Efter min mening er den langt bedre; Hero synes jeg var ret kedelig.
Edit: Ok, ikke langt bedre...ingen af dem imponerede mig voldsomt - udover at de var flotte film. HoFD 6/10 Hero 4/10
jeg er jo så tydeligvis uenig :)
Hero er for mig en 8/10 og på grænsen til 9.
Den er desuden på min top 50 over mine personlige favorit film. Som du selv siger en utrolig smuk film men på mange områder også en meget væsentlig film. Filmens tema er velvalgt og passer godt til den type historie som filmen forsøger at fortælle. samtidig synes jeg overhovedet ikke filmen er kedelig.. Snarere er filmen som et slags stort digt der består af flere forskellige dele. Filmens historie er måske ikke fyldt med melodrama og underholdende indslag men fungerer mere som....ja et digt som jeg skrev før....bedre kan jeg ikke beskrive min oplevelse af filmen. Utrolig smuk og interessant film.
Nu er jeg halvvejs gennem HoFD så jeg venter lige med min endelige vurdering af den til jeg er færdig :)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Jeg tror egl. bare det handler om at det ikke lige er min genre - flotte er de da, men nu hvor Twister sammenligner dem med digte giver det mening; jeg hader digte ;p
Ej, jeg kan nu godt sætte pris på smukke film med smukke historier, men det hele bliver meget højtideligt og så falder jeg lidt fra :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#1829 Hmmm... jeg har det fint med både digte, smukke film, smukke historier og tilmed til tider selvhøjtidelige film. Men de her falder igennem pga. mangel på substans. Jeg fik intet med jeg kunne bruge til noget, bortset fra et par flotte billeder og fin koreografi. Men digte, ligesom alt andet, varierer jo også i både indhold, tempo og substans, og disse film kan vel mest sammenlignes med naturdigte eller lignende, der prøver at skabe en stemning, og så absolut intet andet. Det fungerede ikke særlig godt for mit vedkommende i hvert fald.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#1821 Twister 15 år siden
Jeg synes helt klart du skal se Carrie. Et godt gys er altid godt!
#1822 Twister 15 år siden
#1823 wimmie 15 år siden
Efter min mening er den langt bedre; Hero synes jeg var ret kedelig.
Edit: Ok, ikke langt bedre...ingen af dem imponerede mig voldsomt - udover at de var flotte film.
HoFD 6/10
Hero 4/10
#1824 dyg 15 år siden
#1825 wimmie 15 år siden
#1826 Kruse 15 år siden
#1827 Twister 15 år siden
jeg er jo så tydeligvis uenig :)
Hero er for mig en 8/10 og på grænsen til 9.
Den er desuden på min top 50 over mine personlige favorit film. Som du selv siger en utrolig smuk film men på mange områder også en meget væsentlig film. Filmens tema er velvalgt og passer godt til den type historie som filmen forsøger at fortælle. samtidig synes jeg overhovedet ikke filmen er kedelig.. Snarere er filmen som et slags stort digt der består af flere forskellige dele. Filmens historie er måske ikke fyldt med melodrama og underholdende indslag men fungerer mere som....ja et digt som jeg skrev før....bedre kan jeg ikke beskrive min oplevelse af filmen. Utrolig smuk og interessant film.
Nu er jeg halvvejs gennem HoFD så jeg venter lige med min endelige vurdering af den til jeg er færdig :)
#1828 Lord Beef Jerky 15 år siden
#1829 wimmie 15 år siden
Jeg tror egl. bare det handler om at det ikke lige er min genre - flotte er de da, men nu hvor Twister sammenligner dem med digte giver det mening; jeg hader digte ;p
Ej, jeg kan nu godt sætte pris på smukke film med smukke historier, men det hele bliver meget højtideligt og så falder jeg lidt fra :)
#1830 Lord Beef Jerky 15 år siden