Gravatar

#31 davenport 19 år siden

Det er jo lige det ;)
Hvad synes i jeg skal gøre? Skal jeg give hele idéen ud eller hvad?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#32 elwood 19 år siden

#31 måske bare noget hint.

jeg også ved at være nysgerrig 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#33 mr gaijin 19 år siden

#31 Du kunne tage patent paa den foerst og fremmest. Det bliver du jo noed til under alle omstaendigheder, hvis du vil have en forretning op at koere. I anledningen kan du saa ogsaa se om din ide er original.
Happiness is not always the best way to be happy.

#34 19 år siden

Hvis du har en god idé, så skal du holde den tæt til kroppen, indtil du har de sparringspartnere, som du skal bruge.

Det farligste er, hvis du forelægger den for professionelle potentielle samarbejdspartnere, fx. TDC, og de napper idéen. Så er du kørt ud på et sidespor. TDC er måske ikke det bedste eksempel, men lad os sige, at du har en super idé til et nyt net-spil, og så tager du kontakt til en etableret udbyder (Ladbrokes, 888 el. lign). "Nej, tak Mr. Davenport, den kan vi ikke bruge, tak for denne gang". Og to måneder efter går de i luften med dit super koncept og sælger det for 3 mia. endnu 2 år efter. Så vil dine tårer fugte dit kommunale skrivebord :-)

Du skal i så fald sikre dig, at du; inden møde med et potentiel samrbejdspartner; får dem til at skrive under på et "letter of confidentiality" el. lign., der sikrer dig ret til erstatning, hvis de kopierer idéen.

I praksis kan det naturligvis volde problemer, dels fordi en stor mastodont ofte vil trække på skuldrene og sende dig tilbage i svingdøren, hvis du starter mødet med at stille sådanne krav, dels fordi det kan være svært at godtgøre, at de ikke havde en lignende idé i forvejen (med mindre den er helt unik).

Ja, det er nok at tænke over :-)

#35 19 år siden

Davenport & Mr. Gaijin: Jeg må skuffe med, at der ikke kan tages patent på forretningskoncepter. Disse er iflg. patentlovgivningen undtaget for patentering. Patentering kræver som udgangspunkt en 'Ole Opfinder'-opfindelse af mekanisk art. Noget andet er et varemærke, der godt kan beskyttes. Men det er der jo heller ikke tale om. Derfor er der intet at komme efter ad dén vej :-(

I kan læse om patenter og varemærker på www.dkpto.dk
Gravatar

#36 DarkLight 19 år siden

Amazon har det taget patent på deres One-Click system?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#37 gi-jones 19 år siden

#36: Men så er vist ude i de noget mere diffuse software-patenter er vi ikke?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#38 gi-jones 19 år siden

Men helt ærligt. Selv hvis davenport virkelig har fundet på noget HELT nyt som ingen før ham har lavet, hvor mange sekunder tror I så det vil tage et stort firma at kopiere konceptet og smække en kæmpe markedsføringskampagne sammen? Den slags handler ikke så meget om den gode idé som den gode udførsel.

Og jo mere omtale jo bedre for sitet. Jeg tror ikke at det vil skade dig at fortælle om det. Vi vil kunne komme med bedre forslag og omtalen vil i så fald allerede være rullende.

Og så er jeg mega nysgerrig af natur :)

Måske kunne du som elwood siger hinte lidt af det. Er det noget filmrelateret?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#39 davenport 19 år siden

Nej, jeg vil godt fortælle jer om det. Det findes jo allerede, jeg vil bare lave noget tilsvarende, som er godt:
Konceptet omhandler en hjemmeside som Filmz. Forskellen er at den kommer til at omhandle kæledyr.
Som jeg ser det, har en stor del af verdenen dyr i den ene eller anden forstand. Der findes sider for folk med kæledyr, men jeg vil gerne lave et sted, hvor man kan mødes med andre.
I samme regi og opstilling som her på Filmz, det skal bare være på engelsk, for at trække flere kunder til. Evt. med undersider på andre sprog hvis idéen lykkes.
Reklamekronerne skulle så komme fra de store firmaer som Whiskas osv. og brugerne skal have muligheden for at uploade billeder og video af deres kære dyr. - Mod betaling af et mindre beløb fx. 20,- i måneden.
Men jeg er idémanden, jeg har ikke forstand på det tekniske.
Derfor mangler jeg en til at lave siden, og en til at ordne alt det økonomiske, som jeg heller ikke er skrap til.
Hvis man er 3 mand om det, så deles firmaet i et I/S og en samarbejdsaftale mellem de 3. - Alle er lige, med lige dele arbejdsfordeling af de respektive områder. (Jeg vil stå for kontakt til kunder.)
Det er overordnet hvad det handler om, og det er jo stadig på idé-stadiet, fordi jeg mangler hjælp til det.

Jeres dom?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#40 elwood 19 år siden

#39 arggg! en se mit hamster hjemmeside!!!

spøg til side, det lyder da ok fedt, men det er da ret omfattene, kæledyr findes jo i mange forskellige udgaver. Slanger, taranteller, vandrene pinde, skorpioner 8-)

Nå ja og så de mere mystiske som hunde, katte, og hamster. Nej det jeg mente var bare at kældedyr som hovedkategori, lyder ekstrem omfattene, men måske der skal være inddelt i sektioner. En for hunde, en for katte osv.

hjemmesiden skal nok hedde noget med pedz.com ;-)

Det lyder da som en ok ide, jeg selv har kun haft en kanin, og nogle guldfisk, nåja og så har jeg stadig min nintendog hehe 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: