Læg især mærke til videoen, hvor man via Eyelink 1000 eyetracker kan se, hvor publikum kigger i løbet af en scene fra "There Will Be Blood".
Det er interessant, hvor meget man faktisk kan styre publikums syn i en film, ved at placere ansigter, hænder, bevægelse med mere de rigtige steder. Og hvor mange detaljer, der kan være i en film, som man ikke lægger mærke til.
Tak fordi du sendte det link, superfed artikel og interessante video klip, især den anden. Det er interesant at se at der er så stor lighed med hvor vi ser når vi ser film.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Det er interesant at se at der er så stor lighed med hvor vi ser når vi ser film.
Lige præcis.
Jeg kan dog godt forestille mig, at nogle instruktører ikke formår at styre publikums blik i samme grad. Det kunne være sjovt at se samme test på actionsekvenserne i "Transformers 2" eller bare på en film, som de fleste finder dårlig.
#3 jeg synes det kunne være morsomt at se det, på en Bounre film eller Qoantum of solace, i action scenerne det ville bare være rent kaos med øjnene, regner jeg med :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Jeg kigger altid på underteksterne, når de kommer. Når de så er væk, så kigger jeg et sted på lærredet!
Første gang jeg så Casablanca i HD, vandrede mine øjne alle mulige steder hen, hvor de aldrig havde været før. På Rick's Café studerede jeg omgivelserne i detaljer. Publikum i baggrunden, røg fra cigaretter. Det er min oplevelse, at HD har skærpet mine sanser under filmsyn. Tidligere kiggede jeg på dem leverede dialogen og ellers der, hvor der var "action". Men med HD, så forsøger jeg at sanse hele billedet og lægge mærke til detaljer.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Jeg har fået samme tendens som Bruce, når jeg sætter en BD på, og den vel at mærke er af høj kvalitet, formår jeg også at kigge rundt omkring, i stedet for bare at læse underteksterne og kigge op bagefter.
#1 mr gaijin 14 år siden
Watching you watch THERE WILL BE BLOOD
Læg især mærke til videoen, hvor man via Eyelink 1000 eyetracker kan se, hvor publikum kigger i løbet af en scene fra "There Will Be Blood".
Det er interessant, hvor meget man faktisk kan styre publikums syn i en film, ved at placere ansigter, hænder, bevægelse med mere de rigtige steder. Og hvor mange detaljer, der kan være i en film, som man ikke lægger mærke til.
#2 MOVIE1000 14 år siden
#3 mr gaijin 14 år siden
Lige præcis.
Jeg kan dog godt forestille mig, at nogle instruktører ikke formår at styre publikums blik i samme grad. Det kunne være sjovt at se samme test på actionsekvenserne i "Transformers 2" eller bare på en film, som de fleste finder dårlig.
#4 MOVIE1000 14 år siden
#5 Michael Andersen 14 år siden
Det er vist derfor Michael Bay altid har babes med i sine film ;)
#6 mr gaijin 14 år siden
#7 MOVIE1000 14 år siden
#8 Thomsen 14 år siden
#9 Bruce 14 år siden
Første gang jeg så Casablanca i HD, vandrede mine øjne alle mulige steder hen, hvor de aldrig havde været før. På Rick's Café studerede jeg omgivelserne i detaljer. Publikum i baggrunden, røg fra cigaretter. Det er min oplevelse, at HD har skærpet mine sanser under filmsyn. Tidligere kiggede jeg på dem leverede dialogen og ellers der, hvor der var "action". Men med HD, så forsøger jeg at sanse hele billedet og lægge mærke til detaljer.
#10 Broomie 14 år siden