Gravatar

#11 filmz-herskegut 20 år siden

Måske er det kun mig, men jeg kan ikke se at det er særlig brugbart at man ikke kan hente musikken så meget som man nu har lyst til. Det er jo til stor irritation, eller det ville det med sikkerhed være fra min side af.

Aldrig om jeg ville bruge penge på et lukket format jeg kun kan bruge på min egen pc, medmindre jeg brænder dem ud og ripper dem igen.. Behold jeres skrammel siger jeg :)
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#12 filmz-vassago 20 år siden

#11: Du kan jo bare bruge PyMusique - eller den lidt omdiskuterede allofmp3.com (der er en engelsk version), allofmp3 tillader dog ikke at man kan hente flere gange, men det er ikke DRM beskyttede filer, og det er afsindig billigt.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#13 filmz-herskegut 20 år siden

tak for linket :) det får da sat det i noget bedre lys, har dog aldrig kigget på den der allofmp3, men har hørt den nævnt mange steder.
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#14 DarkLight 20 år siden

Jeg var kraftigt fraråde AllOfMP3. Ikke fordi jeg har prøvet det men det lugter langt væk af skummelhed(Its a word!)
For det første er det polsk/russisk(?), for det andet er det så billigt at jeg tvivler på hvor meget der ender ved kunsteren.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#15 filmz-vassago 20 år siden

#14: Men ikke desto mindre er den fuldstændig lovlig. Kunstnerne får den andel de skal have i henhold til russisk lov.
Gravatar

#16 DarkLight 20 år siden

Lovligt nok til at AGP ikke måtte sige det var lovligt? Ja det lyder sørme helt legalt.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#17 filmz-ZOPTIKEREN 20 år siden

#12 - Vassago

Jeg kan ikke se hvorfor du mener herskegut skal bruge pymusiq. I det sekund han bruger programmet til at hente musik fra ITunes Store bryder han Apple ITunes Store EULA. Det betyder at han betaler for at hente musik ulovligt. Altså kunne du da lige så godt henvise Herskegut til dc++, kazza, emule eller hvad de der andre p2p-programmer hedder.

allofmp3 er derimod et udmærket bud på en (endnu legal) online musikbutik.
Gravatar

#18 filmz-vassago 20 år siden

#16: de russiske myndigheder og IFPI startede for nogle måneder siden en undersøgelse af sitet (mener det var februar), da de ikke mente at allofmp3 var i besiddelse af de påkrævede licenser. APG mente også det var et ulovligt site - men blev irrettesat at kulturministeret Anklageren fik frem til 7. marts til at afgøre om de skulle retsforfølges.

Men d. 10. marts kunne man så læse følgende på musikbibliotek.dk (deres kilde er politiken):

Det russiske retsvæsen har netop barslet med en rapport, der siger, at den russsiske webside og netbutik AllofMP3.com er lovlig. Ifølge rapporten er kun fysiske medier som CD'er og DVD'er omfattet af ophavsretten i Rusland.

IFPI den internationale musikbrancheorganisation bad i februar de russsiske myndigheder om at forbyde salg af musik fra AllofMP3.com, fordi kunstnerne og pladeforlag ikke får betaling for deres produkter, når der downloades musik fra AllofMP3.com.

IFPI er utilfredse med afgørelsen og vil fortsat kæmpe for deres holdninger omkring AllofMP3.com ifølge en talsmand fra IFPI.

Men hvis du har læst andre steder at det skulle være ulovligt vil jeg da meget gerne have et link.
Gravatar

#19 filmz-vassago 20 år siden

#17: Jeg er ikke enig. Han har betalt for en vare, og dansk lovgivning tillader at omgå en kopisikring hvis det forhindrer ham i at bruge produktet. Så din sammenligning med de andre programmer der kan bruges illegal er lidt ude i hegnet.

Mht EULA - så kan det godt være at man bryder deres EULA, men hvor mange læser dem (ved godt det ikke gør det mere eller mindre lovligt), men EULA'er fra software-producenter er ofte helt urimelige... Jeg kan huske en sag, hvor det var yahoo mail eller hotmail der var indblandet, hvor der stod i EULA, at de kunne bruge indholdet i alle mails, læse mails osv - nogle helt urimelige krav overfor forbrugeren. EULA'erne bliver skudt ned i retten næsten hver eneste gang de er oppe og vende i USA.
Gravatar

#20 filmz-vassago 20 år siden

Har lige skimmet deres ITunes Store EULA, og kan kun få øje på et enkelt punkt man vil bryde, og det er at man ikke benytter software fra Apple til at hente musikken. Men omvendt er softwaren fra Apple også årsagen til at det vil være 'beskyttet' - og som jeg har forstået, så er det jo i Danmark lovligt at omgå kopibeskyttelse hvis man ikke kan bruge produktet - og brugen er da ret begrænset vil jeg mene...

Skriv ny kommentar: