jeg ikke mener det er et af Lynches største værker.
Jeg vil nu langt om længe se Boogie Nights. Og jeg glæder mig!
There will be blood skuffede mig en smule da jeg i sin tid så den. Men efter at have set Magnolia og Punch-drunk love do jeg begge finder fuldstændig fantastiske, har jeg fået fornyet gejst for at se flere film af P. T. Anderson!