A winner is me! Jeg købte en VHS med Transformers (dubbet til dansk!) i SuperBest i mandags! Wo-hoo!
Ja, jeg har to drenge, men jeg har selv haft grineren over den danske dub! Optimus Prime = Primus Optimus (udmærket), Decepticons = Bedragonerne (knap så fikst).
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!
Ahh.. jeg husker de danske oversættelser. Jeg forbandt ikke lige navnet "Primus Optimus" med noget heroisk og havde set serien på engelsk til at starte med, så jeg var smadret af grin, da jeg så den med dansk tale. :)
#22 Ja, oversættelsen er generelt rimeligt lam, men fordanskningen af Optimus Prime synes jeg er rigtigt god. Den lugter lidt af romerriget - Markus Antonius og Biggus Dickus, du ved. Andre navne som Starscream, Bumblebee, Ironhide etc. er klogeligt bibeholdt. Jeg må se at investere i de amerikanske på dvd :)
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!
#21 Old Son 21 år siden
Ja, jeg har to drenge, men jeg har selv haft grineren over den danske dub! Optimus Prime = Primus Optimus (udmærket), Decepticons = Bedragonerne (knap så fikst).
#22 filmz-Kadann 21 år siden
Ahh.. jeg husker de danske oversættelser. Jeg forbandt ikke lige navnet "Primus Optimus" med noget heroisk og havde set serien på engelsk til at starte med, så jeg var smadret af grin, da jeg så den med dansk tale. :)
#23 Morbid 21 år siden
#24 filmz-Loft 21 år siden
#25 Old Son 21 år siden