Nu laver jeg et nyt indlæg, da det gamle var lukket for tilgang.
Jeg har været i tvivl om hvorvidt jeg skulle stille mine DVD'er i system eller ej. Derfor kunne jeg egentligt godt tænke mig at lave lidt om på mit system (eller mangel på samme). Lidt fornyelse skader jo ikke. :) Så ville høre om der var nogen herinde der havde nogle fantasifulde idéer til systemer, man eventuelt kunne prøve..?
Lige pt står mine film i diverse kategorier (ikke i alfabetisk):
Bokssæt, "efterfølgere" (1+2+3 etc), store skuespillere, store instruktører, danske film, tegnefilm/disney, asiatisk anime, asiatiske film (primært horror) og film som ikke kan sættes ind under andre kategorier.
Efter at have haft det sådan lidt tid er jeg blevet lidt træt af det. Desuden er det lidt svært at finde rundt i. Så nu skal der ske noget.
Lad endeligt høre..?
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Tjah, jeg har delt min samling i to hovedkategorier:
Asiatiske og resten.
De asiatiske står så opdelt landemæssigt (Korea, Japan, Thailand osv.) og alfabetisk for hvert land.
Amerikanske og europæiske står alfabetisk.
Derudover står de danske for sig, tegnefilm for sig, animé for sig og serier for sig. Boxsets og limited editions har særlig hyldeplads, så de kan "betragtes".
Det system giver mening for mig og gør det let for mig at finde rundt i min samling, men det er jo ikke sikkert, at det er lige så logisk for enhver anden.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
De fleste står alfabetisk. En stak er forbeholdt film jeg endnu ikke har set. De ligger bare i den rækkefølge de er købt på. Tv-serier og tv-dokumentar o.a. står for sig. Tegne- og børnefilm står nederst, så min søn kan nå dem. Gysere og splatter står øverst, så han ikke kan.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Selvom alfabetisk rækkefølge er det mest logiske, finder jeg det af en eller anden grund rodet, så derfor har jeg et lettere autistisk system, hvor filmene står efter instruktør og i kronologisk rækkefølge. Mine favoritinstruktører står øverst på hylden og så (alt efter hvor meget de betyder for mig) kommer de ellers der ned af.
Håber I kan bruge det til noget, Morten og Peter :D
Hva? System i DVD-film? Nej nej nej, i har da fuldstændig misforstået idéen med at have en DVD-samling :D
Det fede er da at de står i en stor pærevælling, så man hver gang man leder efter en speciel film, man gerne vil se, ser andre film, man helt havde glemt, man havde, som man så husker sig selv på at få set :D Eller ligefrem tager dem i stedet for den man først havde tænkt sig at se :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
#1 Bony 18 år siden
Jeg har været i tvivl om hvorvidt jeg skulle stille mine DVD'er i system eller ej. Derfor kunne jeg egentligt godt tænke mig at lave lidt om på mit system (eller mangel på samme). Lidt fornyelse skader jo ikke. :)
Så ville høre om der var nogen herinde der havde nogle fantasifulde idéer til systemer, man eventuelt kunne prøve..?
Lige pt står mine film i diverse kategorier (ikke i alfabetisk):
Bokssæt, "efterfølgere" (1+2+3 etc), store skuespillere, store instruktører, danske film, tegnefilm/disney, asiatisk anime, asiatiske film (primært horror) og film som ikke kan sættes ind under andre kategorier.
Efter at have haft det sådan lidt tid er jeg blevet lidt træt af det. Desuden er det lidt svært at finde rundt i. Så nu skal der ske noget.
Lad endeligt høre..?
#2 filmz-yoshimura 18 år siden
Asiatiske og resten.
De asiatiske står så opdelt landemæssigt (Korea, Japan, Thailand osv.) og alfabetisk for hvert land.
Amerikanske og europæiske står alfabetisk.
Derudover står de danske for sig, tegnefilm for sig, animé for sig og serier for sig. Boxsets og limited editions har særlig hyldeplads, så de kan "betragtes".
Det system giver mening for mig og gør det let for mig at finde rundt i min samling, men det er jo ikke sikkert, at det er lige så logisk for enhver anden.
#3 lyspunkt 18 år siden
En stak er forbeholdt film jeg endnu ikke har set. De ligger bare i den rækkefølge de er købt på.
Tv-serier og tv-dokumentar o.a. står for sig.
Tegne- og børnefilm står nederst, så min søn kan nå dem.
Gysere og splatter står øverst, så han ikke kan.
#4 tiany 18 år siden
Stil dem op efter farven på dvd-ryggen :D
#5 intak 18 år siden
Dog står specielle boxsæt for sig selv og det samme gør
Tv-serier.
#6 filmz-yoshimura 18 år siden
#7 Benway 18 år siden
#8 Åkepool 18 år siden
#9 Michael Andersen 18 år siden
Håber I kan bruge det til noget, Morten og Peter :D
#10 HonoDelLoce 18 år siden
Det fede er da at de står i en stor pærevælling, så man hver gang man leder efter en speciel film, man gerne vil se, ser andre film, man helt havde glemt, man havde, som man så husker sig selv på at få set :D Eller ligefrem tager dem i stedet for den man først havde tænkt sig at se :D