Jeg ville lige høre, om i bruger IMDB Top 250 til at åbne øjnene, til nye film, og hvad oplevelser i har haft med det?
Jeg har jo blandt andet købt Memento, udelukkende på det grundlag den lå meget højt på IMDB... Og det var jo den vildeste positive oplevelse jeg har haft med en film, jeg har købt uden nogen som helst form for kendskab til den...
Lidt sjov...
Jeg ved godt der kommer mange nye film på listen, og mange ryger ud, men vi kan jo næsten alle genkende dem der fast er på listen...
1: Hvilken mandlig skuespille er med i flest film på Top 250??
2: Hvilken kvindelig skuespiller er med i flest film på Top 250???
3: Hvilken instruktør har flest film på Top 250
4: Hvilken producer har flest film på Top 250
5: Komponist osv...
6: ......
______ Mine bud er sådan løselig, uden at se det hele igennem pt. 1: Harrison Ford 2: Der er jeg mere lost... Meryl Streep måske... 3: Steven Speilberg 4: George Lucas 5: John Williams
1: Robert De Niro er mit bud 2: Har sq heller ikke et fornuftigt bud, det er utroligt så svært kvinder har ved at få anerkendelse som skuespillere. Det er forøvrigt også sjældent at vi ser kvinder i hovedroller hvor de skal andet end at skrige og reddes. 3: Stanley Kubrick - han har intet mindre end 9 film i top 250, det er ganske imponerende, men jeg ved ikke lige hvor mange Spielberg har. 4: Hmm er meget i tvivl kunne være Lucas, men det kunne også være Spielberg, da han har produceret over 100 film. 5: John Williams er også mit bud
Tak for tjekket. Fik lige set, at "Sunset Boulevard" af Billy Wilder lå nummer 31 og Axel har den til 89,95, Some Like it Hot nummer 45 på DVDoo til 99 i den nye version og Touch of Evil til en hund hos Axel, så det var 3 klassikere lige i posen :)
Hvis nogle ser "Double Indemnity" til salg nogle steder så gi' lige et pip!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
1. Robert de Niro (Hvem har mod på at tælle?) 2. Ingen ide 3. Stanley Kubrick er jeg rimelig sikker på. 9 film på listen ud af de 13 han har lavet... imponerende! (Hans 3 kortfilm tæller jo ikke med) 4. Ingen ide.. også ret ligeglad 5. John Williams tror jeg
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
#1 MadMartigan 21 år siden
Jeg ville lige høre, om i bruger IMDB Top 250 til at åbne øjnene, til nye film, og hvad oplevelser i har haft med det?
Jeg har jo blandt andet købt Memento, udelukkende på det grundlag den lå meget højt på IMDB... Og det var jo den vildeste positive oplevelse jeg har haft med en film, jeg har købt uden nogen som helst form for kendskab til den...
Lidt sjov...
Jeg ved godt der kommer mange nye film på listen, og mange ryger ud, men vi kan jo næsten alle genkende dem der fast er på listen...
1: Hvilken mandlig skuespille er med i flest film på Top 250??
2: Hvilken kvindelig skuespiller er med i flest film på Top 250???
3: Hvilken instruktør har flest film på Top 250
4: Hvilken producer har flest film på Top 250
5: Komponist osv...
6: ......
______
Mine bud er sådan løselig, uden at se det hele igennem pt.
1: Harrison Ford
2: Der er jeg mere lost... Meryl Streep måske...
3: Steven Speilberg
4: George Lucas
5: John Williams
Kom med jeres bud... :-)
#2 inflector 21 år siden
2: Har sq heller ikke et fornuftigt bud, det er utroligt så svært kvinder har ved at få anerkendelse som skuespillere. Det er forøvrigt også sjældent at vi ser kvinder i hovedroller hvor de skal andet end at skrige og reddes.
3: Stanley Kubrick - han har intet mindre end 9 film i top 250, det er ganske imponerende, men jeg ved ikke lige hvor mange Spielberg har.
4: Hmm er meget i tvivl kunne være Lucas, men det kunne også være Spielberg, da han har produceret over 100 film.
5: John Williams er også mit bud
#3 MadMartigan 21 år siden
Der jo også folk som...
Francis Ford Coppola
Martin Scorsese
Alfred Hitchcock
#4 filt 21 år siden
Bryan Singer har fx. lavet 3 film, og 2 af dem er på listen ("Memento" og "X2").
#5 Zelle 21 år siden
Hvis man skal se det på den måde så har Quentin Tarantino 4/5 film på Top 250
#6 filmz-Bruce 21 år siden
Hvis nogle ser "Double Indemnity" til salg nogle steder så gi' lige et pip!
#7 filmz-jimmil 21 år siden
1:Tom Hanks
2:???????
3:Sir Steven Speilberg /jerry Brockenheimer
4:Sir Steven Speilberg /jerry Brockenheimer
5:Danny Elfmann
#8 filt 21 år siden
Hmm... og ja, han har lavet et par stykker mere, end jeg lige huskede det fra sidste gang jeg tjekkede.
#9 Morbid 21 år siden
2. Ingen ide
3. Stanley Kubrick er jeg rimelig sikker på. 9 film på listen ud af de 13 han har lavet... imponerende! (Hans 3 kortfilm tæller jo ikke med)
4. Ingen ide.. også ret ligeglad
5. John Williams tror jeg
#10 gi-jones 21 år siden