Gravatar

#5631 MOVIE1000 14 år siden

Prinsesse Mononoke
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#5632 Neranders 14 år siden

Foeller (5627) skrev:
Første gang?! Jeg forventer under alle omstændigheder en anmeldelse. Du kan se frem til den måske bedste skuespilpræstation nogensinde.

Første gang ja. Du anbefalede den jo i december, da jeg havde min topliste og dengang påstod jeg, Daniel Day-Lewis' rolle som Daniel Plainview i There Will Blood er det bedste skuespil jeg hidtil har set. Den udtalelse står jeg stadig ved, trods at have set Raging Bull.

Robert de Niro spiller fremragende! Men i min optik er det dog stadig et lille stykke op til DDL, hvis præstation i TWB sidder i mig flere dage efter. Ellers så synes jeg filmen var udmærket, hvor især boksescenerne er værd at fremhæve. Trods de ikke har den store indvirkning i selve historiens videre fremgang (
med undtagelse af den sidste kamp mod Ray Lewis
), synes jeg der var en form for intensitet og spænding i dem, der hævede resten af filmen. Dramaet om Jake La Mottas privatliv er virkelig godt filmhåndværk, det var bare ikke en historie som interesserede mig det helt store (ikke fordi den er dårlig eller kedelig). Grundet det eminente skuespillet og det gode håndværk havner jeg på 8/10.

MOVIE1000 (5631) skrev:
Prinsesse Mononoke

Du har sgu fortjent alle de småkager du kan spise! Animationsfilm findes ikke flottere, mere intenst og bedre. Skriv meget gerne en anmeldelse.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#5633 MMB 14 år siden

Hehe, godt du kunne lide den, selvom du selvfølgelig ikke har ret med hensyn til DDL. Ej spøg til side, jeg kan sagtens forstå, at du foretrækker DDL' præstation. Begge præstationer er sindsoprivende.

Men med hensyn til selve boksescenerne, så har de en indflydelse på historiens fremgang (selvom de kun varer 10 minutter i alt!), da de jo er nødvendige for at se La Motte bogstaveligt talt slå sine frustrationer ud på andre folk. Og de begivenheder som sker uden for bokseringen sker jo ofte som følge af resultatet inde i bokseringen, så derfor er det jo nødvendigt med boksescenerne.

Though I'm no Olivier / I would much rather... And though I'm no Olivier / If he fought Sugar Ray / He would say / That the thing ain't the ring, it's the play. / So give me a... stage / Where this bull here can rage / And though I could fight / I'd much rather recite /... that's entertainment.
Gravatar

#5634 Slettet Bruger [3998488307] 14 år siden

Solaris, vistnok den første russisktalende film jeg ser.
Gravatar

#5635 Neranders 14 år siden

Angående boksescenerne er jeg faktisk enig. Hvad jeg egentlig mente, og ikke fik udtrykt korrekt, at historien ikke er centreret om boksescenerne, på samme måde som man for eksempel ser det i Million Dollar Baby og andre mere typiske sportsfilm.
"That's rough, buddy."
Gravatar

#5636 MMB 14 år siden

Jeg synes nu heller ikke, Million Dollar Baby er specielt centreret om boksescenerne, men det er en anden snak!

Gravatar

#5637 MMB 14 år siden

P.S. dette er gud:
Gravatar

#5638 Antlion 14 år siden

#5637:

Mascagni eller Scorcese? :)
Gravatar

#5639 Neranders 14 år siden

Åbningssekvensen er guld i høj, høj karat! Så pokkers stemningsfuld. :D

Men selve boksescenerne er mere direkte forbundet med, hvad der sker uden for ringen (undskyld mine gentagende fejlforsøg på at formulere mig, men den intense tyskundervisning her i ferien, har vidst allerede tærret godt på mig). I Raging Bull er boksningens betydning ikke så direkte og åbenlys i Million Dollar Baby, hvor sportselementet er at finde, selvom det er mellem kampene. Der bruges mere tid på boksningen imellem kampene end i Raging Bull.
"That's rough, buddy."
Gravatar

#5640 MMB 14 år siden

Antlion (5638) skrev:
#5637:

Mascagni eller Scorcese? :)

Kombinationen selvfølgelig!

Skriv ny kommentar: