Well jeg var er af den mening at "The Blair Witch projekt" var en stor gang medie cirkus omkring en møg film. Den fungerede overhovedet ikke, det tætteste man kom på et gys var slutningen, hvor man troede at nu skulle den endelig til at blive scary, men så sluttede den børe ØV!
"28 days Later" var en ganske god film, men desværre måtte man engang i mellem skrige over personerne, som af en eller anden grund gik mig på nerverne. Men billederne var ret så fantastiske især dem af et menneske tomt London.
En virkelig creepy film syntes jeg at "Jacobs Ladder" var, nogle virkelig uhyggelige og chokerende scener også et rigtig fedt twist til sidst, den er absolut værd at se en mørk aften. Jeg må også erkende at "Riget" har hjemsøgt mig ved flere lejligheder, især billederne af Mary i krukken får det til at løbe mig koldt ned af ryggen.
#4 Det mest skræmmende ved The Blair Witch Project er, at den overhovedet er kommet op i biograferne. Som du selv skriver, sker der ikke en pind i den film. Det er først hen mod slutningen, at den begynder at blive tilnærmelsesvis spændende. Når man så sidder og tænker, at nu begynder den faktisk at blive nogenlunde god, så er den forbi. Jeg formoder dog, at ens mening om filmen kommer an på, om man køber idéen bag og ikke stiller spørgsmål ved, at en film lavet af tre filmstuderende kommer ud i verdensomspændende biografdistribution. Jeg prøvede virkelig at leve mig ind i filmen, og det lykkedes egentlig også fint i begyndelsen, hvor jeg trods alt blev fænget af filmens dokumentaristiske præg, men selv min indlevelsesevne har en grænse. Da de var ankommet i skoven og begyndte at råbe og skrige, kunne jeg ikke lade være med at le. Alt i alt må jeg sige, at jeg fandt The Blair Witch Project mere ufrivillig komisk end skræmmende.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
28 Days later kunne jeg godt lide, men jeg er især meget positivt overrasket over de asiatiske gysere der er kommet på det sidste - de formår virkelig at bygge en stemning op der ikke tidligere er set.
Dark Water og The Ring er ganske fantastiske hvad dette angår.
__________________________________________ ...it's chocolate, it's mint ...it's very refreshing!
# 13 Enig - og Tim Robbins er helt fantastisk - Jeg har ikke set den i lang tid, så den må jeg finde frem til et genkig :)
# 13 og 16 Jeg syntes, at der går lidt for meget splat i den, men jeg er vild med indledningen, som jeg syntes er flot fotograferet og med gode effekter. Londons tomme gader og de kolde videobilleder ... uhhhhh :)
# 13 og 14 Med hensyn The Blair Witch Project er et perfekt eksempel på at når en film udsendes i Danmark, så lang tid efter den amerikanske premiere, så har man læst, set og hørt meget om den at den falder til jorden med et brag. Det kan godt være, at hvis man er til hjemmevideoer og vildmarksture at den er uhyggelig, men jeg fandt den nu ret kedelig selvom jeg høre til dem, som elsker en tur i skoven gerne når det er fuldmåne.
Var man en af dem der fandt Blair Witch Project meget interresant, så skulle man tage et kig på Cannibal Holocaust, de minder på mange måder om hinanden.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#11 The Insider 22 år siden
#12 filmz-Wacker 22 år siden
http://www.samarit.dk
#13 inflector 22 år siden
"28 days Later" var en ganske god film, men desværre måtte man engang i mellem skrige over personerne, som af en eller anden grund gik mig på nerverne. Men billederne var ret så fantastiske især dem af et menneske tomt London.
En virkelig creepy film syntes jeg at "Jacobs Ladder" var, nogle virkelig uhyggelige og chokerende scener også et rigtig fedt twist til sidst, den er absolut værd at se en mørk aften.
Jeg må også erkende at "Riget" har hjemsøgt mig ved flere lejligheder, især billederne af Mary i krukken får det til at løbe mig koldt ned af ryggen.
#14 MikkelHJ 22 år siden
#15 inflector 22 år siden
#16 filmz-Elvis-SUN- 22 år siden
28 Days later kunne jeg godt lide, men jeg er især meget positivt overrasket over de asiatiske gysere der er kommet på det sidste - de formår virkelig at bygge en stemning op der ikke tidligere er set.
Dark Water og The Ring er ganske fantastiske hvad dette angår.
...it's chocolate, it's mint ...it's very refreshing!
#17 Tylerdurden 22 år siden
#18 filmz-Crystalstar1200 22 år siden
# 13 Enig - og Tim Robbins er helt fantastisk - Jeg har ikke set den i lang tid, så den må jeg finde frem til et genkig :)
# 13 og 16 Jeg syntes, at der går lidt for meget splat i den, men jeg er vild med indledningen, som jeg syntes er flot fotograferet og med gode effekter. Londons tomme gader og de kolde videobilleder ... uhhhhh :)
# 13 og 14 Med hensyn The Blair Witch Project er et perfekt eksempel på at når en film udsendes i Danmark, så lang tid efter den amerikanske premiere, så har man læst, set og hørt meget om den at den falder til jorden med et brag. Det kan godt være, at hvis man er til hjemmevideoer og vildmarksture at den er uhyggelig, men jeg fandt den nu ret kedelig selvom jeg høre til dem, som elsker en tur i skoven gerne når det er fuldmåne.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#19 filmz-vassago 22 år siden
#20 filmz-Crystalstar1200 22 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***