Ville man egentlig gå helt galt i byen med det engelske dub i stedet for det italienske? Den kommende britiske BD har kun det engelske dub (træls), men er det italienske bedre? Jeg synes ikke at kunne finde udbredt enighed om netop denne film, selvom et lydspor, der korresponderer med Argentos modermål, måske nok ville være at foretrække... eller hvad?
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Jeg synes netop ikke at der nogen spænding i "Suspiria" overhovedet, fordi det der stykke musik fjerner al spænding. Hver gang det kommer på, er man sikker på at der kommer til at ske noget semi-mystisk og hvor mystisk det er, afhænger af hvor hysterisk musikken er.
Hvorfor Argento har den status som han har, er virkelig over min forstand, fordi jeg kedede mig virkelig voldsomt, da jeg så "Suspiria".
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Jeg synes det italienske dub er ret horribelt men om det engelske er bedre ved jeg ikke - kan desværre ikke vælge på denne udgave. Jeg synes filmen er stemningsfuld men jeg er ambivalent ang. musikken - med alle de lyde/skrig kan det være svært at skelne mellem om det er soundtracket eller noget man hører i filmen. Men til tider er det ret fedt.
Anway, er ikke færdig så kommer lige med en ordentlig bedømmelse senere :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#461 wimmie 14 år siden
#462 Benway 14 år siden
Men som stemningsstykke synes jeg den er ret formidabel.
#463 dyg 14 år siden
Jeg burde snart gense filmene.. Hvilket minder mig om, at der efterhånden er enormt mange film jeg burde gense.
#464 rockysds 14 år siden
#465 filmz-Utyske 14 år siden
Jeg synes netop ikke at der nogen spænding i "Suspiria" overhovedet, fordi det der stykke musik fjerner al spænding. Hver gang det kommer på, er man sikker på at der kommer til at ske noget semi-mystisk og hvor mystisk det er, afhænger af hvor hysterisk musikken er.
Hvorfor Argento har den status som han har, er virkelig over min forstand, fordi jeg kedede mig virkelig voldsomt, da jeg så "Suspiria".
#466 wimmie 14 år siden
Jeg synes filmen er stemningsfuld men jeg er ambivalent ang. musikken - med alle de lyde/skrig kan det være svært at skelne mellem om det er soundtracket eller noget man hører i filmen. Men til tider er det ret fedt.
Anway, er ikke færdig så kommer lige med en ordentlig bedømmelse senere :)
#467 Highland Park 14 år siden
Jeg kan rigtig godt lide "Suspiria" og bliver aldrig af det sublime tema:
#468 wimmie 14 år siden
#469 Skeloboy 14 år siden
#470 Lord Beef Jerky 14 år siden