Gravatar

#461 wimmie 14 år siden

Ja, indtil videre er dene da i det mindste blodig...grinede lidt af at en af pigerne hedder "Pat Hingle" XD
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#462 Benway 14 år siden

Synes også Suspiria er ret så fed. Jeg ved ikke om man rent faktisk behøver læse underteksterne - handlingen er alligevel lidt ligegyldig. :)

Men som stemningsstykke synes jeg den er ret formidabel.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#463 dyg 14 år siden

#462 - Argento var jo stemningens mester, men dog er Profondo Rosso og Opera (i mine øjne) langt foran Suspiria.

Jeg burde snart gense filmene.. Hvilket minder mig om, at der efterhånden er enormt mange film jeg burde gense.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#464 rockysds 14 år siden

Ville man egentlig gå helt galt i byen med det engelske dub i stedet for det italienske? Den kommende britiske BD har kun det engelske dub (træls), men er det italienske bedre? Jeg synes ikke at kunne finde udbredt enighed om netop denne film, selvom et lydspor, der korresponderer med Argentos modermål, måske nok ville være at foretrække... eller hvad?
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#465 filmz-Utyske 14 år siden

Spænding? :)

Jeg synes netop ikke at der nogen spænding i "Suspiria" overhovedet, fordi det der stykke musik fjerner al spænding. Hver gang det kommer på, er man sikker på at der kommer til at ske noget semi-mystisk og hvor mystisk det er, afhænger af hvor hysterisk musikken er.

Hvorfor Argento har den status som han har, er virkelig over min forstand, fordi jeg kedede mig virkelig voldsomt, da jeg så "Suspiria".
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#466 wimmie 14 år siden

Jeg synes det italienske dub er ret horribelt men om det engelske er bedre ved jeg ikke - kan desværre ikke vælge på denne udgave.
Jeg synes filmen er stemningsfuld men jeg er ambivalent ang. musikken - med alle de lyde/skrig kan det være svært at skelne mellem om det er soundtracket eller noget man hører i filmen. Men til tider er det ret fedt.

Anway, er ikke færdig så kommer lige med en ordentlig bedømmelse senere :)
Gravatar

#467 Highland Park 14 år siden

#466: Er du på Filmz, mens du ser filmen?!

Jeg kan rigtig godt lide "Suspiria" og bliver aldrig af det sublime tema:
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#468 wimmie 14 år siden

Ja, hehe... kan ikke lade være med lige at åbne den bærbare i ny og næ ;)
Gravatar

#469 Skeloboy 14 år siden

Har kun set én Argento, Profondo Rosso...har også en Bava(Blood & Black Lace, som jeg ikke har set), men tror slet ikke genren er mig.
Gravatar

#470 Lord Beef Jerky 14 år siden

Susperia er den eneste gode Argento film jeg har set... bestemt ikke så god som sit rygte, men en visuel rigtig flot film og stemningsfuld til tider.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: