Jeg kan godt nok heller ikke se problemet, men jeg er så også en af dem, der sidde rog ser alle kampene. Og nu er det jo ikke fordi fodbold optager ALT sendetid, der er stadig rigelig plads til andre programmer. Og hvem kan sige VM i fodbold er urrelevant? Det er en af de største sportslige begivenheder i verden, så naturligvis skla det sendes på landsdækkende kanaler, så alle interessede kan følge med.
Jeg er i princippet også ligeglad, jeg ser alligevel aldrig fjernsyn (altså udsendt fjernsyn). Men det ærger mig da alligevel at skulle betale licens, og helt konkret se mine penge bliver spildt (set fra mit synspunkt) på VM, som vel har kostet 150 mio kr. ell. lign. Jeg ærger mig også over al det andet pengene bliver brugt på, men det bliver mest tydeligt under fx. VM.
Til gengæld ser jeg gladeligt VM, EM og CL i håndbold, så jeg skal ikke brokke mig. Det ændrer dog ikke ved, at jeg sagtens kunne undvære VM i fodbold, Krøniken, Nikolaj og Julie osv. evt. med en reduktion af licensen til følge.
Men det er og bliver public service seertallene taler for sig selv - der er ca. en halv million seere pr kamp, det kan Søren Ryge eller valg-tv ikke ligefrem matche. Det er hver tiende dansker som ser med - og det flere gange om dagen...
Der skal være noget for alle, og da begge kanaler gerne vil tilfredsstille deres kunder og seere, så må man jo deles om opgaven - hvilket jeg synes er super - i modsætning til andre begivenheder på tv, valg, royale ting, præsidentbesøg osv, hvor begge kanaler sender hele tiden. Der kører jo kun VM på en kanal ad gangen.
Man kan altid pive over et eller andet. Jeg ser måske kun 5% af deres flader og programmer, men er faktisk ganske tilfreds. Der er folk der har lyst til at se Søren Ryge rode i haven, andre vil se Deadline - og jeg foretrækker sport og film
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Jeg hører det samme fra én af mine gode venner hvert 4. år og hver gang kommer han med et smil frem til samme erkendelse - i bund og grund er det bare brok for at brokke sig over et eller andet. :)
Jeg kan ærligt talt ikke se problemet, eller hvad man skal kalde det. Man kan da vel bare vælge en anden kanal, i de "hele" to uger det forløber, hvis man absolut skal sidde foran fjernsynet...det er to uger hvert 4. år, der vises VM...come on mand. Synes du virkeligt, at der er så banebrydende meget kvalitets TV du går glip af i den periode alligevel? Iøvrigt er det jo ikke hele dagen det sendes, så der er skam også tid til andre programmer.
Desuden er det de færreste begivenheder der trækker så meget publikum på lokalt- og verdensplan, som VM i fodbold gør. Når jeg går ned gennem byen (Kbh.) er der fra alle steder VM brøl, hvilket betyder der generelt er en kæmpe interesse. Hos min frisør fulgte samtlige ansatte (og kunder) sporaisk kampen mellem Argentina og Serbien-Montenegro, plus flere forbipassende stoppede op og kom med kommentarer, også selvom Danmark ikke er med. At DR1 og TV2 sender VM, er i den grad at indfrie public service forventningerne. Så skulle jeg også brokke mig over programfladen i det hele taget, eftersom jeg sjældent finder noget interessant - ud med samtlige realityshows, livsstils- og underholdningsprogrammer og ind med debat- og kulturprogrammer. Jeg betaler licens, men ser aldrig TV da jeg ærligt talt synes udvalget af programmer er det lammeste lort - det skulle da lige være nu, da jeg er interesseret i fodbold. Men jeg er da godt klar over, at mange er tilfredse med udvalget - ligesom du bør være klar over, at rigtigt mange er tilfredse med at VM dækkes på DR1 og TV2.
