Kun lidt. Det er nok snarere noget à la Cabaret, Show Boat, The Band Wagon eller Renoirs French Cancan. Bevares, The Lion King er en god børnefilm, dramatisk og rørende, men selv Disney har produceret bedre.
Men Tsai Ming-liangs musical er ret god. Se den!
Dine forslag er noteret. :) Men The Lion King vil altid have en speciel status hos mig. Det er den film, som jeg forbinder mest med min barndom. :)
Jeg tror, at du specielt vil blive begejstret for Cabaret (og fortsæt derefter endelig med Bob Fosse, som generelt er enestående).
Foeller (8893) skrev:
[The Lion King] er den film, som jeg forbinder mest med min barndom. :)
Ditto. Mine forbehold er dog intet i forhold til dem, jeg har overfor den kedelige affære, der er blevet vist på Lyceum det sidste årtis tid (hvor scenografien og musikken er de eneste positive aspekter i musicalen).
Snow White and the Seven Dwarfs forbliver nok min foretrukne Disney-musical.
Ha! :P Nu har jeg rent faktisk været inde og se musicalen på Lyceum, og jeg må sige, at jeg synes, det var en fremragende oplevelse. Selvom jeg ikke er udpræget glad for tilføjelserne i historien, så havde jeg svært ved ikke at nyde musicalen. Nu siger du, at scenografien og musikken er de eneste positive aspekter ved musicalen, men det er immervæk også to ret centrale aspekter. Scenografien er fuldstændig fantastisk, altså decideret verdensklasse. Jeg havde i hvert fald svært ved ikke at være dybt imponeret over åbningen med de fantastiske kostumer. Åbningen var en oplevelse, som jeg sent vil glemme. Musikken og historien er jo også bare grundlæggende gode, og når optrædenerne så oven i købet heller ikke fejlede noget, så har jeg svært ved at være negativt stemt. :)
#8891 Batsy 13 år siden
#8892 elwood 13 år siden
Selv om det er den her film, hvor David Spade har hans eneste bedste rolle i.
men den her film kan jeg sagtens finde på og se på dansk i ny og næ.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#8893 MMB 13 år siden
#8894 Pécuchet 13 år siden
Jeg tror, at du specielt vil blive begejstret for Cabaret (og fortsæt derefter endelig med Bob Fosse, som generelt er enestående).
Ditto. Mine forbehold er dog intet i forhold til dem, jeg har overfor den kedelige affære, der er blevet vist på Lyceum det sidste årtis tid (hvor scenografien og musikken er de eneste positive aspekter i musicalen).
Snow White and the Seven Dwarfs forbliver nok min foretrukne Disney-musical.
#8895 MMB 13 år siden
#8896 Zombi 13 år siden
Maniac (1980) efterfulgt af et afsnit eller to af The Shield.
#8897 Twister 13 år siden
Og så tilmed for første gang. Jeg forventer en genial film.
#8898 Kruse 13 år siden
#8899 Steffan Rasmussen 13 år siden
Den læste jeg anmeldelse af i gratis avisen 24 timer til frokost i dag. WTF?
#8900 Benway 13 år siden
Som en der fornyeligt brugte to uger med bl.a. at tale om den, kan jeg kun sige: Det er den også. :)