Så hvis du interesserer dig for indiske film eller bare gerne vil have en fornemmelse for, hvad det er for noget og ikke ved hvad for nogle, du skal se, er det ikke verdens dårligste sted at starte!
Indtil videre er der omtale/anmeldelser af 18 især nyere film.
Godt at se du har en omtale af "Asoka" på. Flot film, og man ved bare der er lagt i ovnen til fest og ballade allerede da han går ned og samler faderens sværd op :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Hmm - oprette en profil for at skrive en reklame for ens egen side!? Men ellers nogle ok anmeldelser, som dog nok er lige rigeligt meget handlingsreferater til min smag.
#3 - mht handlingsreferater har du måske ret, men jeg forsøger både at undgå spoilers og give et indtryk af filmen, og så er det sådan, det er blevet - måske jeg bliver bedre til at finde den rette balance med tiden. #4 - ja, det er hvad jeg selv tænkte - tak for opbakningen :-) i øvrigt har jeg også tænkt mig at bruge profilen til andet end at reklamere, nu hvor jeg har opdaget siden her. #5: Tak for tippet! Sarkar står allerede på min "must see"-liste, de andre vil jeg checke ud! I øvrigt regner jeg bl.a. med, at der kommer en anmeldelse af "Vaastu Shastra" (horror-film produceret af Ram Gopal Varma) i løbet af de første par uger.
nåå jo. Andre film som jeg også kan nævne er: Vaastav (gangster) Munna Bhai MBBS (komedie) Hungama (komedie) Golmaal (komedie) Hera Pheri (komedie) Phir Hera Pheri (komedie) Aankhein (thriller/komedie) Kaante - indisk version af resevoir dogs
Komedierne vil nok være lidt nederen, da jeg ikke tror at du forstår hvad de siger men læser engelske undertekster, og så ryger meget af det sjove, som bl.a. er når de snakker slang, fremfor almindeligt. Ellers så synes jeg at det er rigtig fedt at du nærmest har dedikeret din film-sektion til anmeldelser af indiske film.
sorry for at spamme videre, men af ældre film kan jeg anbefale:
Sharabi Lawaris Sholay Don alle 4 med Big B.
yderligere kan jeg anbefale; Mohabbatein(romantisk), Yuva(har aldrig selv set den), Saathiya (romantisk-realistisk), Fiza (i stil med "Dil Se"), Virasat (svært at placere, handler om 2 klaner der strides) Deewangee (suspense) alle sammen nyere film.
Tak for de mange tips! - jeg vil se de af dem, jeg kan komme til, men er lidt begrænset af, hvad CD-pusheren ude i Bazar Vest (Århus) har at tilbyde - han plejer dog at få nye titler ind rimeligt ofte, så der skulle være en chance.
#1 filmz-ckagger 19 år siden
Jeg er begyndt at bringe en ugentlig omtale af en god indisk film på denne side:
http://www.modspil.dk/film/
Så hvis du interesserer dig for indiske film eller bare gerne vil have en fornemmelse for, hvad det er for noget og ikke ved hvad for nogle, du skal se, er det ikke verdens dårligste sted at starte!
Indtil videre er der omtale/anmeldelser af 18 især nyere film.
#2 El vez 19 år siden
#3 putandtake 19 år siden
#4 dyg 19 år siden
#5 filmz-cloud02 19 år siden
De to første er gangster film og de to sidste suspense.
#6 filmz-ckagger 19 år siden
mht handlingsreferater har du måske ret, men jeg forsøger både at undgå spoilers og give et indtryk af filmen, og så er det sådan, det er blevet - måske jeg bliver bedre til at finde den rette balance med tiden.
#4 -
ja, det er hvad jeg selv tænkte - tak for opbakningen :-) i øvrigt har jeg også tænkt mig at bruge profilen til andet end at reklamere, nu hvor jeg har opdaget siden her.
#5:
Tak for tippet! Sarkar står allerede på min "must see"-liste, de andre vil jeg checke ud! I øvrigt regner jeg bl.a. med, at der kommer en anmeldelse af "Vaastu Shastra" (horror-film produceret af Ram Gopal Varma) i løbet af de første par uger.
#7 filmz-cloud02 19 år siden
Andre film som jeg også kan nævne er:
Vaastav (gangster)
Munna Bhai MBBS (komedie)
Hungama (komedie)
Golmaal (komedie)
Hera Pheri (komedie)
Phir Hera Pheri (komedie)
Aankhein (thriller/komedie)
Kaante - indisk version af resevoir dogs
Komedierne vil nok være lidt nederen, da jeg ikke tror at du forstår hvad de siger men læser engelske undertekster, og så ryger meget af det sjove, som bl.a. er når de snakker slang, fremfor almindeligt.
Ellers så synes jeg at det er rigtig fedt at du nærmest har dedikeret din film-sektion til anmeldelser af indiske film.
#8 filmz-cloud02 19 år siden
Sharabi
Lawaris
Sholay
Don
alle 4 med Big B.
yderligere kan jeg anbefale;
Mohabbatein(romantisk),
Yuva(har aldrig selv set den),
Saathiya (romantisk-realistisk),
Fiza (i stil med "Dil Se"),
Virasat (svært at placere, handler om 2 klaner der strides)
Deewangee (suspense)
alle sammen nyere film.
#9 filmz-ckagger 19 år siden