Gravatar

#61 filmzkim 16 år siden

Lisbeth Dahl er også fremragende i Sommer!
Gravatar

#62 filmz-bigemaster666 16 år siden

hmmm jeg kan ikke huske hvad han hedder men han dælme sjov her nogen fil han har spillet i. Solkongen hvor han er ham lys chefen for hoved presonen øhhh...., og blinkende lygter ham de bytter med mds mikkelsen våben. han er vist alkohlikere
I am better known as Erlinggur666
Gravatar

#63 The Insider 16 år siden

Jakob Cedergren og Thomas Levin rock. To af de absolut bedste unge skuespillere, der arbejder herhjemme i dag, methinks. Mht. Peter Mygind-diskussionen kunne jeg heller ikke på nogen måde tage ham seriøst i Flammen & Citronen. En af filmens største svagheder.
War. War never changes.
Gravatar

#64 wimmie 16 år siden

#62> Ole Thestrup?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#65 filmz-bigemaster666 16 år siden

#64, jeps det er ham
I am better known as Erlinggur666
Gravatar

#66 filmz-JuuL 16 år siden

Interessant tråd. Som #23 er inde på, så tror jeg at årsagen til at mange "hader" danske skuespillere mere skyldes de identiske manuskripter der får grøn lys og penge fra DFI end det egentlig skyldes skuespillerne. Som #23 siger, er alle danske film mere eller mindre skrevet af de samme 4-5 personer. Det giver ikke skuespillerne noget nyt og spændende at arbejde med, og dermed bliver deres karakterer "ens" og kedelige.

Jeg kunne godt tænke mig at se nogen udfordre Lie Kaas, Anders W. eller endda Robert Hansen med et manuskript der ikke blot er en kopi af et amerikansk manuskript. Eller et hverdagsdrama. Eller en lille let komedie. Som jeg ser det, er det de tre typer film der nu bliver produceret i Danmark. Der er selvfølgelig få undtagelser, men slet ikke nok til at give de (måske) dygtige, danske skuespillere noget nyt at arbejde med.

Skriv ny kommentar: