Jeg har læst historie og religion på SDU. Historie som hovedfag og religion som sidefag(selvom jeg startede med religion som hovedfag - skiftede dog efter 2 år).
Men har egentlig ikke rigtig tænkt mig at bruge det til noget professionelt...
Det var nok lidt forkert formuleret...selvfølgelig vil jeg gerne have et job, der er fagligt relevant, men har ikke så meget læst fagene, fordi jeg vil være forsker, museumsinspektør og hvad man nu ellers kan blive, men mest af interesse.
Det skal jo også lige siges, at jeg kan bruge en masse. Humaniora er ret meget en generalist-uddannelse.
Læser datalogi med matematik som tilvalg på SDU. Er lige blevet færdig med bachelor delen (skriver dog bachelor opgaven efter sommeren). Skal til at starte på kandidaten. Super fed uddannelse!
Jeg har en bachelor i erhvervsøkonomi (HA) og en kandidatgrad i erhvervsøkonomi med speciale i styring og ledelse (cand.merc).
Gik så arbejdsløs i 1½ år efter endt uddannelse, men det hjalp heldigvis med lidt afklaring af hvad jeg vil bruge min uddannelse til. Nu sidder jeg godt nok i en stilling der er under mit uddannelsesniveau, men jeg lærer en masse praktisk.
Nu sidder jeg godt nok i en stilling der er under mit uddannelsesniveau, men jeg lærer en masse praktisk.
Det gør vel heller ikke så meget, når det er første job? Der skal man sgu ikke være for fin til at tage nogle stillinger, der ikke svarer til ens niveau.
wimmie (7) skrev:
Leder stadig efter den perfekte uddannelse? Nogle forslag?
Der mange gode! Robotteknologi, eskimologi, ægyptisk eller hvad med stærkstrømsteknik? :)
#1 Antlion 13 år siden
Hvilken uddannelse har I søgt/skal I fortsætte på/har I læst?
#2 Skeloboy 13 år siden
Men har egentlig ikke rigtig tænkt mig at bruge det til noget professionelt...
#3 Antlion 13 år siden
#4 Skeloboy 13 år siden
Det skal jo også lige siges, at jeg kan bruge en masse. Humaniora er ret meget en generalist-uddannelse.
Hvad har du selv læst?
#5 TheEnd 13 år siden
#6 tiany 13 år siden
Gik så arbejdsløs i 1½ år efter endt uddannelse, men det hjalp heldigvis med lidt afklaring af hvad jeg vil bruge min uddannelse til. Nu sidder jeg godt nok i en stilling der er under mit uddannelsesniveau, men jeg lærer en masse praktisk.
#7 wimmie 13 år siden
#8 Skeloboy 13 år siden
Det gør vel heller ikke så meget, når det er første job? Der skal man sgu ikke være for fin til at tage nogle stillinger, der ikke svarer til ens niveau.
Der mange gode! Robotteknologi, eskimologi, ægyptisk eller hvad med stærkstrømsteknik? :)
#9 wimmie 13 år siden
#10 Kruse 13 år siden
The Education of Making a Sandwich! ;)