Pointen er at man også kan vælge at fordrive tiden med noget andet, såsom at gå i biffen eller sidde og diskutere på filmz.dk. ;)
Vm i fodbold er verdens største sportsbegivenhed, så hvis tv2 og dr1 endelig skal sende sport, skal de da netop sende dette. Folk kan så brokke sig over alt det håndbold der bliver sendt. Fodbold bliver der trods alt ikke sendt meget af ellers, i hvert fald ikke på dr1 og tv2.
Og om det er ligegyldigt tv, kommer jo an på hvilke intereser man har.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#21 tiny 19 år siden
Hvis det havde været TV 3 el Kanal 5, der havde rettighederne, ville vi have en tråd med brok over det... :)
#22 ks 19 år siden
#23 myggen 19 år siden
Til gengæld ser jeg gladeligt VM, EM og CL i håndbold, så jeg skal ikke brokke mig. Det ændrer dog ikke ved, at jeg sagtens kunne undvære VM i fodbold, Krøniken, Nikolaj og Julie osv. evt. med en reduktion af licensen til følge.
#24 Verbal 19 år siden
#25 myggen 19 år siden
#26 SpielbergFreak 19 år siden
Sikkert nok, men ikke fra min side.
#27 filmz-vassago 19 år siden
#28 filmz-vassago 19 år siden
Der skal være noget for alle, og da begge kanaler gerne vil tilfredsstille deres kunder og seere, så må man jo deles om opgaven - hvilket jeg synes er super - i modsætning til andre begivenheder på tv, valg, royale ting, præsidentbesøg osv, hvor begge kanaler sender hele tiden. Der kører jo kun VM på en kanal ad gangen.
Man kan altid pive over et eller andet. Jeg ser måske kun 5% af deres flader og programmer, men er faktisk ganske tilfreds. Der er folk der har lyst til at se Søren Ryge rode i haven, andre vil se Deadline - og jeg foretrækker sport og film
#29 dolphinfriendly 19 år siden
Jeg kan ærligt talt ikke se problemet, eller hvad man skal kalde det. Man kan da vel bare vælge en anden kanal, i de "hele" to uger det forløber, hvis man absolut skal sidde foran fjernsynet...det er to uger hvert 4. år, der vises VM...come on mand. Synes du virkeligt, at der er så banebrydende meget kvalitets TV du går glip af i den periode alligevel? Iøvrigt er det jo ikke hele dagen det sendes, så der er skam også tid til andre programmer.
Desuden er det de færreste begivenheder der trækker så meget publikum på lokalt- og verdensplan, som VM i fodbold gør. Når jeg går ned gennem byen (Kbh.) er der fra alle steder VM brøl, hvilket betyder der generelt er en kæmpe interesse. Hos min frisør fulgte samtlige ansatte (og kunder) sporaisk kampen mellem Argentina og Serbien-Montenegro, plus flere forbipassende stoppede op og kom med kommentarer, også selvom Danmark ikke er med.
At DR1 og TV2 sender VM, er i den grad at indfrie public service forventningerne. Så skulle jeg også brokke mig over programfladen i det hele taget, eftersom jeg sjældent finder noget interessant - ud med samtlige realityshows, livsstils- og underholdningsprogrammer og ind med debat- og kulturprogrammer. Jeg betaler licens, men ser aldrig TV da jeg ærligt talt synes udvalget af programmer er det lammeste lort - det skulle da lige være nu, da jeg er interesseret i fodbold. Men jeg er da godt klar over, at mange er tilfredse med udvalget - ligesom du bør være klar over, at rigtigt mange er tilfredse med at VM dækkes på DR1 og TV2.
Pointen er at man også kan vælge at fordrive tiden med noget andet, såsom at gå i biffen eller sidde og diskutere på filmz.dk. ;)
#30 filmz-jonasgr 19 år siden
Og om det er ligegyldigt tv, kommer jo an på hvilke intereser man har.
'Cause I'm evil"