Ja, det var jeg, selvom jeg ikke helt fattede alting, men vigtigst er også at blive henført indimellem. Jeg tror nogle film ikke skal prøves at forstås som sådan. Dermed ikke sagt, at de ikke kan forstås og at man ikke kan komme frem til en facit, men tror også en facit er ligegyldig i denne sammenhæng. Har du skrevet lidt om den?
Har ikke skrevet om den, men kun om min opfattelse af den som en anderledes film. :) Jeg kan godt følge dig mht. tolkningen, men samtidig synes jeg også, den er sjov at dykke ned i og læse andres tolkninger.
Rigtig god film. Byder måske ikke på så meget nyt og overraskende, det er den samme gamle tematiske omgang i et eller andet omfang, der ofte ses i politiske film. Men dramaet personliggøres så præcist og vedkommende, både igennem sublimt spil og godt filmisk håndværk, at det løfter filmens problematikker langt over det gennemsnitlige. Jeg ville give den 5/6!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
#9151 Snaden 13 år siden
Ok. Jeg er en sucker for Kieslowski, så det er hårde ord at bruge! ;)
Men jeg må så nok give mig i kast med Pasolini kan jeg høre.
#9152 MMB 13 år siden
Har ikke skrevet om den, men kun om min opfattelse af den som en anderledes film. :) Jeg kan godt følge dig mht. tolkningen, men samtidig synes jeg også, den er sjov at dykke ned i og læse andres tolkninger.
#9153 Batsy 13 år siden
#9154 Snaden 13 år siden
Herlig film. Eller skal jeg sige herlig trilogi....og så på Bluray. God fornøjelse. :)
#9155 Batsy 13 år siden
Jep, herlig trilogi!
#9156 Batsy 13 år siden
#9157 Kruse 13 år siden
#9158 Hr. Nielsen 13 år siden
#9159 Ispep 13 år siden
Også herfra. Hvis man godt kan lide politiske thrillers, så er denne altså rigtig god på mange områder.
#9160 Steffan Rasmussen 13 år siden