Gravatar

#41 filmz-vassago 19 år siden

#40: Ville bare lige oplyse at man ikke må "dræbe" omstrejfende katte eller hunde - det bliver vist misforstået ret ofte :) Hvis det var det du havde tænkt dig.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#42 stefsims 19 år siden

#41 Loven siger også at man skal holde sine husdyr på sit eget.
http://www.dffe.dk/Default.asp?ID=19759
Havde dog ikke tænkt mig at forvolde dyret mere ondt end en gang isvand. Men det ved ejerne jo ikke ;)
That movie has warped my fragile little mind.
Gravatar

#43 stefsims 19 år siden

Lige for at følge op på Mark- og vejfredsloven:

§ 1. Enhver er pligtig til på alle årets tider at holde sine husdyr på sit eget.
Stk. 2. Under husdyr henregnes pelsdyr, som er opdrættet i fangenskab, og tamkaniner. Såfremt et i fangenskab opdrættet pelsdyr undslipper og ikke indfanges inden 2 måneder, anses det som vildt. Afkom, der følger moderdyret, er underkastet de for dette gældende bestemmelser.

§ 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Den, der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller ufredsbøder.
Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.
Stk. 3. Med hensyn til dræbte eller beskadigede dyr vil iøvrigt de i §§ 6, 8, 9 og 10 fastsatte bestemmelser vedrørende optagne dyr være at iagttage i den udstrækning, de er anvendelige.

http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A19870081829-...
That movie has warped my fragile little mind.
Gravatar

#44 davenport 19 år siden

Så har du allerede startet en nabokrig?... Hvor længe er det i har boet der ude?
Husk, man ved aldrig hvad der befinder sig på den anden side af
hegnet!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#45 filmz-vassago 19 år siden

#42: Men du må ikke gøre det... Du skal kontakte falck eller politiet som afhenter katten og afliver den. Kattenes værn og andre dyre-organisationer har postet andre regler end dem du har fundet der - så det er lidt svært at gennemskue hvad man må og ikke må.

Min jagtlærer har fortalt at man ikke måtte, at man skulle kontakte de respektive myndigheder - og fortalte også, at man slet ikke måtte affyre våben i tæt bebyggelse (vist 3-400m såvidt jeg lige husker) - så det gør det jo også lidt sværere.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#46 filmz-yoshimura 19 år siden

#45 Der er da ingen, der siger, man behøver skyde dem. Katte kan da snildt slås ihjel på andre måder (bare rolig, har selv kat, jeg er ikke sadist ... så'n rigtigt).
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#47 elwood 19 år siden

jeg må så tilstå jeg fandt det fasinerene som lille knægt at de altid lande på benene, så ja naboens kat har jeg skubbet ned på græsset en del gange som ung knægt, for at se om det nu også kunne passe.

Ps. den led ikke den hoppede bare op igen, det satans kræ hehe

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#48 davenport 19 år siden

Det passer ikke altid. Vores store skovkat kravlede ud på en lille afsats, fordi der var nogle gråspurve der skulle myrdes. Den havde så forregnet sig, så den var fanget. Da den ville vende om, faldt den ned. Ca 4 meter. Og den landede på siden. Det så ud til at gøre rimeligt naller.
(Senere fik den hævn over de satans fugle!)

- Nævnte jeg at jeg har fuglefobi, og gerne så alle fugle i verden døde??
Gravatar

#49 filmz-yoshimura 19 år siden

#48 Ja, det ville være skønt. Så kunne verden blive invaderet af myg og andre kære flyvende kræ, som de onde fugle så ikke ville spise. Herligt :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#50 davenport 19 år siden

Skriv ny kommentar: