Gravatar

#9561 Kruse 13 år siden

utyske (9559) skrev:
Sådaaaaan! Så kan du se/lytte til vores sidste afsnit bagefter. :)

Det var planen :)

Benway (9560) skrev:
Jeg er faktisk også i gang med at se "Battleship" på bd lige nu. Det kræver mere viljestyrke, end jeg forventede at komme igennem den.

Efter nogle små stop undervejs, hvor jeg blev nødt til at sætte filmen på pause og slumre lidt hen, er jeg nu nået en time ind i filmen. Jeg savner lidt de selvhøjtidelige og ufrivilligt morsomme øjeblikke, som der desværre ikke har været siden rumvæsnerne ankom. Men jeg må i gang igen :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9562 Benway 13 år siden

Kruse (9561) skrev:
Efter nogle små stop undervejs, hvor jeg blev nødt til at sætte filmen på pause og slumre lidt hen, er jeg nu nået en time ind i filmen. Jeg savner lidt de selvhøjtidelige og ufrivilligt morsomme øjeblikke, som der desværre ikke har været siden rumvæsnerne ankom. Men jeg må i gang igen :)

Den pepper en smule op til sidst, men ellers synes jeg den var lidt af en prøvelse at komme igennem. Jeg fatter ikke den Transformers-trend med at lade denne slags film vare 131 minutter. Det er absurd lange spilletid til en film om så lidt.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#9563 Kruse 13 år siden

Nu kom jeg så igennem den, og ja, det havde ikke gjort noget hvis den var kortere. Nu står jeg så i et lidt dilemma, for hvordan skal jeg bedømme sådan en film? De elementer, replikker og scener, som er så dårlige(men samtidigt bliver leveret ufatteligt selvhøjtideligt) at jeg flere gange må bryde ud i grin, formår på en eller anden mærkelig måde at underholde mig med sin ufrivillige komik, men skal den belønnes for det? Skal den belønnes for at være så dårlig at den underholder? Jeg ved det ikke helt. Fra omkring 40 minutter inde i filmen og ca. 30 minutter frem, kører den noget i tomgang og bliver decideret kedelig og noget af en prøvelse, men den genfinder dog en vis underholdningsværdi igen mod slutningen.
Gravatar

#9564 Kisbye 13 år siden

Jeg vil se Butch Cassidy and the Sundance Kid. Den ligger blandt andet på US Netflix.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#9565 Ispep 13 år siden

Lad mig gøre det nemt for dig Kruse.

1/6
Gravatar

#9566 Ispep 13 år siden

Vidunderlig film.
Gravatar

#9567 Collateral 13 år siden

Kruse (9563) skrev:
Nu kom jeg så igennem den, og ja, det havde ikke gjort noget hvis den var kortere. Nu står jeg så i et lidt dilemma, for hvordan skal jeg bedømme sådan en film? De elementer, replikker og scener, som er så dårlige(men samtidigt bliver leveret ufatteligt selvhøjtideligt) at jeg flere gange må bryde ud i grin, formår på en eller anden mærkelig måde at underholde mig med sin ufrivillige komik, men skal den belønnes for det? Skal den belønnes for at være så dårlig at den underholder? Jeg ved det ikke helt. Fra omkring 40 minutter inde i filmen og ca. 30 minutter frem, kører den noget i tomgang og bliver decideret kedelig og noget af en prøvelse, men den genfinder dog en vis underholdningsværdi igen mod slutningen.

Når jeg har vurderet film jeg finder ufrivilligt morsomme skriver jeg, som du har gjort, at det var tilfældet og at der var en underholdningsværdi i det, men lader det ikke spille den store rolle i forhold til karakter. Jeg fandt dog bare 'Battleship' kedelig. Fandt ikke den selvhøjtidelige tone morsom, bare... ja jeg kan ikke komme på noget pænere ord end dumt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9568 HonoDelLoce 13 år siden

Selvom at jeg på ingen måder synes, at Battleship var i nærheden af den kult-status, som den kære Yo-Han har tillagt den efterhånden, så synes jeg dog, at den skal "belønnes" for at "være så dum, at den underholder" - når nu det så tydeligvis er med vilje.

En film skal da altid "belønnes" for at opnå sit mål.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#9569 Kruse 13 år siden

Collateral (9567) skrev:
Når jeg har vurderet film jeg finder ufrivilligt morsomme skriver jeg, som du har gjort, at det var tilfældet og at der var en underholdningsværdi i det, men lader det ikke spille den store rolle i forhold til karakter.

Ja, det er også det jeg plejer at ende med. Film som "Silent Scream" og "The Room" har begge høj underholdningsværdi(især når man ser den med andre), men det ændrer ikke på at de er bundskrabere i min bog.

HonoDelLoce (9568) skrev:
så synes jeg dog, at den skal "belønnes" for at "være så dum, at den underholder" - når nu det så tydeligvis er med vilje.

Rigtigt nok, men der er bare en del af dens dumheder, som jeg ikke synes virker til at være med vilje(det er der dog også en del af). Eller i hvert fald flere steder hvor jeg var i tvivl.
Gravatar

#9570 Ispep 13 år siden

så synes jeg dog, at den skal "belønnes" for at "være så dum, at den underholder" - når nu det så tydeligvis er med vilje.

Det tror jeg kan siges om alle stinkere derude. "Jamen de er bevidst dumme". Og så skal de bare belønnes ud fra det. Epic Movie er sikkert også bevidst dum, at den underholder. God film? Desuden, så synes jeg faktisk Battleship blev for klam. Jeg har sådan set ikke noget imod den er dum, men dens små klamme pointer om "i medgang og modgang", den sorte handikapede fyr der rejser sig i sagens tjeneste, de gamle (idiotiske) såmænd osv..

Jep... Den var dum, latterlig og klam :D Missionen lykkedes skam - til 1/6 stjerner.

Skriv ny kommentar: