Siden Jørgen Leths bog »Det uperfekte menneske« kom på gaden for under to uger siden har den ligget nummer et på bestsellerlisten hos nogle af landets største bogkæder.
Bogen er samtidig på vej i tredje oplag fra Gyldendal og indtil videre trykt i 8.500 eksemplarer. Det skriver Berlingske Tidende tirsdag. »Det er gået rigtig stærkt med oplaget af denne bog,« siger Camilla Wahlgreen, der er pressechef hos Gyldendal. Ifølge Camilla Wahlgreen skyldes den store efterspørgsel, at bogen fik »virkelig gode anmeldelser«, da den udkom, og at der var mange interview med Jørgen Leth. Dertil kom den heftige medieomtale i sidste uge, hvor Jørgen Leth var forsidestof over flere dage på grund af bogens beskrivende passager om og refleksioner over hans forhold til to haitianske teenagepiger. Hvorvidt denne efterfølgende omfattende medieomtale ydeligere har boostet salget af bogen kan Camilla Wahlgreen ikke vurdere.
»Vi havde forhåbninger om, at den ville sælge så godt. Vi synes, det var en god og spændende bog skrevet af en god forfatter,« siger hun. Hos Bog & idé, der er landets største bogkæde med 65 butikker, er bogen blevet revet ned af hylderne.
»Uanset hvad, så vil Jørgen Leths erindringer sælge godt. Han er én, som de fleste mennesker på en eller anden måde er stødt på, hvad enten det er indenfor cykelsport, litteratur eller kunstverdenen.
Når han bliver forsidestof, så er det selvfølgelig også med til at forbedre salget,« siger Malene Schioldan, der er bogkoordinator hos Bog & idé. Hun vil ikke oplyse det præcise antal solgte bøger, men siger, at den ligger »klart nummer ét« på kædens bestsellerliste og har gjort det siden den udkom den 29. september.
Også hos boghandlen Arnold Busck og bogladen Gad ligger »Det perfekte menneske« nummer ét på bestsellerlisten over biografier og erindringer.
#59 Det interessante ved domme er, at det nu, jurisk set, er ok at chatte med børn og lokke med sex for at komme i kontakt med dem. Alene p.g.a. dette synes jeg ikke at dommen er rimelig.
#66 Du mener... Hvis du prøver at hentyde at jeg ved min kommentar har sammen holdning som Peter Skaarup, er du ude på meget tynd is i denne diskussion. Men hvis det er den retorik du vil bruge, kan jeg kun konkludere at du synes det er ok at bolle drenge på 13 år i røven.
Nej, det var nu ikke det jeg mente, og jeg tror faktisk mange ikke-DF'ere deler hans holdning, han var bare den første der meldte den ud (udover Michael Jørgensen).
I øvrigt har jeg jo sagt, at det er rimeligt Oppfeldt bliver straffet for forholdet (og er du sikker på, at der faktisk var tale om røvbolning?), så nej, jeg synes ikke det er i orden.
#61 filmz-vassago 20 år siden
#62 myggen 20 år siden
#63 filmz-Dennis 20 år siden
Siden Jørgen Leths bog »Det uperfekte menneske« kom på gaden for under to uger siden har den ligget nummer et på bestsellerlisten hos nogle af landets største bogkæder.
Bogen er samtidig på vej i tredje oplag fra Gyldendal og indtil videre trykt i 8.500 eksemplarer. Det skriver Berlingske Tidende tirsdag.
»Det er gået rigtig stærkt med oplaget af denne bog,« siger Camilla Wahlgreen, der er pressechef hos Gyldendal. Ifølge Camilla Wahlgreen skyldes den store efterspørgsel, at bogen fik »virkelig gode anmeldelser«, da den udkom, og at der var mange interview med Jørgen Leth. Dertil kom den heftige medieomtale i sidste uge, hvor Jørgen Leth var forsidestof over flere dage på grund af bogens beskrivende passager om og refleksioner over hans forhold til to haitianske teenagepiger. Hvorvidt denne efterfølgende omfattende medieomtale ydeligere har boostet salget af bogen kan Camilla Wahlgreen ikke vurdere.
»Vi havde forhåbninger om, at den ville sælge så godt. Vi synes, det var en god og spændende bog skrevet af en god forfatter,« siger hun.
Hos Bog & idé, der er landets største bogkæde med 65 butikker, er bogen blevet revet ned af hylderne.
»Uanset hvad, så vil Jørgen Leths erindringer sælge godt. Han er én, som de fleste mennesker på en eller anden måde er stødt på, hvad enten det er indenfor cykelsport, litteratur eller kunstverdenen.
Når han bliver forsidestof, så er det selvfølgelig også med til at forbedre salget,« siger Malene Schioldan, der er bogkoordinator hos Bog & idé. Hun vil ikke oplyse det præcise antal solgte bøger, men siger, at den ligger »klart nummer ét« på kædens bestsellerliste og har gjort det siden den udkom den 29. september.
Også hos boghandlen Arnold Busck og bogladen Gad ligger »Det perfekte menneske« nummer ét på bestsellerlisten over biografier og erindringer.
#64 danschier.dk 20 år siden
#65 filmz-vassago 20 år siden
#66 myggen 20 år siden
Måske var fejlen fra politiets side, at man valgte Michael Jørgensen som anklager. Jeg kan ikke huske, hvornår han sidst har vundet en større sag.
Edit: #65: Jeg tror ikke jeg helt forstår hvad du mener.
#67 danschier.dk 20 år siden
#68 myggen 20 år siden
I øvrigt har jeg jo sagt, at det er rimeligt Oppfeldt bliver straffet for forholdet (og er du sikker på, at der faktisk var tale om røvbolning?), så nej, jeg synes ikke det er i orden.
#69 filmz-vassago 20 år siden
Hvorefter jeg skrev, "Juridisk set :)"
Hvorefter du så skrev, "Ja, også juridisk set :)"
og så kom mit #65 indlæg :)
#70 myggen 20 år siden