Gravatar

#9571 HonoDelLoce 13 år siden

Kruse (9569) skrev:
Rigtigt nok, men der er bare en del af dens dumheder, som jeg ikke synes virker til at være med vilje(det er der dog også en del af). Eller i hvert fald flere steder hvor jeg var i tvivl.

Jeg vil så nødig virke til at jeg forsvarer filmen, for det er egentlig ikke min plan :D

Men vil alligevel gerne høre hvilke dumheder det er, du ikke synes virker til at være med vilje? :)

Ispep (9570) skrev:
Jep... Den var dum, latterlig og klam :D Missionen lykkedes skam - til 1/6 stjerner.

Så længe den er bedømt på dens præmis ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#9572 Kruse 13 år siden

HonoDelLoce (9571) skrev:
Men vil alligevel gerne høre hvilke dumheder det er, du ikke synes virker til at være med vilje? :)

Nu var det måske heller ikke rigtigt formuleret, for selvfølgelig er scenerne lavet som de er med vilje, men hvad jeg hentydede til var, at jeg ikke tror det var meningen at jeg skulle være grine højlydt af disse scener.
F.eks. da Alexander Skarsgård i starten af filmen skælder sin bror ud, der sidder på sengen. En scene hvor skuespillet ikke er imponerende, og hvor Skarsgårds rant fremstår på grænsen til det komiske. Det er ikke så meget fordi at det er forudsigeligt hvor den ender, men hvordan musikken bliver mere og mere bombastisk indtil han når sin punch-line(you're joining the navy), og der klippes titlen foran et hangarskib på fuldudblæsning. Er det meningen at man skal være flad af grin over sådan en udførsel?

En anden scene, hvor jeg ikke kunne lade være med at grine, var da Taylor Kitsch's karakter Alex sidder fortvivlet i et rum på hans skib, efter at hans bror er død. En anden man kommer ind og fortæller at besætningen har brug for ham. Han siger noget i denne stil: "We can't do it without you.......captain(eller hvad han nu kalder ham)", hvor Alex selvfølgelig reagerer i slow motion, mens musikken bliver mere og mere bombastisk, og han går ud derfra i slow motion på vej mod kontrolcentret. Jeg griner i hvert fald over hvor opstyltet den scene er.

Et tredje eksempel er da Alex og Nagata sidder med hver deres sniper-rifler, og gør klar til at skyde mod rumvæsnerne. Nagata nævner at han lærte at skyde i Natsu campu: "How do you say it in english....Summer campu?". Herefter går der omrking 10 sekunder, hvorefter Alex svarer: "Summer campu?" 10-øren har tydeligvis ikke faldet endnu, og der går yderligere et par sekunder før han udbryder "Summer camp?!". Vi får ofte at vide hvor kvik Alex egentligt er, men hold op hvor fremstår han dum i sådan en dialogscene. Det kunne jeg ikke lade være med at grine over.

Det er muligt at meget skal være sjovt, men jeg synes ikke at det fremstår så direkte, og det bliver også sagt med en så alvorlighed at det gør det ekstra sjovt for mig.

"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9573 HonoDelLoce 13 år siden

Dine to første eksempler ser jeg som værende helt med vilje og netop for at tage pis på genren og dens "storladenhed" :)

Det sidste eksempel husker jeg faktisk ikke :D

Kruse (9572) skrev:

Det er muligt at meget skal være sjovt, men jeg synes ikke at det fremstår så direkte, og det bliver også sagt med en så alvorlighed at det gør det ekstra sjovt for mig.

Ligenøjagtig det aspekt, at det gøres så "alvorligt" ser jeg som værende lige nøjagtig for at tage pis på den slags film (på den venlige måde, selvfølgelig ;) ), bedst personificeret ved sætningen "let's give the world another day" (eller noget i den retning) sagt i fuld alvor, hvortil svaret blot lyder "who talks like that?".
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#9574 Kisbye 13 år siden

Jeg har en plan om at nå op på at have set 90% af IMDb Top 250. Har nu set de 194, så der er et stykke igen.

Er blevet færdig med "How to train your Dragon" på Netflix Brazil. Den var entelig ganske hyggelig, men også meget forudsigelig. Nu vil jeg se "Some Like It Hot" med Marilyn Monroe på Netflix Ireland.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#9575 Ispep 13 år siden

12 Angry Men
Gravatar

#9576 Skeloboy 13 år siden

Kisbye (9574) skrev:
Jeg har en plan om at nå op på at have set 90% af IMDb Top 250. Har nu set de 194, så der er et stykke igen.

Har set de 227 af dem, hvilket giver 90% :)

Lidt IMDB TOP250 stat!

Mangler 23 film.

7 af dem er fra 2012

12 af dem er fra 2000-2011

og 4 er fra 1981 og før...og er lige bestilt: Das Boot, The Manchurian Candidate, Witness For The Prosecution og Manhattan.

http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#9577 Benway 13 år siden

Ispep (9575) skrev:
12 Angry Men
Fremragende film. :)

Skeloboy (9576) skrev:

Lidt IMDB TOP250 stat!

Mangler 23 film.

7 af dem er fra 2012

12 af dem er fra 2000-2011

og 4 er fra 1981 og før...og er lige bestilt: Das Boot, The Manchurian Candidate, Witness For The Prosecution og Manhattan.

Så vidt jeg kan overskue, mangler jeg tre: Yip Man, Memories of Murder og 3 Idiots. Har lige bestilt Memories of Murder, som jeg faktisk har villet se et godt stykke tid.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#9578 Åkepool 13 år siden

Skeloboy (9576) skrev:

Benway (9577) skrev:
Så vidt jeg kan overskue, mangler jeg tre

Ha ha, i er sindssyge :)

Jeg blev lige nødt til at tælle hvor mange (eller lidt) jeg har set, det blev til sølle 113.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#9579 Ispep 13 år siden

Benway (9577) skrev:
Fremragende film. :)

Meget :D
Gravatar

#9580 HonoDelLoce 13 år siden

Åkepool (9578) skrev:
Benway (9577) skrev:
Så vidt jeg kan overskue, mangler jeg tre

Ha ha, i er sindssyge :)

Jeg blev lige nødt til at tælle hvor mange (eller lidt) jeg har set, det blev til sølle 113.

No worries, jeg har vidst kun set 99 eller sådan noget :D

Skriv ny kommentar: