Inception is Instruction Manual Cinema, a film that spends so much time explaining—and explaining, and explaining—the rules of its narrative conceit that it fails to either emotionally engage or, except in a few notable spots, viscerally thrill. Working from a canvas at once larger than The Dark Knight and yet markedly reminiscent of it (not to mention countless other celluloid sagas), Christopher Nolan's would-be epic is a work of sometimes stunning imagery but only affected heart, a pseudo-heist film that borrows liberally from all corners of the cinematic world (The Matrix, eXistenZ, Last Year at Marienbad, the canons of David Lynch and Michael Mann) in service of a tale that's as hollow as its reality-bending Rubik's Cube ruses are intricate.
Whereas David Lynch's Mulholland Drive expresses every nuance of its protagonist's fractured psyche through suggestive aesthetics and plotting, Nolan merely relies on blather about the guidelines of plumbing the subconscious
[...]
However, his inability to enter into his characters—a glaring irony given his fascination with probing the landscape of the mind—is a fatal flaw here, leaving one to marvel only at the often-striking scenery.
Hmm... jeg er stadig spændt på at se den, men han påpeger indtil flere af de svage punkter, jeg er stødt på i andre af Nolans film.
Hej folkens når vi sidder og snakker om anmeldelser ville jeg lige sige at min bror kom hjem i aftes fra en tur til london hvor han så filmen på en advanced screening og han sagde ikke andet til mig end. Hvis du tror du du hved hvad inception er så tro om igen bedre end the dark knight og så lå han på.
Den kritik, som ser ud til at gå igen, ligger især på karakterudviklingen og et behov for mange verbale udredninger for at få plotmekanismen til at lykkes[/url].
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#31 filmz-Bruce 15 år siden
#32 filmz-ab 15 år siden
:-) Jeg vil nok tro LOTR-trilogi, Rumrejsen, Saving Private Ryan, Gladiator og måske nogle af Batman film?
#33 Bobby Singer 15 år siden
Hmm Star Wars I, II, III, IV, V, VI, Ringenes Herre I, II, III, The Dark Knight? :)
#34 PredatorX 15 år siden
#35 BN 15 år siden
Vi får at se. ;-)
Tak for dine gæt. :-)
Nu vil jeg fortsætte listen med X antal film om dagen, og så må vi se, når jeg når til de sidste 10 film. ;-)
#36 Highland Park 15 år siden
Hmm... jeg er stadig spændt på at se den, men han påpeger indtil flere af de svage punkter, jeg er stødt på i andre af Nolans film.
#37 simonbj 15 år siden
#38 filmz-Bruce 15 år siden
Den kritik, som ser ud til at gå igen, ligger især på karakterudviklingen og et behov for mange verbale udredninger for at få plotmekanismen til at lykkes[/url].
#39 Corgan 15 år siden
Look for the tall guy. ;-)
#40 cansi 15 år siden
BFCA 92%
Rotten Tomatoes 84 % men der mangler cirka 60 anmeldelser endnu
Rotten Tomatoes TOP CRITICS 75% og der mangler der cirka 6-8 anmeldelser