Mangler så nogen af de største blockbusters på listen :) - har lige taget de 4 fra, jeg har med i posten.
The Dark knight Rises The Avengers The Hobbit Django Unchained Intouchables Toy Story 3 Like Stars On Earth 3 Idiot Warrior Life of Pi The Perks of Being a Wallflower How To Train Your Dragon Incendies The Bourne Ultimatum Harry Potter 7 - Part 2 Yip Man Argo The Help Star Trek
Den eneste jeg nok aldrig får set, er The Bourne Ultimatum - med mindre jeg fanger den i TV
Ha. :) Da jeg begyndte at købe dvd'er over nettet i sin tid, brugte jeg listen som inspiration til hvilke titler jeg skulle se, for at få lært de gamle klassikere bedre at kende (den er så gradvist mere og mere blevet en liste over nyere film, men før i tiden var det de de standhaftige klassikere, der dominerede).
Det er lidt sjovt at tænke på, hvor ekstremt vanskeligt det faktisk var at få set mange af de gamle film, før dvd'erne gjorde deres indtog. Ofte galt det om at være klar med videomaskinen kl. 0:45, hvor den slags blev sendt.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Nu blev jeg også nysgerrig hvor mange af IMDb's top 250 jeg har set. Talte efter og kom frem til at jeg har set dem alle pånær ca. 12-14 stykker (hvoraf jeg dog har et par af dem liggende og et par endnu ikke er udkommet på BD, så de kan lejes eller købes, plus jeg måske har set et par af dem som barn eller ganske ung, men ikke helt husker det...All About Eve kunne jeg f.eks. godt mistænke for at være blevet set:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
They Shoot Pictures har en liste over de 189 film, de vil anbefale aller-aller mest(findes her). Det er 189 udvalgte film blandt deres Highly Recommended. Af dem mangler jeg at se 80 :)
Jeg mangler 3 Idiots, How to Train Your Dragon, Life of Pi, Mary & Max, Operation Argo, The Help, The King's Speech, The Perks of Being a Wallflower og Warrior.
#9581 Åkepool 13 år siden
Jeg er helt klart bedre til diverse Blockbuster-lister, der ligger jeg nok nærmere de 90% :)
#9582 HonoDelLoce 13 år siden
Same here ! :-)
En film som Eternal Sunshine of the Spotless Mind fik jeg først set i går ! :-D
#9583 Skeloboy 13 år siden
The Avengers
The Hobbit
Django Unchained
Intouchables
Toy Story 3
Like Stars On Earth
3 Idiot
Warrior
Life of Pi
The Perks of Being a Wallflower
How To Train Your Dragon
Incendies
The Bourne Ultimatum
Harry Potter 7 - Part 2
Yip Man
Argo
The Help
Star Trek
Den eneste jeg nok aldrig får set, er The Bourne Ultimatum - med mindre jeg fanger den i TV
#9584 Benway 13 år siden
Ha. :) Da jeg begyndte at købe dvd'er over nettet i sin tid, brugte jeg listen som inspiration til hvilke titler jeg skulle se, for at få lært de gamle klassikere bedre at kende (den er så gradvist mere og mere blevet en liste over nyere film, men før i tiden var det de de standhaftige klassikere, der dominerede).
Det er lidt sjovt at tænke på, hvor ekstremt vanskeligt det faktisk var at få set mange af de gamle film, før dvd'erne gjorde deres indtog. Ofte galt det om at være klar med videomaskinen kl. 0:45, hvor den slags blev sendt.
#9585 BN 13 år siden
Er faktisk lidt spændt på det.
#9586 Hr. Nielsen 13 år siden
#9587 Kruse 13 år siden
#9588 Skeloboy 13 år siden
#9589 Pécuchet 13 år siden
#9590 Ispep 13 år siden
God ide. Jeg har dog set de fleste på den nuværende liste, men tror en større udfordring for mig er at tage en anden liste. TSPDT's top 1000.