Gravatar

#8701 Zombi 13 år siden

Thomas E. Nielsen (8700) skrev:
Jo det kender jeg også godt:)

Tak for svaret. Nu er jeg med på hvad du mener. Jeg opfattede nok selv filmens 'pointer' anderledes (i hvert fald dengang jeg sidst så den, for ca. 15-20 år siden:), som præsenteret bevidst igennem unge øjne, men med en kant af overspillende sarkasme, ironiseren eller hvad man skal kalde det (i hvert fald i nogle scener), når disse pointer slås fast som ting der har fyldt meget i et barns sind og forsat gør det. Muligt jeg ville se på det med andre øjne nu, eller det ville jeg selvfølgelig, men om det ville være værre eller bedre ved jeg ikke. Mindes filmen som en noget nær perfekt personificering af livet som barn på vej mod ungdommen og de opbrud og tanker dette fører med.

Hvis jeg havde set filmen da jeg var omkring de 12-13 år, havde den meget vel gjort større indtryk på mig.
Gravatar

#8702 Hr. Nielsen 13 år siden

Jeg er 42 nu, så helt så ung var jeg ikke sidst jeg så den. Tror jeg har set den 2-3 gange. Men skal snart se den igen, så kan du jo høre hvad jeg nu synes om den:)

Men tak for et uddybende svar. Det gjorde det i hvert fald klart for mig hvad du mente.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#8703 Batsy 13 år siden

Zodiac
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#8704 Ericmase 13 år siden

Batsy (8703) skrev:
Zodiac

Nice! Se dog helst Directors Cut udgaven! :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#8705 Batsy 13 år siden

Ericmase (8704) skrev:
Nice! Se dog helst Directors Cut udgaven! :)

Det blev desværre bif versionen, synes stadig den er rigtig god!

Gravatar

#8706 Kruse 13 år siden

Rampart
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8707 Zombi 13 år siden

Spekulerer over om jeg skulle give "Barry Lyndon" endnu chance, men der er godt nok få film der tester min tålmodighed som denne. Måske den eneste Kubrick jeg decideret ikke kan lide, i hvert fald ikke første gang jeg så den.

Det er godt nok også ærgerligt at der ikke medfølger noget ekstramateriale på blu-ray udgivelsen. :(
Gravatar

#8708 Kruse 13 år siden

Al den snak og skriverier om "Looper" har givet mig lyst til en tidsrejse-film, så i aften står den på "Timecrimes" (Los cronocrímenes).
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8709 Hr. Nielsen 13 år siden

Kruse (8708) skrev:
så i aften står den på "Timecrimes" (Los cronocrímenes).
Den så jeg engang til natfilmfestival i Cafe Biografen i Odense. Men er aldrig stødt på den siden (hvad har du den fra?). Fandt den god dengang. Skriv lidt om den, gider du:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#8710 Batsy 13 år siden

Har haft følgende set Ringens herre triologien den forlængede version på blu ray.

Og må sige den trejdes format er den bedste, og det bare en skam.

Der skal komme end bedre version af den første og anden!, det dog stadig mesterværker værd og en.

Skriv ny kommentar: