Gravatar

#471 dyg 14 år siden

#467 - Min netbook står også altid tændt, når jeg ser film. Om jeg bruger den afhænger af, hvor god en film jeg ser.

Og ja, musikken til Suspiria er brilliant. Goblin's soundtrack fulgte med i den udgave af filmen jeg har, og den er ganske ofte røget i afspilleren.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#472 Highland Park 14 år siden

#470: Hvilke har du ikke set? Jeg mangler bl.a. "Inferno", "Opera" og "Profondo Rosso", hvoraf sidstnævnte efter sigende skulle være hans bedste.
Af dem jeg har set foretrækker jeg "L'uccello dalle piume di cristallo" (dernæst "Il gatto a nove code" og "Suspiria").

#471: Ah, så må der være tale om den vilde udgivelse fra Anchor Bay. Heldige asen. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#473 rockysds 14 år siden

pølsefilm
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#474 dyg 14 år siden

#472 - Jeps, jeg købte den endda af evermind for snart 6 år siden (fuck hvor tiden flyver!).

Men hvis du er til Suspiria, så skal du endeligt se både Opera og Profondo Rosso. Fantastiske film!
Gravatar

#475 Lord Beef Jerky 14 år siden

#472 Det er sgu ikke mange jeg har set... Susperia, Mother Of Tears, Trauma og hans 2 kapitler i Masters Of Horror. Susperia var den eneste af dem, jeg kunne lide, men jeg har også hørt, at man bør holde sig fra hans nyere film. Mother Of Tears høstede dog nogenlunde anmeldelser, hvor nogen endda kaldte det hans comeback... jeg synes bare det var en dybt elendig film... og så er der sgu et eller andet klamt ved, at en instruktør filmer sin datter nøgen i badescener og sexscener. Jeg kunne dog mægtig godt tænke mig at se The Bird with the Crystal Plumage og Phenomena på et eller andet tidspunkt.

Hov, desuden er det også Anchor Bay udgivelsen af Susperia jeg har =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#476 Highland Park 14 år siden

nayze (474) skrev:
#472 - Jeps, jeg købte den endda af evermind for snart 6 år siden (fuck hvor tiden flyver!).

Var han da syg?!

nayze (474) skrev:
Men hvis du er til Suspiria, så skal du endeligt se både Opera og Profondo Rosso. Fantastiske film!

Yes sir! :D
"Tenebre" siger mig ikke så meget, men jeg havde desværre også regnet det meste ud på et meget tidligt tidspunkt, da jeg så den, så det lagde en lille dæmper på spændingen.

#475: Hehe... bortset fra "Suspiria" har jeg ikke set en eneste af dem, du omtaler. Men jeg har også hørt meget dårligt om Argentos seneste værker.
Ja, han har vist et lidt specielt forhold til sin datter.
Gravatar

#477 filmz-Utyske 14 år siden

#476 -

Nah, evermind så vist bare ikke det store lys i Argento, ligesom jeg. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#478 Highland Park 14 år siden

#477: Jeg synes bare ikke, at det er en udgivelse, man uden videre bør skille sig af med, men måske den har et bedre hjem hos nayze. :)
Gravatar

#479 dyg 14 år siden

#475 - Jeg er helt enig i, at hans nyere film er dybt elendige (omend hans bidrag til MoH var ganske fine). Men hans gamle film (som Suspiria, Tenebre, Profondo Rosso, Opera, L'uccello dalle piume di cristallo, ...) er langt langt bedre og meget mere stemningsfulde. Kom endeligt i gang med at se dem.

Jeg har ikke set Mother of Tears endnu, men den ligger hjemme på hylden.

#477 - I må have været midlertidigt blinde.

#478 - Det har den i hvert fald!
Gravatar

#480 Nicki52 14 år siden

Skal til forpremiere på "Kvinden der drømte om en mand" kl. 19:00. Glæder mig :p
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: