Har lige fået læst Dune færdig nu, og kunne god tænke mig at se den på film, men så vidt jeg har forstået er der to versioner.. en mini-serie og en spillefilm.. mit spørgsmål er så hva for en er bedst af de 2 ?
jeg har købt extended udgave af Dune filmen og har også serien..... Jeg vil dog mest anbefale sereien, da den har mest med fra bogen, F.eks. har man indtrykket at paul faktisk også skal bevise meget for at fremene skal over på hans side, mens det bare sker på 2 sekunder i film-versionen,,,,, eller sådan noget.....
Men hvis du er dune-fan, altså hvis du virkelig kunne lide bogen, så burde du også se filmen..
men serien er ikke god på alle punkter; det er ikke alle skuespillerne der er ret overbevisende i deres roller (skuespillet er langt bedre i filmversionen) og effkterne kan steder være ret grimme (specielt i ørkenscenerne hvor ma bare kan se at baggrundende bare er noget grimt tæppe-værk ala theater).....
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
"Children of Dune" kan fås til 59 kr. hos cdon og med denne rabatkode VEGA5792 burde du kunne få den sendt gratis.
Personligt er jeg mest til Lynch' udgave af "Dune", specielt den nye extended edition, men det er sandt at den ikke er ligeså tro mod bogen som tv-serien fra 2000 er.. men den har så andre plusser, f.eks. bedre skuespillere, som narkoøgle også skriver.
#3; "Men hvis du er dune-fan, altså hvis du virkelig kunne lide bogen, så burde du også se filmen.." NOT! Den ødelægger den dejlige bog: Effekter og manus småstank allerede, da den kom frem i sidste årtusinde, og tidens tand har næppe været nådig mod den! Men jeg vil dog strække mig så langt at sige, at den er et syn værd for sjovs skyld.
#6 - jeg har læst bogen, og set filmen, og personligt synes jeg ikke den øddelagde det for mig, men vi har vel alle forskellig smag. Men ellers er der jo den extended version af filmen, som er mange bedre end den første version af filmen - altså mest for fans af bøgerne.
men prøv at se den extended version, den er egenlig ret god
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Jeg mener nu heller ikke at Lynch' film på nogen måde ødelægger noget i forhold til bogen og effekterne synes jeg bestemt også er ganske glimrende efter tidens standard.. det eneste der faktisk ikke holder i dag, er deres shields.
#1 filmz-Bartman 19 år siden
#2 El vez 19 år siden
Men jeg ville lige kommentere, at der netop er udkommet en extended udgave af Dune filmen.
Denne udgivelse indeholder både biograf og extended udgaven (men altså ikke tv-serien som du nævner),
http://www5.cd-wow.fm/detail_results_2.php?product...
TV-serien kan fås billigt hos axel,
http://axelmusic.dk/productDetails/5050582186697
og,
http://axelmusic.dk/productDetails/5706102362767
Jeg håber det hjælper med evt. indkøb, når du finder ud af om du skal have det ene eller det andet :)
#3 Æsop9000 19 år siden
Jeg vil dog mest anbefale sereien, da den har mest med fra bogen, F.eks. har man indtrykket at paul faktisk også skal bevise meget for at fremene skal over på hans side, mens det bare sker på 2 sekunder i film-versionen,,,,, eller sådan noget.....
Men hvis du er dune-fan, altså hvis du virkelig kunne lide bogen, så burde du også se filmen..
men serien er ikke god på alle punkter; det er ikke alle skuespillerne der er ret overbevisende i deres roller (skuespillet er langt bedre i filmversionen) og effkterne kan steder være ret grimme (specielt i ørkenscenerne hvor ma bare kan se at baggrundende bare er noget grimt tæppe-værk ala theater).....
#4 akerman 19 år siden
#5 filmz-Kadann 19 år siden
"Children of Dune" kan fås til 59 kr. hos cdon og med denne rabatkode VEGA5792 burde du kunne få den sendt gratis.
Personligt er jeg mest til Lynch' udgave af "Dune", specielt den nye extended edition, men det er sandt at den ikke er ligeså tro mod bogen som tv-serien fra 2000 er.. men den har så andre plusser, f.eks. bedre skuespillere, som narkoøgle også skriver.
#6 19 år siden
#4: E9!
#7 Æsop9000 19 år siden
Men ellers er der jo den extended version af filmen, som er mange bedre end den første version af filmen - altså mest for fans af bøgerne.
men prøv at se den extended version, den er egenlig ret god
#8 filmz-Kadann 19 år siden
Jeg mener nu heller ikke at Lynch' film på nogen måde ødelægger noget i forhold til bogen og effekterne synes jeg bestemt også er ganske glimrende efter tidens standard.. det eneste der faktisk ikke holder i dag, er deres shields.