Nej kan godt se at det var formuleret lidt uklart :) jeg er også vild med 'dark side of the moon', jeg synes bare der er noget helt særligt ved det andet album..
Hvis vi snakker filmmusik, vil jeg nominere hele Oldboy Sountracket til verdens bedste og mest stemningsmættede filmmusik nogensinde. Meget passende til verdens bedste og mest stemningsmættede film.
[url= Who's Talking[/url] [url= Oldboy[/url]
[url= My Lovely[/url]
[url= Last Waltz[/url]
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Mozarts Requiem - Dies Irae Et af de flotteste korstykker jeg kender til - synd der blev klippet i det til X2, men Mozart er helt sikkert medvirkende til, at Nightcrawlersekvensen er blandt de bedste actionscener nogensinde... -
Howard Shore - Mines of Moria Koret ved 01:40 og frem skaber en helt unik stemning... -
For at blive i kor-regi, ligesom elwood er jeg også en sucker for... Shirley Walker - "Mask of the Phantasm Main Theme" -
Moloko - "I want you" fra 11.000 clicks Både den bløde intro og når rytmerne sparkes igang og det hele går op i en højere enhed... - I øvrigt en fantastisk koncert, der varmt kan anbefales.
Alice in Chains - "Would" unplugged -
Pearl Jam - "Breath" (originalversionen tak) Helt fantastisk og overset sang. 02:30 -> er én lang kuldegysning :) -
Pearl Jam - "Rearviewmirror" Dejligt, tempofyldt nummer af Seattledrengene, anden halvdel er en sikker kuldegysning, - Og en live version der har samme effekt, -
Simon &Garfunkel - "The only living boy in New York" -
Dizzy Miss Lizzy - "Silverflame" En god 90'erklassiker :) -
#61 Skeloboy 15 år siden
Men den er superfed, dog synes jeg Dark Side of the Moon er deres ubetinget bedste.
#62 AP 15 år siden
#63 Wangsgaard 15 år siden
#64 Skeloboy 15 år siden
#65 sluppermand 15 år siden
[url= Who's Talking[/url]
[url=
Oldboy[/url]
[url= My Lovely[/url]
[url= Last Waltz[/url]
#66 chronaden 15 år siden
#67 chronaden 15 år siden
Er der vel også mange der kan nikke genkende til, især hvis man har set Hannibal og KoH :)
#68 Batsy 15 år siden
2. Howard shore er fanden god!
3. Den giver mig kuldegysninger :)
4. Den giver mig den slags chill der for en til at bare lege batman dagen lang :D
5. Starter stille og smukt og derefter bliver du pumpet med episk musik
#69 El vez 15 år siden
Mozarts Requiem - Dies Irae
Et af de flotteste korstykker jeg kender til - synd der blev klippet i det til X2, men Mozart er helt sikkert medvirkende til, at Nightcrawlersekvensen er blandt de bedste actionscener nogensinde...
-
Howard Shore - Mines of Moria
Koret ved 01:40 og frem skaber en helt unik stemning...
-
For at blive i kor-regi, ligesom elwood er jeg også en sucker for...
Shirley Walker - "Mask of the Phantasm Main Theme"
-
Moloko - "I want you" fra 11.000 clicks
Både den bløde intro og når rytmerne sparkes igang og det hele går op i en højere enhed...
-
I øvrigt en fantastisk koncert, der varmt kan anbefales.
Alice in Chains - "Would" unplugged
-
Pearl Jam - "Breath" (originalversionen tak)
Helt fantastisk og overset sang. 02:30 -> er én lang kuldegysning :)
-
Pearl Jam - "Rearviewmirror"
Dejligt, tempofyldt nummer af Seattledrengene, anden halvdel er en sikker kuldegysning,
-
Og en live version der har samme effekt,
-
Simon &Garfunkel - "The only living boy in New York"
-
Dizzy Miss Lizzy - "Silverflame"
En god 90'erklassiker :)
-
The Doors - "Roadhouse Blues" Live
Starten på denne liveversion giver mig altid kuldegysninger
- http://listen.grooveshark.com/#/search/songs/?quer...