Gravatar

#1 filmz-lbw 19 år siden

Halløj,

Jeg leder p.t. efter en dvd-optager m. hd og er faldet over en Philips DVDR3330H, der koster ca. 2800 kr. hos f.eks. elgiganten.

Philips egen info

Er der nogen, der har noget input til noget jeg skal holde øje med?

Ud over mærket er de ting der appellerer til mig i Philips'en i.link (til miniDV overførsel), sat-optagelse og understøttelse af div. formater. Jeg er ikke så meget til Amitech og lign. produkter og det skal ikke være helt low-end.

Edit: Glemte helt... prisklasse < 3000 kr med mindre lidt oven i hatten giver noget uundværligt... ;o)
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
Gravatar

#2 stefsims 19 år siden

Kig evt på Recordere.dk. Efter hvad jeg har fundet ud af anbefaler de fleste folk enten Pioneer eller Sony pga brugeroverfladen/venligheden.
That movie has warped my fragile little mind.
Gravatar

#3 filmz-lbw 19 år siden

#2 Ok tager et kig. Tak for tippet.
Gravatar

#4 filmz-lbw 19 år siden

De har et superforum på recordere.dk!

Efter at have læst en del indlæg og benyttet sammenligningsskemaet faldt valget på en Sony RDR-HX710 pga. pris/kvalitet/brugervenlighed (ca. 3500 på dvdpriser.dk).

For at få eks. HDMI skal af med en del mere (med mindre man vælger JVC) - så den udskyder jeg indtil videre.
Gravatar

#5 stefsims 19 år siden

Har også selv kigget på den Sony, men efter at have kigget lidt på forskellige specs ville jeg også gerne have Pioneer DVR-530H-S. Det var pga af skemaet at jeg kom i vildrede. Der er plus og minus ved begge optagere.
Showview, easytimer, ntsc, coaxial......
Men det ender nok med at det bliver Sonyen der vinder, salgsargumentet til konen er det danske menusystem. Det er hende der bruger optageren, jeg skal bare bruge timeshift-funktionen når toilettet kalder og der er film uden afbrydelser ;)
Gravatar

#6 filmz-lbw 19 år siden

#5 Haha, jeg kan høre, at vi er i samme båd. Samme argumentation herfra. :D
Gravatar

#7 stefsims 19 år siden

Fandt lige en Thomson med HDMI til 3499.-
Gravatar

#8 filmz-lbw 19 år siden

#7 Hmm ja den ser faktisk ret god ud. Men jeg har allerede bestilt en 710S (de er svære at opdrive p.t. hos danske forhandlere til billige priser). Jeg synes at de lækre ting på Thomson'en (USB, HDMI, NaviClick, mm.) opvejes at brugervenligheden og designet på Sony'en, der derudover også har dansk sprog. Jeg forestiller mig i alle tilfælde, at den skal skiftes ud om nogle år igen når der er HD-DVD/Blu-ray på markedet, større diske digitale udsendelser fra de danske kanaler osv...

Ellers tak for tippet!! :D
Gravatar

#9 filmz-lbw 19 år siden

#7 Hvilken model endte du med at købe? ;o)

Jeg har først fået bestilt en 710S i dag (fra pixmania) til ca. 3500 kr. Sølvudgaven er svær at opdrive (pga. efterspørgslen).
Gravatar

#10 stefsims 19 år siden

Skal i Hifiklubben og se i morgen. Der har de begge modeller (altså Pioneeren og Sonyen). Jeg vil se dem før jeg bestemmer mig.

Skriv ny kommentar: