Om man vil det eller ej, så er julen på vej, og med julen medhører ud over glögg og æbleskiver også de årlige julefilm.
Det er selvfølgelig de sædvanlige julefilm der foregår omkring december, men så er der også de film som ikke nødvendigvis er julefilm, men alligevel associerer man dem med højtiden af den ene eller anden grund.
Hvilke film forbinder du med julen?
I år skal jeg se: Groundhog Day Clue Planes, Trains and Automobiles Alene Hjemme 2 (jeg plejer altid at se 1'eren, men i år snupper jeg 2'eren) Gremlins
Så er der selvfølgelig klassikerne: Fars Fede Juleferie Die Hard 1 + 2(Ja 2'eren skal også med!) Alene Hjemme 1
The Nightmare Before Christmas + It's A Wonderful Life + Gremlins + The Polar Express + A Christmas Carol (også i andre udgaver som Muppets) + Christmas Vacation (der kan være andre)....Det er ikke alle film jeg får set, men det er film jeg gerne vil se op til jul igen og igen, år efter år.
Der er sikkert mange gode, men Die Hard 1+2 hygger jeg mig mest med hvert år.
Ja så er kæresten og baby ude i kulden hva;)
Die Hard 1 + 2 kunne jeg også have skrevet, men får altid set dem på andre tidspunkter end lige op til jul:) Jeg kunne måske også have skrevet en enkelt Bond-film på. Den med Lazenby finder jeg også har den der stemning<`)
#1 Giraffen 10 år siden
Det er selvfølgelig de sædvanlige julefilm der foregår omkring december, men så er der også de film som ikke nødvendigvis er julefilm, men alligevel associerer man dem med højtiden af den ene eller anden grund.
Hvilke film forbinder du med julen?
I år skal jeg se:
Groundhog Day
Clue
Planes, Trains and Automobiles
Alene Hjemme 2 (jeg plejer altid at se 1'eren, men i år snupper jeg 2'eren)
Gremlins
Så er der selvfølgelig klassikerne:
Fars Fede Juleferie
Die Hard 1 + 2(Ja 2'eren skal også med!)
Alene Hjemme 1
#2 HelmerJ 10 år siden
#3 Giraffen 10 år siden
Åh ja. Hvordan pokker kunne jeg glemme den? Det er selvfølgelig også en klassiker. :)
#4 Slettet Bruger [50921576] 10 år siden
It's a Wonderful Life
Og Trading Places!
#5 Geekalot 10 år siden
#6 davenport 10 år siden
#7 Fredag 10 år siden
#8 Ispep 10 år siden
#9 Fredag 10 år siden
Die Hard 1 + 2 kunne jeg også have skrevet, men får altid set dem på andre tidspunkter end lige op til jul:) Jeg kunne måske også have skrevet en enkelt Bond-film på. Den med Lazenby finder jeg også har den der stemning<`)
#10 Giraffen 10 år siden