Gravatar

#1 MMB 16 år siden

Emnet er nok lidt ligegyldigt, men jeg tænkte, at jeg ville høre jeres mening. ;)

Hvilken film skal jeg se i aften.
Jeg har ikke set nogen af de 4 film:

Scarface
Platoon
Pirates of the Caribbean 1
The Jacket

Jeg er mere eller mindre lost.
Gravatar

#2 BN 16 år siden

Jeg vil foreslå 'Platoon' - en barsk og rørende film, og en af de fire bedste film om Vietnam-krigen nogensinde. Ikke en film man glemmer bagefter.

Men hvis du bare skal have sjov, kulørt tjubang-underholdning, så vælg 'Pirates of the Caribbean 1'.

Men 'Platoon' er den bedste af de fire film + den eneste af dem jeg selv har på hylden.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3 MOVIE1000 16 år siden

#1 vil give ret i det bn siger, men jeg synes du skulle vælge Pirates of the caribbean.

her er hvad jeg skal se i aften, der er jo snart skoletid igen så jeg ville fejre det med at se nogle dvd som jeg har købt i 2009.

iaften står valget mellem
Watchmen
Bolt
Forrest gump
Drillbit taylor
Wanted
The day the earth stood still (den nye)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#4 MMB 16 år siden

#2 & #3

Har I set alle de nævnte film?

Hvad med Scarface?
Gravatar

#5 MOVIE1000 16 år siden

jeg synes at scarface var en stor omgang rodet action udgave af The godfather II. men den skulle ses efter jeg prøvede spillet.
Gravatar

#6 BN 16 år siden

Foeller (4) skrev:
#2 & #3

Har I set alle de nævnte film?

Jeg har set dem alle, undtagen 'The Jacket' (går ud fra, det er den med Adrien Brody). Jeg vil ikke udelukke, at 'The Jacket' kunne være god, men det sikreste tip, hvis du går efter en rigtig filmoplevelse, der sætter sig på nethinden, er 'Platoon'. :-)

Hvad med Scarface?

'Scarface' er poulær hos en del filmfans, men andre - f.eks. mig selv - bryder sig ikke om den, fordi Al Pacino overspiller i hovedrollen (som er helt anderledes end hans mesterlige rolle i de to Godfather-film), og fordi det er en de film, hvor instruktøren Brian De Palma overdriver sine virkemidler med f.eks. overgearede, vildt blodige skydescener. (Det er således forbavsende hvor længe en af personerne i filmen kan blive ved med at stå oprejst efter at have fået mindst 20-30 skud i kroppen!)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7 Kruse 16 år siden

#1: Jeg ville vælge Scarface, stærkt efterfulgt af Platoon. Jeg synes at Al Pacino spiller rollen perfekt, og filmen er generelt rigtig god. Al Pacino spiller rollen perfekt med en hvis overspil, som nok kan være irriterende for nogen, men jeg synes at han rammer rollen perfekt. Det er et tydeligt valg at spille rollen så overgearet, og jeg kan ikke forestille mig at filmen ville fungere med en mere afslappet og underspillet Al Pacino. Men Platoon kan også anbefales :)

#3: Har du set nogen af dem? Hvis du ikke, så vil jeg anbefale dig at se Forrest Gump.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8 Åkepool 16 år siden

#4 - Jeg har set alle de nævnte og håber for din skyld, at dit valg faldt på "Scarface". Det er en fabelagtig film, med Pacino i topform. Og jeg vil også lige nævne fint spil fra Mastrantonio, hun er rigtig god her (også her).

De andre tre film er også gode på hver deres måde og mit andet valg ville nok være "Platoon".
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#9 MOVIE1000 16 år siden

#7 ja jeg har set dem alle, men desværre kan jeg kun nå at se Watchmen iaften da jeg synes den fortjener en stor chance til ved mig, men forrest gump så jeg her for et par dage siden men den skal ses inden på onsdag, efter jeg havde set den blev jeg hurtig enig om at det er en af Tom hanks bedste film.
Gravatar

#10 MMB 16 år siden

Jeg endte forresten også med at se Platoon :)

Skriv ny kommentar: