Hæ hæ, russisk lov! Eller for den sags skyld polsk.. I min verden er det det samme som at pisse på sine sko, når man står i et hegn en sen lørdag nat. Men hvis loven siger det er lovligt, så har man jo ikke noget i klemme. Bare man følger den givne lovgivning, så har man jo sit på det tørre, hvor fordægt det så end lyder. Jeg tror de fleste her deler min mening om ulovlig download, som er at det er til skade for industrien (det være sig film og musik o.a.) da vi mister kunstnerne i det lange løb på den måde. Jeg ville som kunstner være ked af, at min indtægtskilde stod til fri benytelse af alle, uden at jeg fik løn for det. Jeg mener: Ville du arbejde gratis? Jeg ville ikke!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Så længe man er dækket ind rent lovmæssigt, så ser jeg ikke noget problem. Omvendt så forsøger pladebranchen også altid at presse loven helt ud i ekstremerne til deres fordel. Forhindre parallelimport, DRM og Antipiratgruppen der flere gange har benyttet sig af trusler og opererer på hvad jeg vil kalde kanten af loven.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#21 davenport 20 år siden
Men hvis loven siger det er lovligt, så har man jo ikke noget i klemme. Bare man følger den givne lovgivning, så har man jo sit på det tørre, hvor fordægt det så end lyder.
Jeg tror de fleste her deler min mening om ulovlig download, som er at det er til skade for industrien (det være sig film og musik o.a.) da vi mister kunstnerne i det lange løb på den måde. Jeg ville som kunstner være ked af, at min indtægtskilde stod til fri benytelse af alle, uden at jeg fik løn for det. Jeg mener: Ville du arbejde gratis? Jeg ville ikke!
#22 filmz-vassago 20 år siden