Kærestesorger er på Nordisk Films egen hjemmeside nu nede på en femteplads over mest sete film i biffen. "Slumdog Millionaire" og "Mænd der hader kvinder", begge film der udkom tid før den, overgår den i salgstal sammen med "Watchmen" og "Blekingegadebanden".
Øv for Nordisk Film. Nu havde de lige linet hele markedsføringsapparatet med masser af tv-reklamer, annoncer og medieomtale med Nils Malmros' store comeback op. De havde sågar givet Malmros frie hænder til at lave filmen over hele tre år. Det må have kostet kassen, og nu svigter publikum.
Danske dramaer plejer ellers at være biografernes store levebrød, der ikke bare tiltrækker filmnørder og bebumsede teenagere, men også det ældre publikum. Hr og fru Danmark, der sidste år troligt dukkede op for at se "Flammen og Citronen".
Nordisk Film kan dog trøste sig med, at de også var pengemændene bag "Mænd der hader kvinder", der er en massiv succes. Fra nu af vil vi nok høre mere om 'skandinavisk films succes' end om 'dansk films succes'. Og Malmros får nok ikke lov til at bruge tre år på sin næste film. med mindre han inkluderer et par mordgåder og gør den appetitlig for et svensk publikum.
Ja, det er selvfølgelig lidt trist. Vi kender dog ikke noget til besøgstal og budget, så at kalde Kærestesorger for et flop, er måske lidt forkert?
Uanset hvad, så skal man vel se en film fordi den er god, og ikke fordi at den har taget tre år at lave og fordi det er Malmros der står bag? Jeg synes faktisk ikke Kærestesorger er en særlig god film. Den er da fin og Malmrosk, men jeg kunne ikke undgå at føle mig skuffet. Den første halve time er skuepillet lige til at krumme tæer over, og voice-overen er hele vejen igennem meget banal i sin tekst og irriterende monoton i udførelsen. Dertil kommer at historien aldrig rigtig bliver rørende og vedkommende. Der er ligegyldige sidehistorier, der ikke bringer filmen frem, men lader den stå i stilstand. Så at den "kun" er på en 5. plads er meget passende, synes jeg. Filmen har måske bare ikke fortjent mere?
Hatten af for Malmros og for projektets omfang, men hvis ikke filmen holder, så er al det andet lige meget.
#2 God pointe. Måske har filmen ikke fortjent mere.
Forresten, er det ikke påfaldende, hvor meget vi hører om besøgstal og omkostninger, når filmene er en succes? Distributørerne lader ikke til at være nær så ivrige, når tallene afslører, at de måske ikke er så gode til deres arbejde.
Jeg husker, da jeg sad i biografmørket ca. en time inde i filmen og tænkte: "Den handler jo ikke om noget".. Måske der skulle ha' været en lidt dybere og mere fængende handling og en anden filmtitel.
#1 mr gaijin 16 år siden
Øv for Nordisk Film. Nu havde de lige linet hele markedsføringsapparatet med masser af tv-reklamer, annoncer og medieomtale med Nils Malmros' store comeback op. De havde sågar givet Malmros frie hænder til at lave filmen over hele tre år. Det må have kostet kassen, og nu svigter publikum.
Danske dramaer plejer ellers at være biografernes store levebrød, der ikke bare tiltrækker filmnørder og bebumsede teenagere, men også det ældre publikum. Hr og fru Danmark, der sidste år troligt dukkede op for at se "Flammen og Citronen".
Nordisk Film kan dog trøste sig med, at de også var pengemændene bag "Mænd der hader kvinder", der er en massiv succes. Fra nu af vil vi nok høre mere om 'skandinavisk films succes' end om 'dansk films succes'. Og Malmros får nok ikke lov til at bruge tre år på sin næste film. med mindre han inkluderer et par mordgåder og gør den appetitlig for et svensk publikum.
#2 filmz-JuuL 16 år siden
Uanset hvad, så skal man vel se en film fordi den er god, og ikke fordi at den har taget tre år at lave og fordi det er Malmros der står bag?
Jeg synes faktisk ikke Kærestesorger er en særlig god film. Den er da fin og Malmrosk, men jeg kunne ikke undgå at føle mig skuffet. Den første halve time er skuepillet lige til at krumme tæer over, og voice-overen er hele vejen igennem meget banal i sin tekst og irriterende monoton i udførelsen. Dertil kommer at historien aldrig rigtig bliver rørende og vedkommende. Der er ligegyldige sidehistorier, der ikke bringer filmen frem, men lader den stå i stilstand.
Så at den "kun" er på en 5. plads er meget passende, synes jeg. Filmen har måske bare ikke fortjent mere?
Hatten af for Malmros og for projektets omfang, men hvis ikke filmen holder, så er al det andet lige meget.
Well, det er bare min mening :)
#3 mr gaijin 16 år siden
Forresten, er det ikke påfaldende, hvor meget vi hører om besøgstal og omkostninger, når filmene er en succes? Distributørerne lader ikke til at være nær så ivrige, når tallene afslører, at de måske ikke er så gode til deres arbejde.
#4 x marks the spot 16 år siden
Måske der skulle ha' været en lidt dybere og mere fængende handling og en anden filmtitel.
#5 inflector 16 år siden