Gravatar

#51 McPeter 16 år siden

Tak for godt indlæg - godt at se at jeg ikke er den eneste der har det sådan. :-)

Men...

bn (50) skrev:
Men det er efter min mening en svaghed ved filmen, at Dennis Hopper - som er rigtigt i hopla som skurkenes øverste chef - virker mere komisk end farlig. (En svaghed som også prægede en anden Kevin Coster-film, 'Robin Hood - Prince of Thieves'.)

Mener du virkeligt at Alan Rickman er en dårlig skurk i Robin Hood - Prince of Thieves? Jeg synes han er fremragende psykotisk i den rolle og står frem som en af de bedre skurke-roller (hvilket han også klarede fint i Die Hard i øvrigt). Men ok, jeg er nok også en af dem der synes bedre om den Robin Hood film end gennemsnittet, så den passer nok også meget godt herinde. Synes ofte jeg har hørt folk svine den til, men den bliver nu ved med at underholde mig.

Apropos Robin Hood så bliver det nu også spændende at se hvad den kommende version har at byde på som vi ikke allerede har set...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#52 BN 16 år siden

#51 - McPeter:

Mener du virkeligt at Alan Rickman er en dårlig skurk i Robin Hood - Prince of Thieves? Jeg synes han er fremragende psykotisk i den rolle og står frem som en af de bedre skurke-roller (hvilket han også klarede fint i Die Hard i øvrigt). Men ok, jeg er nok også en af dem der synes bedre om den Robin Hood film end gennemsnittet, så den passer nok også meget godt herinde. Synes ofte jeg har hørt folk svine den til, men den bliver nu ved med at underholde mig.

Jeg har lidt af et ambivalent forhold til Alan Rickman's skurkerolle i 'Robin Hood - Prince of Thieves'. På den ene side synes jeg, at han tidligt i filmen er ret god, mens jeg på den anden side synes, at
hele sekvensen hvor han vil giftes i huj og hast med Marian for at kunne befrugte hende
, er alt for pjattet. Jeg synes, hans karakter her bliver for skabagtig (læs: han virker som en lallende idiot), og følelsen af at han er en farlig modstander for Robin Hood, er pist borte for mit vedkommende. Men det er ikke Alan Rickman's skyld - det er snarere manuskriptets skyld.

I 'Die Hard' var han helt anderledes farlig og truende, og dette blev konsekvent fastholdt gennem hele filmen.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#53 wimmie 16 år siden

#52 Enig i dine iagttagelser. Synes også at Alan Rickmans rolle i Robin Hood gik over i det lidt fjollede...(men gjorde hele filmen ikke det?).
Synes dog han var underholdende - og generelt god som skurk.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#54 filmz-Narniabæver 16 år siden

Det dårligste jeg har set er The Pagemaster.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#55 BN 16 år siden

wimmie (53) skrev:
#52 Enig i dine iagttagelser. Synes også at Alan Rickmans rolle i Robin Hood gik over i det lidt fjollede...(men gjorde hele filmen ikke det?).

Jo, hele filmen tippede den forkerte vej tilsidst. Den skulle have fastholdt den mere seriøse stil, som den startede ud med. .... Og selvom jeg synes virkelig godt om Kevin Costner, så er han omtrent ligeså overbevisende som englænder og Robin Hood som Sylvester Stallone ville være det i rollen som Gandalf i LOTR. .......
Overdrivelse fremmer forståelsen, ikke? ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#56 filmzkim 16 år siden

Har præcis tænkt det samme om Ang Lees "Hulk"
Gravatar

#57 filmzkim 16 år siden

Var inde og så "Spiderman 3" i biffen i sin tid, og jeg var ret skuffet, men da jeg endelig fik den genset lang tid senere, synes jeg faktisk, at den var nogenlunde på højde med 1'eren og 2'eren, og fantastisk underholdene!

"X Men Origins: Wolverine" kan jeg slet ikke forstå er blevet rakket ned på Filmz.
Den var mange gange bedre end 3'eren, og efter min mening ca. på samme niveau som "X-Men"

Ang Lee's "Hulk" var mange gange bedre end "The Incredible Hulk" efter min mening!
Gravatar

#58 MOVIE1000 16 år siden

#57 er enig i det du siger om Spiderman 3

En af mine bekendte og jeg diskuterede også her forleden om Nicolas Cage så kom vi ind på National Treasure hvor jeg mente at de var nogle rigtig gode iunderholdene film mens han mente at det var en af de dårligste film der var blevet lavet og jeg synes også at jeg har fornemmet det lidt herinde at der er mange der ikke bryder sig om National Treasure men hvorfor og jeg gider ikke høre på det med Mount rushmore
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#59 Bony 16 år siden

#42 + #44 - Jeg har nu også altid fundet "Cabin Fever" ganske underholdende. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#60 Kruse 16 år siden

#59: PANCAKES!!!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: