Gravatar

#4651 evermind 14 år siden

#4649 Lad høre, hvad du synes. Jeg blev desværre rigtig skuffet over den. :(
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#4652 evermind 14 år siden

#4647 Jeg tænker på den film, hver gang jeg ser en tom plastikpose flagre rundt i vinden. ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#4653 Kruse 14 år siden

evermind (4651) skrev:
#4649 Lad høre, hvad du synes. Jeg blev desværre rigtig skuffet over den. :(

Jeg havde ikke så høje forventninger, så jeg blev ikke rigtigt skuffet. Men det er nu stadig en noget middelmådig(nok lidt over middel) fortsættelse, som bare føles som meget af det samme, dog uden den samme kant og friskhed som 1'eren havde.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4654 evermind 14 år siden

Kruse (4653) skrev:
Jeg havde ikke så høje forventninger, så jeg blev ikke rigtigt skuffet. Men det er nu stadig en noget middelmådig(nok lidt over middel) fortsættelse, som bare føles som meget af det samme, dog uden den samme kant og friskhed som 1'eren havde.

Jeg havde desværre hørt positivt flere steder fra, og så hjalp det nok heller ikke på sagen, at jeg er så glad for 1'eren, og det var samme instruktør. Jeg vil give dig ret i, at konceptet (som det lå i titlen) var meget lig den førstes. Men hvad der skuffede mig kolossalt var, at al naturlighed var forduftet; den første havde meget mere troværdighed (inden for temaets rammer) i sine karakterer, situationer og skuespillet. I 2'eren virker personerne karikerede og hændelserne meget opstillede. Plotudviklingen virker også mere som en plotudvikling end bare en eskalering af situationen. Ikke mindst sideplottet med teenagerne er med til at understrege dette og virkede for mig forceret med det formål at smide mere kød i slagteriet og fylde spilletiden ud.

En anden ting, der irriterer mig er
Exorcisten-drejningen, hvor denne her irriterende præst pludselig skal uddrive dæmonerne, og de så kommunikerer med ham. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes, det tager en del af uhyggen, at ondskaben pludselig får en personlighed og stemme på denne måde. De inficerede i den første film var endnu anonyme, uden nogen tilsyneladende tankevirksomhed og på ingen måde til at kommunikere og ræsonnere med. Drejningen til sidst lægger op til den planlagte 3'er, og selv om jeg ikke nærer store forhåbninger, beholder jeg indtil videre min 2'er, for det ville jo være lidt ærgerligt at sælge den, hvis det nu skulle vise sig, at den samme instruktør faktisk leverer varen næste gang. Men netop udviklingen i denne tyder desværre på, at der er ved at gå for meget plotkonstruktion i den til fordel for den enkle, effektive præmis, der gjorde den første så fed.

Bemærk dog, at jeg ikke er modstander af plotkonstruktion og -udbygning som sådan. Nogle film klæder det bestemt, men [REC] er efter min mening ikke en af dem. Den lever på sit præg af et nyhedsindslag, der har udviklet sig i en ubehagelig retning, og der skal ikke proppes meget plot på, før illusionen brister ...

Just my 2 cents. :)
Gravatar

#4655 Skeloboy 14 år siden

Jeg skal se to 40'er-film i dag...er min plan. Jeg har følgende, som jeg ikke har set endnu:

Arsenic and Old Lace
Duel In The Sun
For Whom The Bell Tolls
Lady Eve, The
Lady of Burlesque, The
Meet John Doe
Mr. & Ms. Smith
Murder, My Sweet
National Velvet
Odd Man Out
Pride of the Yankees, The
Scarlet Street
Snake Pit, The
Strange Love of Martha Ivers, The
To Each His Own

Hvilke to skal jeg se? :)
Gravatar

#4656 evermind 14 år siden

Scarlet Street (som du vist var så flink at forære mig til en Filmz-sammenkomst hos davenport), så du kan fortælle mig, om jeg selv bør se den i nærmeste fremtid! :)
Gravatar

#4657 Kruse 14 år siden

#4654: Jeg er meget enig i dine betragtninger, og det var nok også kun fordi at jeg ikke rigtigt længere havde nogen specielle forventninger, at jeg ikke blev helt lige så skuffet som dig. 2'eren bød endda også på flere øjeblikket, hvor nogen af de handlinger der blev foretaget ikke virkede logiske i situationen, og hvor jeg havde lidt svært ved at købe at det lige var dét der "tilfældigvis" skete i situationen.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4658 Skeloboy 14 år siden

#4656 - hehe. Hvis den er ret så fed, så skal du nok ikke se den DVD-udgave. Det er jo sådan en public domain-udgivelse...
Gravatar

#4659 evermind 14 år siden

#4658 En tarvelig public domain-udgivelse har aldrig afholdt mig fra at nyde en god film. Jeg så eksempelvis Seven Samurai i den muligvis tarveligste udgave på markedet, men nød selve filmen og opgraderede så efterfølgende til den bedst mulige udgave på det tidspunkt. Så det er en meget god måde at teste vandene på for mit vedkommende. ;)

EDIT: Altså, ikke at jeg altid starter med at købe skodudgaverne, men engang imellem er de lige billige/gratis, og hvis man ikke i forvejen kender filmen er det jo en meget god måde ikke at løbe nogen risiko på ... :)
Gravatar

#4660 Bruce 14 år siden

#4655 Arsenic and Old Lace og The Lady Eve. Der er lidt af hvert.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: