Gravatar

#31 lagoni 10 år siden

Jeg har i 2011, 2012 og 2013 brugt 95 kr. på film om måneden i snit og det er egentlig lidt højere end jeg troede - især fordi det er under min dagpengeperiode, hvor jeg blev ret god til at spare. Men i de 3 måneder jeg nu har haft arbejde, har jeg brugt 45 kr. i alt, så tror bare jeg har nået det punkt, hvor jeg nok i Netflix og den propfyldte hylde af usete film, der skal ses igennem.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#32 Kisbye 10 år siden

Pécuchet (15) skrev:
Hvordan foregår det med hensyn til lande-restriktioner? Er det ikke lidt halvsuspekt og ikke mindst ulovligt at oprette en amerikansk konto med falsk navn og adresse?

Der har været lidt diskussion om hvorvidt det er lovligt, men de fleste er enige om der ikke er noget ulovligt i det.

Advokat Peter Lind Nielsen udtalelser her om lovligheden ved at bruge falsk adresse i Itunes-butikken. Det må være samme der gør sig gældene for Netflix/Hulu:

http://politiken.dk/tjek/digitalt/ECE788991/itunes-kunder-kan-spare-en-fjerdedel/ skrev:
»Jeg har svært ved at se, at det skal være strafbart. Efter dansk ret mener jeg ikke, at det er ulovligt, at du afgiver nogle forkerte oplysninger. Normalt kan det jo være tegn på bedrageri og dermed strafbart, hvis det er for at skaffe sig selv vinding«, siger Peter Lind Nielsen, advokat i Bender, Von Haller og Dragsted.

»Men i denne sag er der jo ingen parter, der lider tab, så umiddelbart kan jeg ikke se, at det efter dansk ret er ulovligt«.


Du kan også sagtens bruge en dansk Netflix konto til at se indhold fra andre lande. Netflix er nemlig bygget sådan at du kan se landets indhold når du er ude at rejse. At skifte imellem landene kræver blot at man betaler for en VPN. En dansk netflix konto er dog et par kroner dyrere end den amerikanske.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#33 SlasherFan90 10 år siden

Jeg kan bruge alt fra 500-2500 kr. månedligt på film - men jeg ynder også at tilføje gode bøger til samlingen, eller købe et par gode flasker til herreværelset en gang i mellem. Så netop derfor, varierer det månedlige filmbudget.
Netflix-vognen er jeg endnu ikke hoppet på, da mit 'samler-gen' ikke tillader mig at se noget, som jeg ikke har en fysisk udgave af - dét samme med musikken.

Jeg startede for alvor min blu-ray samling i starten af 2011, og jeg har lidt over 400 stående på hylden - dog har jeg ikke opgivet DVD-samlingen endnu, som der i ny og næ stadig bliver tilføjet og fjernet lidt i.
Gravatar

#34 Slettet Bruger [2059244993] 10 år siden

Da det var på det højeste, købte jeg nok for 500-1000 kr. på månedsbasis, lejlighedsvis højere, men nu bruger jeg måske 100-200 kr. i gennemsnit, da jeg ofte venter på, at filmene kommer lidt ned i pris og forudbestiller sjældent.
Gravatar

#35 Ann09 1 år siden

Bruno (34) skrev:
Da det var på det højeste, købte jeg nok for 500-1000 kr. på månedsbasis, lejlighedsvis højere, men nu bruger jeg måske 100-200 kr. i gennemsnit, da jeg ofte venter på, at filmene kommer lidt ned i pris og forudbestiller sjældent.Nogle gange, hvis det ikke var muligt at planlægge et budget, så bruger jeg kreditmidler, for eksempel https://foxycredit.com/dk/laneudbydere/amyfinans kunne jeg godt lide denne mulighed.
Meget god mulighed for forudbestilling. Tak skal du have.

Skriv ny kommentar: