Filmbokse (fx. Indiana Jones og Star Wars osv.) TV-serie-bokse (fx. North & South og Stargate SG-1) TV-serie-bokse animerede (fx. Futurama og Family Guy)
Alt udover disse står i alfabetisk rækkefølge efter hvad der står på coveret.. dog holder jeg serier samlet, f.eks. står "The Lost World" under "J", sammen med "Jurassic Park", Bond-filmene står under "0" (for 007 selvfølgelig) osv.
Mine er delt ind i Tv ting, dokumentar, animation, boxset og resten, og der efter i alfabetisk orden efter original title - med mindre det er film hvor jeg ikke kan huske den :).
Havde dem en gang (og skal igen en dag jeg får noget mere plads) at stå i alfabetisk orden efter instruktør (dem som jeg havde mere end 3 film af, resten i alfabetisk orden), der efter i kronologisk orden under hver instruktør. Det var en super fed måde at have dem stillede op IMO, meget sjovt at se, hvornår de lavede hvilke film i deres karriere, og rigtig lækkert når man havde alt hvad en instruktør havde lavet, så kunne man rigtig se hans/hendes op og nedture.
Jeg har også mine efter hvilken instruktør der står bag og derfra i kronologisk rækkefølge. På hylden står de største (som Kubrick og Hitch) øverst, og så kommer de derned af alt efter hvor de befinder sig på min personlige rangliste (Michael Bays film ligger dog i skraldespanden). På eller anden måde (som sikkert kun Valomanden kan nikke genkendende til) virker det mere logisk for mig at inddele efter kunstner og deres værker frem for alfabetisk. Sådan har jeg det f.eks. også med mine soundtracks og bøger.
#11 El vez 20 år siden
Hvordan finder man ud af hvilken film fra f.eks 1999 der skal staa foerst? Alfabetisk inden for hvert aar? Nogle gode forslag?
#12 maniac 20 år siden
#13 filmz-propagandapanda 20 år siden
#14 filmz-Bruce 20 år siden
#15 Popeye 20 år siden
1. Gud
2. IMDB
3. Al Swearengen
4. .........????
:)
Mine egne skiver står squ bare, hvor der nu er plads.
#16 filmz-Kadann 20 år siden
Filmbokse (fx. Indiana Jones og Star Wars osv.)
TV-serie-bokse (fx. North & South og Stargate SG-1)
TV-serie-bokse animerede (fx. Futurama og Family Guy)
Alt udover disse står i alfabetisk rækkefølge efter hvad der står på coveret.. dog holder jeg serier samlet, f.eks. står "The Lost World" under "J", sammen med "Jurassic Park", Bond-filmene står under "0" (for 007 selvfølgelig) osv.
#17 filmz-Bruce 20 år siden
#18 El vez 20 år siden
Her er et (mørkt) billede af min reol:
http://www.swtg.net/users/elvis/Billede013.jpg
#19 aknot 20 år siden
Havde dem en gang (og skal igen en dag jeg får noget mere plads) at stå i alfabetisk orden efter instruktør (dem som jeg havde mere end 3 film af, resten i alfabetisk orden), der efter i kronologisk orden under hver instruktør.
Det var en super fed måde at have dem stillede op IMO, meget sjovt at se, hvornår de lavede hvilke film i deres karriere, og rigtig lækkert når man havde alt hvad en instruktør havde lavet, så kunne man rigtig se hans/hendes op og nedture.
Det var måske en idé El vez.
#20 Michael Andersen 20 år siden