Gravatar

#1 Moog 11 år siden

Insider er blevet snydt af TDC, alle ægte filmz brugere vil nu droppe TDC! :)

Politiken
http://politiken.dk/tjek/penge/ECE1911719/johan-be...

v2
http://www.version2.dk/artikel/betalte-8000-kroner...
Gravatar

#2 The Insider 11 år siden

WooohooooO!!

En af mine brors venner kunne i øvrigt lige fortælle, at hans 94-årige farfar havde betalt 12.000 for meget til TDC uden grund. Det er dét, jeg primært håber på at få ud af sagen - at andre bliver bevidste om TDC's røvrenderi. Jeg rystes ved tanken om, hvor mange mennesker (især ældre folk, der ikke er lige så udsatte for reklamer som undertegnede) der ubevidst donerer penge til TDC's millionbonusser og julefrokoster.
War. War never changes.
Gravatar

#3 Lord Beef Jerky 11 år siden

Hvorfor har du egentlig hat på?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4 Highland Park 11 år siden

#3: Det er standard dresscode til Bruno Mars-koncerter!

Fedt at medierne har taget sagen op. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5 Thomsen 11 år siden

Det er også noget fis, at de ikke må kontakte en.

Dengang jeg havde Telenor (og før det CyberCity), kontaktede de da mig med jævne mellemrum for at fortælle, at de enten havde sat prisen på abonnementet ned eller hastigheden op.

Måske er finten hos TDC, at de blot opretter en "ny" abonnementstype i stedet for at gøre som Telenor? Så kan de, under deres tvivlsomme påskud af ikke at måtte kontakte kunden, fortsætte med at opkræve den gamle pris, selvom abonnementstypen reelt ikke eksisterer længere. Lur mig, om det ikke er noget, de spekulerer i.

Der var jo en lignende ballade for nogle år siden, hvor det blev afsløret, at de stadigvæk opkrævede tusindvis af kunder for leje af fastnettelefon (som man skulle i helt gamle dage), selvom kunden måske ikke havde haft telefonen siden starten af 1990'erne.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#6 Slettet Bruger [3989855145] 11 år siden

Jeg har også reddet mine forældre for en del penge, fordi jeg opdagede, at de betalte overdrevet mange penge, for at have fast IP-adresse, men ingen havde nogensinde fortalt dem det.

De fik det i sin tid, fordi jeg boede ret langt væk og kunne overtage deres maskine, og fikse evt. problemer og pludselig steg det fra 10-20 kr. om måneden til et eller andet helt vanvittigt.

Det er noget underligt hvordan det kører. Da jeg var i TDC, var der alligevel en del fokus på kundeservice.
Gravatar

#7 Åkepool 11 år siden

Du har da for mange penge hvis du ikke selv hver eneste måned, har været rystet over at betale 534,- om måneden for sølle 20mb ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#8 The Insider 11 år siden

#3, jeg er i Barcelona på ferie - det var pudsigt nok et af de eneste billeder, jeg umiddelbart havde liggende, hvor jeg ikke virkede gak eller lalleglad :-)

#7, ja, det er let at være bagklog :-) Som jeg også tidligere har skrevet på Facebook:

Jo, jeg skulle måske nok have læst langt flere reklamer. Og jeg skulle nok også have sørget for at se flere tv-reklamer og alt det, der står med stort og småt. Jeg har tydeligvis været for naiv. Men tilgiv mig for at være så blåøjet, at jeg aldrig i min levende fantasi kunne forestille mig, at jeg vitterligt betalte hele 4000(!) kroner for MEGET om året hos et kæmpe selskab som TDC. Jeg har nok tænkt: "Det er da nok en tand dyrere end det normale gennemsnit nutildags, men min forbindelse ER jo også hurtig, jeg har adskillige IP-adresser, og jeg oplever nærmest aldrig problemer", og derfor har jeg heller ikke været fristet til at søge nye græsgange på internetfronten (indtil for nylig, hvor jeg altså droppede TDC til fordel for en hurtigere og LANGT billigere forbindelse hos en konkurrent), også selvom det da har gjort lidt ondt på kontoen hvert kvartal. Og så har jeg da forestillet mig, at hvis der kom en så enorm, dramatisk rabat på hele 50(!)%, så ville jeg da blive gjort opmærksom på det, når nu jeg åbenbart godt kan informeres om STIGENDE abonnementspriser via regningerne. Desuden havde jeg dem senest i røret for godt et år siden for at arrangere flere IP-adresser. Her fortalte de mig INTET om den dalede abonnementspris, selvom jeg var i direkte kontakt med deres kundeservice over telefonen.

