Jeg har ikke helt forstået de asiatiske DTS-udgivelser. Hvordan får de DTS på film, som ikke udgives med DTS i resten af verdenen. Og er de folk der mixer DTS-lyden på skiverne de samme, som var involveret i de oprindelige lydspor til filmen? Kan man overhovedet være sikker på, at DTS-sporet er god kvalitet?
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
#5 ok, troede der var flere forskelle end bare bitraten. Når jeg f.eks. hører Gladiator med de to forskellige lydspor, virker det om, at der er en verden til forskel. Derfor kunne man argumentere, at lydfolkene burde være involveret i DTS-lydsporet (da det i princippet ændrer filmoplevelsen).
Jeg kan se, at man skelner mellem lower-rate og full-rate DTS (bitrate), så det er vel værd at se efter, når man bestiller DVD'er. Får man f.eks. et lower-rate DTS lydspor med, er der principielt ingen forskel fra alm. DD.
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
#1 SpielbergFreak 22 år siden
Terminator 1 DTS
Ronin DTS
m. fl.
Er der nogle der kender et godt site til disse film, eller en europæisk internetforhandler der kan forhandler de japanske udgivelser.
#2 filmz-goldeneye 22 år siden
HMV Japan
Amazon Japan
CDJapan
Yesasia
#3 El vez 22 år siden
Blade (dts edition) koster 210kr (3800 yen) alle steder.
#4 filmz-lbw 22 år siden
#5 El vez 22 år siden
Om filmen er udgivet med dts andre steder i verden har vel ikke noget med sagen at gøre, en dvd er jo ikke lavet ud fra en anden dvd.
#6 filmz-lbw 22 år siden
Fandt mere info på:
http://www.timefordvd.com/ref/dts.shtml
Jeg kan se, at man skelner mellem lower-rate og full-rate DTS (bitrate), så det er vel værd at se efter, når man bestiller DVD'er. Får man f.eks. et lower-rate DTS lydspor med, er der principielt ingen forskel fra alm. DD.