#20: ja, det mener jeg også, men folkene bag "Blair Witch" påstår jo at de ikke kendte til filmen før efter at "Blair Witch" havde fået premiere - meeeeeeen.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
hmm den gyser jeg synes er bedst er stephan king`s "IT" sys det er et rå sejt at de bliver jaget af en ond klovn!! selv om den nu ikke er så god til at gi det helt vilde gys så er det en FED film !!
(jaaa der ER copyright på alle stavefejt?) The Bible was originally titled "Chuck Norris and Friends" Http://www.chucknorrisfacts.com
What Lies Beneath var for mig en positiv overraskelse. Fik fandeme et par chock (!) The Others er også kval. Silence of the Labs ej heller at forglemme!! Twin Peaks har også sine momenter af lynchisk gru.
Ved godt at Brotherhood of the Wolf ikke er en fuldblods-gyser, men alligevel var der tidspunkter jeg sad lammet langt ude på stolen.
Åh, der er så mange... =)
#12 !lol! Bare tanken om den film skræmmer mig til døde!
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
Forresten er Paul Schrader blevet fyret fra sequellen til exorcisten (IV). Mit bud er at selskabet ønskede en mere moderne gyser, hvor hans version sikkert var mere eftertænksom el. lign. the Exorcist er en af de film som har skræmt mig mest.
Der er en scene i "Scream 3" hvor Sidney ser sin mor uden for vinduet, jeg er seriøst ved af s.... i mine bukser når jeg ser lige den, ellers er "Den 6. Sans" nok den mest creepy!
What happened last night? Oh, gunfight, explosions, sharks, you know, the usual.
nu ved jeg ikke med resten af jer, men jeg synes faktisk at Midsommer er en fantastisk gyser - jeg fatter stadig ikke, at Danmark har kunnet lave så international og velspillet en film i denne genre.
Ellers er The Others, The Tenant, The Ring og Mulholland Drive også særdeles anbefalelsesværdige, når vi taler om psykologiske fremfor splat!
#2 - The Eye, Kaïro, og Audition - er de lige så fede som Ringu? Så må jeg hellere tjekke dem ud også!
#26: Nu har jeg set Midsommer, og det er ikke lige så ophidsene en film... Der sker jo ikke rigtig noget får til sidst, og ja hvor mon de havde lånt det Plot...
#27: al respekt for dit syn på Midsommer, og jeg kan sagtens se det fra dit perspektiv.
- jeg er ganske enig med dig i, at den har lånt heftigt fra teenhorror-bølgen fra sen-90'erne, men jeg synes stadigvæk, at den udnytter historien bedre end 'IKWYDLS' - og egentlig er den vel en helt anden type film på trods af en lettere plagieret cast; der er minimalt af splat/blod i den, og det meste er holdt på suspense-niveauet, der bliver (IMO) bygget særdeles godt op. Den kan dog ikke dy sig for at bruge en del 'nå, bare en kat'-forskrækkelser, men de er i det mindste virkningsfulde.... jeg så den alene klokken 1-2 om natten, og der virkede den perfekt - gysere afhænger jo ofte af hvilket humør man er i når man ser den.....
#28: Det er rigtig, den er godt nok lidt mere psykologisk end de Amerikanske teenhorror´s, men nu når det begynder at blive alt for urealistisk, (her tænker jeg på ånden i glasset og glasskåret i vægen) så mister jeg sgu lidt for den...
Ja det med humøret er helt korrekt, ser man en gyser alene kan man let blive skræmt, men ser man den med et hunkøn, så går man jo mere op i hvor bange hun skal blive, og der knækker tråden så med ens skræk...
#21 filmz-vassago 22 år siden
#22 p0lsefeeN 22 år siden
selv om den nu ikke er så god til at gi det helt vilde gys så er det en FED film !!
The Bible was originally titled "Chuck Norris and Friends"
Http://www.chucknorrisfacts.com
#23 coolflash 22 år siden
Ved godt at Brotherhood of the Wolf ikke er en fuldblods-gyser, men alligevel var der tidspunkter jeg sad lammet langt ude på stolen.
Åh, der er så mange... =)
#12 !lol! Bare tanken om den film skræmmer mig til døde!
#24 skittlez 22 år siden
the Exorcist er en af de film som har skræmt mig mest.
#25 filmz-The-Real-1 22 år siden
Oh, gunfight, explosions, sharks, you know, the usual.
#26 22 år siden
Ellers er The Others, The Tenant, The Ring og Mulholland Drive også særdeles anbefalelsesværdige, når vi taler om psykologiske fremfor splat!
#2 - The Eye, Kaïro, og Audition - er de lige så fede som Ringu? Så må jeg hellere tjekke dem ud også!
#27 MadMartigan 22 år siden
#26: Nu har jeg set Midsommer, og det er ikke lige så ophidsene en film... Der sker jo ikke rigtig noget får til sidst, og ja hvor mon de havde lånt det Plot...
Hence... I Know What You Did Last Summer
#28 22 år siden
- jeg er ganske enig med dig i, at den har lånt heftigt fra teenhorror-bølgen fra sen-90'erne, men jeg synes stadigvæk, at den udnytter historien bedre end 'IKWYDLS' - og egentlig er den vel en helt anden type film på trods af en lettere plagieret cast; der er minimalt af splat/blod i den, og det meste er holdt på suspense-niveauet, der bliver (IMO) bygget særdeles godt op. Den kan dog ikke dy sig for at bruge en del 'nå, bare en kat'-forskrækkelser, men de er i det mindste virkningsfulde....
jeg så den alene klokken 1-2 om natten, og der virkede den perfekt - gysere afhænger jo ofte af hvilket humør man er i når man ser den.....
#29 MadMartigan 22 år siden
Ja det med humøret er helt korrekt, ser man en gyser alene kan man let blive skræmt, men ser man den med et hunkøn, så går man jo mere op i hvor bange hun skal blive, og der knækker tråden så med ens skræk...
#30 22 år siden