Gravatar

#4881 Neranders 14 år siden

Foeller (4876) skrev:
Nu vil jeg se Where the Wild Things Are.

Fantastisk film! Og som Wimmie siger, skriv lige et par ord om den. :)
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#4882 Collateral 14 år siden

#4879: Jeg kan ret godt lide både "Vertigo", "Psycho" og "the Birds", som også er alle de film jeg har set af manden, udover selvfølgelig "Dial M for Murder", som er den første af hans jeg har følt var lidt flad. Den har stadig Hitchcock stemning, men den er bare meget middelmådig i sin fortælling (og i virkeligheden også i dens virkemidler) set i forhold til andre af hans film.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#4883 wimmie 14 år siden

elwood (4880) skrev:

Justified fed fed serie, Timothy Olyphant er i sit ES!

Jep, han er über-cool i den :D

Collateral (4882) skrev:
#4879: Jeg kan ret godt lide både "Vertigo", "Psycho" og "the Birds", som også er alle de film jeg har set af manden, udover selvfølgelig "Dial M for Murder", som er den første af hans jeg har følt var lidt flad. Den har stadig Hitchcock stemning, men den er bare meget middelmådig i sin fortælling (og i virkeligheden også i dens virkemidler) set i forhold til andre af hans film.

Også nogle af mine favoritter; 2 af de allerbedste er i mine øjne "Rope" og "Rear Window" og så er jeg blevet ret glad for "North by Northwest" - i det hele taget er jeg ret så glad for mandens film, og vi er så småt begyndt at samle på dem.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#4884 Twister 14 år siden

Whispering Horse (4868) skrev:

Nej jeg vil helt klart vælge en anden af hans film. Enten "La Strada" eller "Nights of Cabiria."

De er mere let tilgængelige og samtidig også rigtig gode film. Jeg synes at sidstnævnte er den bedste af de to. Jeg synes at "8 ½" kræver at man kender lidt til Fellinis repertoire.

Benway (4869) skrev:
#4868 Enig. Mange starter ved "8½" og kommer aldrig videre, når de opdager, hvor krævende den kan være ved første syn. Jeg vil tro enten "La Strada", "I Vitelloni" eller "Nights of Cabiria" er det bedste sted at starte.

det kan jeg godt genkende. Jeg så 8½ som min første Fellini-film og er ikke kommet videre med hans værker siden. Filmen fangede mig slet ikke og fik inden der var gået ret lang tid af filmen, et meget distanceret forhold til værket...Det er lidt noget møj, da jeg meget gerne vil have set resten af hans film :/

Det kan være jeg forsøger mig med nogen af dem i har nævnt ovenover så.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#4885 Twister 14 år siden

I aften vil jeg se Dangerous Liaisons, inden jeg lægger mig til at sove.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#4886 Thomsen 14 år siden

THE TUNNEL (2011) - ny australsk horrorfilm i "found footage"-genren.

Efter sigende er det den første independent-film, der er finansieret udelukkende v.h.a. støtte over internettet og derefter lanceret på internettet. Den kan downloades gratis og fuldkomment lovligt her:

http://vodo.net/thetunnel

Trailer og mere om filmen: http://www.thetunnelmovie.net/
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#4887 Benway 14 år siden

#4872 "La dolce vita" kan man også sagtens starte med. Den er ikke krævende, blot man er indstillet på, at den ikke følger en vanlig tre-akts struktur. Og så er den jo muligvis min all-time yndlingsfilm, så jeg kan kun tale varmt om den. :)

#4884 Det er bestemt en god ide at se nogle af de nævnte Fellini-film, og så vende tilbage til "8½" senere. Jeg så den selv som den første af hans film, og havde det også ret svært med den til trods for de afsindig smukke billeder.

Nu har jeg fået ødelagt verden med Wagners "Götterdämmerung", så nu vil jeg kaste mig over et gensyn med den sublime film-serial "Les Vampires". Jeg forudser skjulte gange, mystiske dødsfald og afhuggede hoveder i læssevis. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4888 Collateral 14 år siden

#4883: "Rear Window" har jeg også fået anbefalet fra anden side, og "North by Northwest" er efterhånden en meget omtalt film her på siden, så både dem og "Rope" må jeg få set. Vil også gerne selv i gang med at samle, men pengene rækker jo ikke til det hele :/

EDIT: Du må i øvrigt endelig lige skrive hvad du mener om "Dial M for Murder"
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#4889 Bruce 14 år siden

Benway (4887) skrev:
#4872 "La dolce vita" kan man også sagtens starte med. Den er ikke krævende, blot man er indstillet på, at den ikke følger en vanlig tre-akts struktur. Og så er den jo muligvis min all-time yndlingsfilm, så jeg kan kun tale varmt om den. :)

Top top klasse. Hvornår mon den dog udkommer på BD :(
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#4890 Benway 14 år siden

#4889 Ak ja. Til gengæld har vi så "Red Sonja" og "Bad Boys 2" på blu-ray...
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: