Nogle film går lige på og hårdt, når det drejer sig om filmtitler. Die Hard, Gladiator, Titanic etc. Man er ikke et sekund i tvivl om, hvorfor de hedder, som de nu engang gør.
Med andre film er titlen er titlen noget mere raffineret og ikke helt så lige til. Trainspotting, The Silence of The Lambs, American Beauty etc.
Den her tråd, er til at for, at kunne komme med nogle bud på, hvad der ligger til grund for de forskellige film titler.
Jeg starter - Efter at have set Frygtelig Lykkelig i går aftes, er jeg stadigvæk i tvivl om titlen. Nogle der kan hjælpe mig?
The explanation of the title is that when Clarice was young, she always hears the lambs screaming because they had to be killed. She didn't like that and feels guilty about it. She walked away, and then she feels even guiltier. Nowadays, she hears sometimes in her dreams some screaming lambs and then she awakes. But at the end of the story it has never happened again because Dr. Lecter let her talk about it and then she felt not guilty anymore. That is the silence of the lambs, the explanation of the title.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Med hensyn til Frygtelig Lykkelig har jeg ikke et decideret korrekt svar. Men måske et gæt? De mennesker der bor i det område overbeviser sig selv om at de er så "frygteligt lykkelige", men da der bores en lille bitte smule i denne såkaldte lykke, er det faktisk mere det frygtelige der står frem. Så jeg tror det spiller lidt på dette. Bare et gæt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
"The Hills Have Eyes" - omhandler mutanter, der gemmer sig i bjergene og holder øje med de besøgende, der kommer, så de kan slå dem ihjel - bjergene (mutanterne) holder øje.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Saw...er da én af de mest indlysende titler - måske ikke så meget efterfølgerne men 1'eren i hvert fald. I den første film spiller en sav jo en ret central rolle da
den jo hele tiden ligger som en udvej for fangerne - de skal bare save deres fod af hvilken den ene jo ender med at gøre
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#1 colette 16 år siden
Med andre film er titlen er titlen noget mere raffineret og ikke helt så lige til. Trainspotting, The Silence of The Lambs, American Beauty etc.
Den her tråd, er til at for, at kunne komme med nogle bud på, hvad der ligger til grund for de forskellige film titler.
Jeg starter - Efter at have set Frygtelig Lykkelig i går aftes, er jeg stadigvæk i tvivl om titlen. Nogle der kan hjælpe mig?
#2 wimmie 16 år siden
#3 Steffan Rasmussen 16 år siden
The explanation of the title is that when Clarice was young, she
always hears the lambs screaming because they had to be killed. She didn't
like that and feels guilty about it. She walked away, and then she feels even
guiltier.
Nowadays, she hears sometimes in her dreams some screaming lambs
and then she awakes. But at the end of the story it has never happened again because Dr. Lecter let her talk about it and then she felt not guilty anymore. That is the silence
of the lambs, the explanation of the title.
#4 colette 16 år siden
#5 Collateral 16 år siden
#6 MOVIE1000 16 år siden
hvorfor saw jeg har 3 bud
1. fordi manden bag det hele hedder Jigsaw
2. Saw = så
3. Saw = saw
der er også denne her The hills have eyes forstår jeg ikke.
#7 chandler75 16 år siden
#8 MOVIE1000 16 år siden
#9 wimmie 16 år siden
#10 MOVIE1000 16 år siden