For mig er der en anden god grund til at tage fadæsen op: Hvad med alle de andre, som står i samme situation som mig? Der er jo formentlig tusindvis, som fuldkommen unødvendigt donerer til TDC's julefrokost. Hvad med forbrugere, som har endnu ringere adgang til reklamer? Som er mindre med på noderne på internetfronten? Hvad med ældre forbrugere som min kære 89-årige mormor, der bare køber noget og så betaler regningerne som forpligtet, fordi det hele jo bare kører som det skal? Skal hun også ringe til TDC hver 14. dag og høre, om de ikke tilfældigvis har gjort hendes abonnement billigere og skal justere regningerne fremover? Skal man ærlig talt straffes, hvis man har et "Reklamer, nej tak"-skilt stående på postkassen, og hvis man samtidigt zapper væk, når der er reklamer på flimmerkassen? Jeg synes ærlig talt, det er grov, grov udnyttelse, og hvis jeg har været uagtsom, så synes jeg, at TDC's uagtsomhed er i en helt anden liga. Jeg har jo trods alt givet TDC en stor, gratis donation, mens de bare har taget imod mine ekstra håndører i altoverdøvende tavshed.

Uanset, hvordan man vender og drejer den, og selv hvis man mener, at jeg har været dum og har et medansvar (jeg synes selv, det er forrykt, men nuvel...), så er faktum, at TDC fuldkommen bevidst røvrender deres kunder for en helvedes masse penge! Ja, faktisk for mere end det DOBBELTE af, hvad de bør tage. Hvorfor skal det være et obligatorisk medhæng på et internetabonnement, at man konstant skal tjekke hjemmesiden, reklamerne og konkurrenterne for at se, om prisen pludseligt ændrer sig? Jeg synes, det er fuldkommen surrealistisk snak. Og det helt centrale i denne situation er, at MIN udbyder har ladet mig betale mere end DOBBELT så meget for et abonnement, der i ÅREVIS har kostet det halve. Det er ikke, at ANDRE udbydere har kunnet tilbyde mig noget til den halve pris.

Der var én, som lidt tidligere på Facebook kom med en analogi: At sagen svarer til, at jeg var så dum at betale 10 kroner for en agurk i ét supermarked, mens jeg burde have tjekket, at den kostede 4 kroner hos et andet. Nej, for mit vedkommende ser analogien sådan her ud: Jeg køber en agurk for 10 kroner i et supermarked. Chefen ved kassen scanner agurken, spotter at den i realiteten koster 4 kroner, men holder mund og lader mig betale de 10 kroner, som jeg fejlagtigt tror, den koster, før jeg vandrer intetanende ud igen.

TDC har måske ikke et lovpligtigt ansvar for at sige til deres kunder, at de betaler for meget (og i så fald bør loven da ændres prompte), men de har dæleme et etisk et af slagsen, og det er kundeservice og forretningsledelse af værste skuffe, når en kæmpe millionorganisation støvsuger almindelige kunders penge under en finanskrise - uanset hvor uagtsomme og naive kunderne så er.

Jeg har derudover ALDRIG nogensinde haft en samtale - hverken over telefonen, mail eller andet - hvor jeg enten har bedt om eller frabedt mig opkald fra TDC. Hvis en medarbejder nogensinde havde spurgt mig: "Hey Johan, må vi gerne ringe til dig i tilfælde af, at vi kan nedsætte din abonnementspris?" kunne jeg da aldrig finde på at sige: "Ellers tak! Jeg kan alligevel ikke bruge 300 kroner ekstra om måneden..."

Jeg har som sagt tidligere haft kontakt til TDC, hvis der f.eks. har været kortvarige problemer med min forbindelse eller lign., og her har medarbejderne ALDRIG taget sig tid til samtidigt at pointere, at jeg i øvrigt betaler over 300 kroner for meget om måneden uden grund, men til gengæld har de altså formået at få mit abonnement til at stige i pris i årenes løb, hvor de kun har informeret mig om det via et par henkastede bemærkninger på regningen à la: "vær opmærksom på, at dit abonnement snart vil stige så og så meget..." Pudsigt nok bliver det straks umuligt for dem at tage fat i kunden, når abonnementet bliver BILLIGERE. Jamen dog.
War. War never changes.
Gravatar

#9 davenport 11 år siden

Går du ikke til de forskellige nyhedsflader på TV også? Fx. DR kl. 18.30, som nok er den de fleste ser, specielt af de ældre medborgere.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#10 The Insider 11 år siden

Det ville jo være oplagt at skrive til dem nu, hvor det er kommet i medierne, jo. Jeg har tidligere skrevet til Kontant uden at høre tilbage, though... Jeg vender frygteligt tilbage! :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: