Jeg har set det nogle gange i reklamer fra filmselskaber. Det er vist også et officielt logo.
Det er vist, når man kalder det for en Digital Versatile Disc, at nogle tillægger Video. Der kan det godt give mening. Men min opfattelse er, at det kaldes oftere en "Digital Video Disc" og der synes det bare mærkeligt at kalde noget for det samme to gange.
Desværre er der altid folk derude, der bruger nogle tvivlsomme udtryk om sådan noget. Selv fatter jeg ikke hvorfor folk pludselig er begyndt at kalde en video for en vhs-afspiller, da en vhs-afspiller jo er en moviebox.
Eller en pladespiller for en vinyl-afspiller eller en LP-afspiller, det er virkelig underligt.
Jeg har set det nogle gange i reklamer fra filmselskaber. Det er vist også et officielt logo.
Det er vist, når man kalder det for en Digital Versatile Disc, at nogle tillægger Video. Der kan det godt give mening. Men min opfattelse er, at det kaldes oftere en "Digital Video Disc" og der synes det bare mærkeligt at kalde noget for det samme to gange.
Det giver da god mening at kalde det DVD-Video. Problemet er at du kun tænker på DVD som noget der kan indeholde video, men DVD er et lagermedie. I stedet for video, kan du lagere data. De fleste computer spil der sælges idag, ligger på DVD-ROM, ligesom der også er noget der hedder DVD-Audio.
Der er derfor også mest korrekt at kalde det for "digital versatile disc."
#7641 Batsy 14 år siden
http://i3.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/0...
#7642 Twister 14 år siden
#7643 the_paki_don 14 år siden
#7644 Riqon 14 år siden
Hmm, hvem skriver dét?
#7645 the_paki_don 14 år siden
#7646 Slettet Bruger [3998488307] 14 år siden
Eller en pladespiller for en vinyl-afspiller eller en LP-afspiller, det er virkelig underligt.
#7647 Kisbye 14 år siden
Det giver da god mening at kalde det DVD-Video. Problemet er at du kun tænker på DVD som noget der kan indeholde video, men DVD er et lagermedie. I stedet for video, kan du lagere data. De fleste computer spil der sælges idag, ligger på DVD-ROM, ligesom der også er noget der hedder DVD-Audio.
Der er derfor også mest korrekt at kalde det for "digital versatile disc."
http://en.wikipedia.org/wiki/DVD
#7648 Riqon 14 år siden
Dejligt - jeg lærte noget nyt i dag ;)
#7649 Steffan Rasmussen 13 år siden
#7650 Skeloboy 13 år siden