Kræsen, tja. Jeg kan ikke gå på kompromis med eget køkken i hvert fald. Om jeg bader fælles med ildelugtende mænd, rører mig ikke, men min mad skal jeg sat'me have for mig selv. :)
Nå, det var uden A/C. Men umiddelbart kan man godt finde nogle lejligheder til under 3000 kroner, der opfylder mine kriterier (med undtagelse af altan måske). Så er spørgsmålet bare, hvor lang ventetiden er.
#91 - det er et ganske ok sted. Tæt på Aldi, SuperBest, døgnåben tank. Vel omkring 10 min. til centrum og 10 min. til Uni på cykel. Dog kun te-køkken, så vidt jeg husker.
Men det skulle nok kunne lade sig gøre. 30 km2 er ikke så meget igen.
Hehe, og altanen får du helt sikkert ikke til under 3000 kr :)
Og ja, der er mange til under 3000 kr med bad og køkken, men så er det ikke i Odense C eller M...
Skal man søge studiebolig og være sikker på at få noget i Odense, så skal man søge alle boliger ellers får man aldrig tildelt noget. Dem der søger alle boliger, kommer nemlig forrest i køen.
Til gengæld kan man så sige nej tak til dem man ikke gider at have. Når man har sagt nej tak 5 gange, kan man blot søge på ny.
Dem der ligger inde på sprogø (nede ved havnen, men dog ganske centralt) er rigtig gode. Til gengæld skal man bare være sikker på ikke at komme til at bo ovenpå værtshuset.
Jeg boede i studiebolig lige midt i byen, 42 kvm med eget bad og køkken (dog bare tekøkken, altså to kogeplader og en vask, egen kombi-ovn) og næsten helt nyrenoveret. Det gav jeg vist 2800 kr (efter boligstøtte) for inkl alt, også tv og internet. Jeg stod skrevet op ca et halvt års tid på studiebolig-odense.dk, så det kan lade sig gøre. Søgte langtfra alle studieboliger.
Jeg vil dog anbefale at man bare flytter et billigt sted hen i starten indtil man lærer byen lidt at kende. Fx kan visse dele af Odense M være ret langt fra centrum.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Har læst Filosofi og Videnskabsteori samt Kommunikation på RUC. Specialet skrev jeg i Kommunikation og endte med at skrive om branding og krisekommunikation . Jeg havde ikke nosserne til at skrive i filosofi og videnskabsteori selvom det er et område jeg godt gad forske i. Men kunne jeg ikke det er det begrænset med virksomheder der søger en filosof :D
Så jeg valgte det "sikre" og arbejder nu som kommunikationsansvarlig i en IT-virksomhed. På sigt kunne jeg godt forestille mig at skrive en Ph.d. i kommunikation.
Jeg gad faktisk også rigtig godt at læse flere fag. Det er dog en utopi rent økonomisk (og praktisk da man har lavest prioritet når man allerede har en uddannelse). Men fag som religionsvidenskab, historie, samfundsfag og biologi har min store interesse. Ja egentlig også astronomi, men min hjerne er ikke lige skabt til matematikken. Så jeg må nøjes med at læse om det og ikke udfører det :)
Men hvor er uddannelse bare en vigtig beslutning. Jeg tror ikke helt jeg fattede alvoren af beslutningen før jeg var færdig. Havde jeg helt forstået alvoren var jeg nok blevet handlingslammet.
men min hjerne er ikke lige skabt til matematikken.
Men så er biologi vel heller ikke sagen?
Personligt kunne jeg tænke mig at have lidt mere filosofi og filmvidenskab...
Er ret sikker på, at religion var en fejl, selvom jeg stadig har en vis interesse i det. Havde jeg valgt nu, så havde det nok været filmvidenskab med historie som sidefag...
#91 Antlion 13 år siden
Kræsen, tja. Jeg kan ikke gå på kompromis med eget køkken i hvert fald. Om jeg bader fælles med ildelugtende mænd, rører mig ikke, men min mad skal jeg sat'me have for mig selv. :)
Hvad med følgende?
http://www.kristiansdal.dk/web/579/ktp.nsf/Afdelin...
#92 Antlion 13 år siden
#93 Skeloboy 13 år siden
Men det skulle nok kunne lade sig gøre. 30 km2 er ikke så meget igen.
Hehe, og altanen får du helt sikkert ikke til under 3000 kr :)
Og ja, der er mange til under 3000 kr med bad og køkken, men så er det ikke i Odense C eller M...
#94 Skeloboy 13 år siden
#95 Slettet Bruger [950502885] 13 år siden
Til gengæld kan man så sige nej tak til dem man ikke gider at have. Når man har sagt nej tak 5 gange, kan man blot søge på ny.
Dem der ligger inde på sprogø (nede ved havnen, men dog ganske centralt) er rigtig gode. Til gengæld skal man bare være sikker på ikke at komme til at bo ovenpå værtshuset.
#96 Skeloboy 13 år siden
#97 lagoni 13 år siden
Jeg vil dog anbefale at man bare flytter et billigt sted hen i starten indtil man lærer byen lidt at kende. Fx kan visse dele af Odense M være ret langt fra centrum.
#98 Patriarch 13 år siden
Så jeg valgte det "sikre" og arbejder nu som kommunikationsansvarlig i en IT-virksomhed. På sigt kunne jeg godt forestille mig at skrive en Ph.d. i kommunikation.
Jeg gad faktisk også rigtig godt at læse flere fag. Det er dog en utopi rent økonomisk (og praktisk da man har lavest prioritet når man allerede har en uddannelse). Men fag som religionsvidenskab, historie, samfundsfag og biologi har min store interesse. Ja egentlig også astronomi, men min hjerne er ikke lige skabt til matematikken. Så jeg må nøjes med at læse om det og ikke udfører det :)
Men hvor er uddannelse bare en vigtig beslutning. Jeg tror ikke helt jeg fattede alvoren af beslutningen før jeg var færdig. Havde jeg helt forstået alvoren var jeg nok blevet handlingslammet.
#99 MOVIE1000 13 år siden
#100 Skeloboy 13 år siden
Men så er biologi vel heller ikke sagen?
Personligt kunne jeg tænke mig at have lidt mere filosofi og filmvidenskab...
Er ret sikker på, at religion var en fejl, selvom jeg stadig har en vis interesse i det. Havde jeg valgt nu, så havde det nok været filmvidenskab med historie som sidefag...