Gravatar

#41 PredatorX 15 år siden

Corgan (39) skrev:
Look for the tall guy. ;-)

Tro mig, jeg vil have svært ved at fokusere på andet ;) hehe
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#42 Highland Park 15 år siden

Bruce (38) skrev:
#36 Metacritic 76%.

Den kritik, som ser ud til at gå igen, ligger især på karakterudviklingen og et behov for mange verbale udredninger for at få plotmekanismen til at lykkes[/url].

Ja det lyder knap så godt. Jeg håber, at jeg som minimum får en oplevelse à la Kimberley Jones' (Austin Chronicle):
http://www.metacritic.com/film/titles/inception skrev:
Nolan’s end-act pacing has always felt ponderous – but it’s not enough to ruin what is surely the most intellectually and viscerally engaging action film in years. The soul doesn’t stir, no, but everything else is wildly somersaulting.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#43 filmz-ab 15 år siden

Bruce (38) skrev:
ligger især på karakterudviklingen

Jeg har netop så også stødt på anmeldelser, der beviser det modsatte :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#44 filmz-ab 15 år siden

Richard Roeper er vist ikke i tvivl:

Filmen er et mesterværk, og afslutter med; One of the best movies of this century
Gravatar

#45 BN 15 år siden

a@babo (44) skrev:
Filmen er et mesterværk, og afslutter med; One of the best movies of this century

Pyha da! Det er store ord! ... Jeg håber, det holder stik. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#46 filmz-ab 15 år siden

Jeps. Roeper og Ebert burde ha' lavet en videoreview sammen, som de plejede. De er jo herlige sammen :-)

Men ja, lad os da se, om ordene holder - skal se den d 26, så det kan ikke gå stærkt nok :-)
Gravatar

#47 The Insider 15 år siden

Skal se den i aften i ArcLight i L.A. - den bedste biograf, jeg hidtil har besøgt. Men selvom Travers er min yndlingsanmelder (og han har jo lovprist den til skyerne), så er jeg også lidt bange for - ovenpå ord fra folk, jeg stoler på - at den lægger for stor vægt på det intellektuelle og ikke nok på det følelsesmæssige. We shall see!
War. War never changes.
Gravatar

#48 filmz-ab 15 år siden

Så må du lige skrive et par ord om den :-)

Dét jeg har læst både fra Nolan og andre, indikerer netop, at der er lagt en del på det følelsesmæssige plan (som hans øvrige film). Nolan vil dog nok på ingen måde ty til melodrama, hvis man da forventer dette. Nolan har bevidst tilføjet det følelsesmæssige til denne film, da den oprindeligt var tænkt som blot en heist film. Om seerne fanger dette aspekt, er jo så øjnene der ser.

De negative indslags der trods alt også findes omkring filmen, fik jeg fornemmelsen af, at visse finder den forvirrende?
Gravatar

#49 thomas040 15 år siden

Jeg må lige skrive at jeg så den til midnats premieren i new york i går. Jeg har kun een eller to sætninger om den film.

JEESUS FUCKING CHRIST!
hvis I husker hvordan det var at se matrix første gang, eller star wars. Så var dengang intet sammenlignet med det her. Jeg har aldrig set noget ligenende. Den mest sindsyge film jeg nogensinde har set
Failure is a zero out.
Gravatar

#50 The Insider 15 år siden

BARE ROLIG, INGEN SPOILERS :-)

Wow. Fantastisk film. Næsten svært at beskrive med ord, hvor veludtænkt "Inception" er. Hvor flot, unik og dristig... Jeg vil dog alligevel tøve med at betegne den som et "mesterværk", og jeg ville ikke sige, at vi er i nærheden af en filmisk revolution á la 1977.

Kan godt sætte mig ind i snakken om, at filmen har en lidt for stor følelsesmæssig distance til tilskueren, men den er sgu følelsesladet, ABSOLUT. Skuespillerne er superbe, visuelt og auditivt er filmen helt igennem uforlignelig (i øvrigt sjovt, at Zimmers musik så ofte mindede mig om David Julyan - men Oscars for VFX og begge lydkategorier bør være hjemme), og der er nok twists og ideer til at gøre filmen adskillige gensyn værd. Jeg ved i hvert fald, at jeg ikke kan vente på at se filmen igen :-) Jeg grinede flere gange i ren ekstase, og ofte kunne jeg ikke tvinge kæben tilbage på plads...

Det eneste større skuffelse for mit vedkommende var actionsekvenserne, som ikke rigtig fik min puls op at køre (med to små, vigtige undtagelser) - dertil var de for rutineprægede... i hvert fald visuelt.

I øvrigt overrasker det mig ikke, at Nolans foretrukne Bond-film er "On Her Majesty's Secret Service" (good choice, det er da også seriens bedste kapitel). "Inception" stjæler næsten så meget fra den, at det grænser til tyveri - men, som en klog mand engang sagde: "Every poet is a thief" :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: