Gravatar

#71 tiny 20 år siden

Pt går jeg amok over musicalen "Rent." Jeg så forestillingen på dansk for nogle år siden og siden jeg så traileren til filmen, har jeg forgæves forsøgt at få fat i den originelle indspilning. Endelig fik jeg fat i den gennem biblioteket og den er blevet råspillet lige siden. Jeg håber, filmen kommer til de danske biografer - det er MEGET længe at vente på en DVD udgave....

Og så er der det musik, jeg aldrig bliver træt af:
Dave Matthews Band, Prince(mest det gamle), Beth Hart(helst live!), Madonna, Robbie Williams, Eva Cassidy, Norah Jones, Alicia Keys, Randi Laubek og så min fætter, Mark, der har en fantastisk dejlig stemme.

Filmmusik: Ennio Morricone, Angelo Badalamenti, Danny Elfmann, Thomas Newmann og så selvfølgelig! John Williams. Soundtracks: The Straight Story, The Big Blue, American Beauty, Cinema Paradiso og med garanti Rent, når den kommer (om forhåbentlig ikke så længe).
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#72 filmz-Business Monkey 20 år siden

Ha! Ingen af jer har nævnt Frank Zappa - Den mest revolutionære musiker/komponist indenfor MUSIK som helhed i den anden halvdel af det 20. århunderede.

Men for at komme ind på filmens verden er Ennio Morricone nok min yndlings filmmusikkomponist. For han er den bedste til at blande avantgarde og klassisk for at skabe noget af det bedste filmmusik nogensinde.

Og for dem, der kan lide Danny Elfman skulle Simpsons temaet være inspireret af FZ's musik. Desuden er Matt Groening en kæmpe FZ fan.
Du skal ikke nationalisere kulturen, men kultivere nationen!

http://www.zentropa.dk/videohilsen/
Gravatar

#73 chronaden 20 år siden

lige nu lytter jeg til soundtracket til last of the mohicans :)
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#74 HelmerJ 20 år siden

Hører alt fra Katrina and the waves over Rage against the machine til Wagner.

Men man skal lede længe efter nogen der når Johnny Cash, på en skala fra 1 til helt vildt meget er han toppen.

Er ikke så meget for Techno/Dance/Trance og hvad deraf følger, men alligevel ingen regler uden undtagelser.

Som der blev snakket om tidligere er der rygklap med begge hænder til Tarantino for soundtracks
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#75 davenport 20 år siden

Well, you wonder why I always dress in black,
Why you never see bright colors on my back,
And why does my appearance seem to have a somber tone.
Well, there's a reason for the things that I have on.

I wear the black for the poor and the beaten down,
Livin' in the hopeless, hungry side of town,
I wear it for the prisoner who has long paid for his crime,
But is there because he's a victim of the times.

I wear the black for those who never read,
Or listened to the words that Jesus said,
About the road to happiness through love and charity,
Why, you'd think He's talking straight to you and me.

Well, we're doin' mighty fine, I do suppose,
In our streak of lightnin' cars and fancy clothes,
But just so we're reminded of the ones who are held back,
Up front there ought 'a be a Man In Black.

I wear it for the sick and lonely old,
For the reckless ones whose bad trip left them cold,
I wear the black in mournin' for the lives that could have been,
Each week we lose a hundred fine young men.

And, I wear it for the thousands who have died,
Believen' that the Lord was on their side,
I wear it for another hundred thousand who have died,
Believen' that we all were on their side.

Well, there's things that never will be right I know,
And things need changin' everywhere you go,
But 'til we start to make a move to make a few things right,
You'll never see me wear a suit of white.

Ah, I'd love to wear a rainbow every day,
And tell the world that everything's OK,
But I'll try to carry off a little darkness on my back,
'Till things are brighter, I'm the Man In Black.

Ingen over, ingen under!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#76 filmz-Bruce 20 år siden

Apropos ingen over, ingen under ;)

Paint it black

Glæder mig især til:

Nogen titel har pladen endnu ikke, men britisk presse mener at vide, at titelsangen bliver »Neo-Con« - en ny sang, som angiveligt er et sviende slag over snuderne til George W. Bush og hans konservative republikanske regering.

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#77 lasse78 20 år siden

Blev ordentligt introduceret for Frank Zappa på en live DVD for ca. 6 måneder siden, og DAMN det var imponerende med deres arrangementer/detalier/humor og kor. Men jeg fatter altså ik hans guitarspil, det lyder præcis som mit da jeg lige havde lært at spille hurtigt hehe. Syntes ikke legenden om hans vidunderlige spil stemmer overens med det jeg har hørt, så hellere en af hans dicible Steve Vai, han styrer ;)
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#78 filmz-yoshimura 20 år siden

#77 Hot Rats er nu ret fed. Og nej, han var måske ikke verdens vildeste guitarist, men han var vel temmelig banebrydende. Jeg lytter da også hellere til Satriani, Timmons, Zaza, Petrucci, Balducci, Matsumoto, Morse og måske Vai (den flødebolle), men det kan godt betale sig at komme ihu, hvor de (til dels) har deres inspiration fra.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#79 filmz-sanjo 20 år siden

Well.
Rock: Led Zeppelin, Audioslave, Soundgarden, Race Against The Machine, Guns 'n Roses, Rolling Stones, Jimi Hendrix, osv osv.
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#80 filmz-Business Monkey 20 år siden

#77 & #78

FZ's guitarspil er bedst i begyndelsen af karrieren og frem til slutningen af 70'erne. (her tænker jeg på hans Saturday Night Live optrædener i 76.)
FZ liv er dybt interessant og som faderen til verdens første rock dobbeltalbum og konceptalbum, "Freak Out", har han brudt mange grænser inden for musikkens såvel som virkelighedens verden.
FZ spillede al slags musik og blandede det! Ikke uden den store sikkerhed kan jeg dog sige at han nogenlunde har opfundet "fusion jazz", (er dog ikke sikker, skal lige finde det et sted).
FZ's musik er et vidnesbyrd om selve livet, og hvordan det skal tages fat på, ikke det helt store følelsesprægede rabalder, som Doors, Who, Led Zeppelin og hvem ellers er mere "normale" musikere. Hans musik er "mental" den går op i en højere enhed, der er livet i sig selv. Det skal ikke tages tungt eller for let, det er "at leve".

Lidt forvirrende, men sandt. (Med mindre noget af det er forkert selvfølgelig.)

Rettelse: Det var nu Miles Davis, der "opfandt" det at blande jazz med andre genrer, men FZ har dog været en af de bedste til at accentere det, dog uden at gå dybt, dybt ind i det som f.eks. Jeff Beck.
At se FZ dirigere er fantastisk, at tænke på, at han havde styr på ALT det der sker i musikken er endnu vildere...
Du skal ikke nationalisere kulturen, men kultivere nationen!

http://www.zentropa.dk/videohilsen/

Skriv ny kommentar: