Lad os se, hvad filmz siger i dag. Jeg har følgende krav: Filmen skal være forholdsvis simpel underholdning. Jeg orker ikke noget, hvor hjernecellerne skal i gang...
Léon (og i så fald director's cut eller original cut?) Zodiac (Director's cut) Alien 3 (og i så fald hvilken version?) Gandhi Braveheart 8 1/2 The Shining Groundhog Day The Insider Where the Wild Things Are At Close Range The Cider House Rules
I må selv lige vurdere, hvor meget de forskellige film kræver af seeren. :P Jeg var dog selv i stand til at udelukke Lynch filmene. ^^
"8 ½," "Zodiac" og "The Insider" er allesammen forholdsvis tunge film. "Léon" falder under betegnelsen simpel underholdning og ellers ville jeg vælge "Groundhog Day" hvis du ønsker en fin komedie. Personligt synes jeg at begge film er bedst første gang man ser dem og til gengæld er faldet i underholdningsværdi efterfølgende.
I betragtning af at vi eftersigende kun har en time tilbage, har jeg åbent en flaske rødvin, og ser Metropolitan Operaens opsætning af Wagners "Götterdämmerung" (Ragnerok) om verdens undergang. Jeg er sikker på, at Von Trier ville bifalde valget. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#4851 MMB 14 år siden
Léon (og i så fald director's cut eller original cut?)
Zodiac (Director's cut)
Alien 3 (og i så fald hvilken version?)
Gandhi
Braveheart
8 1/2
The Shining
Groundhog Day
The Insider
Where the Wild Things Are
At Close Range
The Cider House Rules
I må selv lige vurdere, hvor meget de forskellige film kræver af seeren. :P Jeg var dog selv i stand til at udelukke Lynch filmene. ^^
#4852 Wangsgaard 14 år siden
#4853 Neranders 14 år siden
Where the Wild Things Are
Zodiac er nok det bedste af de bud, ud fra de jeg har set, men vil ikke kalde den simpel underholdning.
"That's rough, buddy."
#4854 Slettet Bruger [2559402234] 14 år siden
Det er dog begge to stadigvæk fine film.
#4855 Fellaheen 14 år siden
#4856 Fellaheen 14 år siden
#4857 Åkepool 14 år siden
Og så er valget jo givet på forhånd:
Groundhog day.
#4858 Skeloboy 14 år siden
#4859 Benway 14 år siden
#4860 wimmie 14 år siden
The Shining!
Eller Where the Wild things are :)