Gravatar

#1 filmz-Munk 20 år siden

I kender det sikkert allesammen. En skuespiller der har en hvis charme, intelligens eller noget andet der gør at i altid kan fascineres af ham uanset filmens karakter. Hvem er jeres?

Mine:

Nicolas Cage
Han har et helt specielt glimt i øjet og en arrogant form for skuespil som jeg ikke kan se mig sur på..

Will Patton
Ved ikke helt hvad det er der er med ham, men uanset om det har været som fodboldcoach i Remember the Titans, som spilleglad astronaut i Armageddon eller som biltyv i Gone in 60 Seconds, så har han en helt bestemt karisma og en unik ydtryksform..

Russell Crowe
Han har bare et mesterligt talent for skuespil, og så har han i modsætning til f.eks. Tom Hanks ikke kaste sig ud i en række meningsløs film kun for profittens skyld..

Men hvad siger i, og hvem har i det på samme måde med?
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets."
- Steve Carell
Gravatar

#2 filmz-Ikonoklast 20 år siden

Al Pacino, Edward Norton, Kevin Kline og Steve Buscemi.

De mestre bare alle roller med et glimt i øjet. Fantastisk at se på.
Gravatar

#3 filmz-Koenig 20 år siden

Edward Norton - Primal Fear, Fight Club, American History X osv osv.
Jason Mewes - Mr. Jay himself - Hans kropssprog er så griner og den måde han taler på, hah!
Bruce Campbell - Mr. B-Movie himself, man kan ikke andet end holde af ham efter Evil Dead.
Brad Pitt - de fleste af hans roller er så fede, Snatch, Se7en, 12 Monkeys og hans birolle i True Romance er uforglemmelig!
"Como estan, bitches?"
homo proponit sed Deus disponit
www.haddock100.com
Gravatar

#4 filmz-Bruce 20 år siden

James Stewart
Manden der får selv de mest banale film til at fremstå som mesterværker, med sin udstråling af troværdighed. Den mand er en nydelse på et lærred.

Richard Burton
Hans ironiske og sarkastiske vid leveret i perfekt engelsk indpakning stjæler billedet fra alle andre i enhver film jeg har set ham i. "Who's Afraid of Virginia Wolf", "The Spy who came in from the Cold" eller når han i "Ørneborgen" kraftfuldt udgiver sig som Bernd Himmler. Hans stemmes kraft er man vidne til på Jeff Becks soundtrack "War of the Worlds" fra 1978, en præstation selveste Morgan Freeman prøver kræfter med i 2005 versionen, men ikke når sokkeholderne med.

Laurence Olivier
Stiff upper lip, et engelsk i særklasse og legendariske Shakespeare fortolkninger. Hans lange Hamlet og Richard III monologer er i særklasse. Alle tiders største narrator (se World at War).

Spencer Tracy
Sjældent har jeg set en skuespiller udtrykke sig så fænomenalt på film, med ansigtsudtryk alene.

Cary Grant
Den mand er designet til at være den flotteste mand på film nogensinde. Derudover spiller manden fantastisk, hvilket Hitchcock var udmærket klar over.

Henry Fonda
Skåret ud af samme træ som James Stewart, samme troværdighed og ofte underspillede roller. Grapes of Wrath, My Darling Clementine, 12 angry Men, Young Lincoln, Advice and Consent, Once upon a time in the west.

Og af de nyere

Al Pacino
Hans evne til altid at vælge interessante og udfordrende roller. En mand som De Niro er god, men ikke indehaver af nær den samme variation, som Pacino. Pacino er i mine øjne den største af 70'er generationen. Hans Shylock i Købmanden i Venedig er suveræn.

Jack Nicholson
Ligeså troværdig James Stewart er i sine good guy roller på film, ligeså troværdig er Jack i sine bad guy. Har givet os mange gode film.

Russel Crowe
Han har "det". Screen presence, som får ham til at kunne spille de store helte roller, som Charlton Heston besad i 50'erne. Der er ikke mange tilbage. Sean Connery er for gammel og jeg kan ikke se mange andre virke så dominerende i både Gladiator og Master and Commander of the Sea, som ham.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 filmz-Munk 20 år siden

#2 og #3
Vil også gå med på Edward Norton, Al Pacino og Kevin Kline.. de skuffer aldrig!

Synes også en mand som Paul Bettany altid har en speciel karisma!
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets."
- Steve Carell
Gravatar

#6 akerman 20 år siden

kærlighed?

alexandra maria lara :O

respekt?

depp, spacey, ryan gosling, ed norton, murray, del toro mfl.
edit: og cillian murphy, den dreng kan spille skuespil.
Gravatar

#7 filmz-Koenig 20 år siden

Cillian Murphy... hvordan kunne jeg glemme ham! han er for god i Disco Pigs!
"Como estan, bitches?"
homo proponit sed Deus disponit
www.haddock100.com
Gravatar

#8 filmz-sparrowed 20 år siden

Rutger Hauer: Som har medvirket i en del gode film. spiller som regel bedst i de psykopatiske roller.
Har været fan af ham, siden jeg så ham i Split Second i starten af 90'erne.

Bruce Campbell: Evil Dead, Bubba ho. Han er for cool!!

Jack Nicholson: Genial skuespiller.

Robert DeNiro: Yderst talentfuld.

Al Pacino

Og listen kunne være lang.

Bud på kvindelige skuespillere...

Sharon Stone: very sexy & talented ;-)

Diane Lane: like a fine wine: she gets better with age.

Sometimes when you want to win the war, you have to burn the village
Gravatar

#9 NightHawk 20 år siden

Jeg tar lige kvinderne først og dernæst kommer turen til mændende :)

The Ladies :

(1) - Jennifer Aniston :

Fordi hun er den hun er. Vidundelig skøn og sjov, med et ansigt man bare får lyst til at se på for evigt. Film favoritter : "She's The One", "Object Of My Affection", "The Good Girl" og "Office Space", (selv om det er en mindre rolle).

(2) - Mira Sorvino :

Kastede min kærlighed på hende, med det samme i Woody Allen's perle "Migthy Aphrodite", hvor hun gir den gas med helium stemme og et pænt brystparti. Hun er næsten ligså smuk som Aniston, men en bedre skuespiller, hvilket hendes meget varierede roller i mine yngligns film med hende beviser : "Mimic", "Lulu On The Bridge" og "Barcelona".

(3) - Marisa Tomei :

En underskøn mørkhåret, Woman med stort W. En meget undervuderet skuespiller, der har bevist at hun er den oscar værdig, som hun fik for "My Cousin Vinny". At hun derimod burde ha fået den, for en ef hendes afterfølgende film, er så en anden sag. Kan stadig blive blæst baglæns i ærefrygt, når jeg sætter "Unhook The Stars", "Happy Accidents" eller "In The Bedroom" på.

The Men :

(1) - Johnny Depp :

Ok, han er måske ikke så hip, som han har været, men han er nu stadig mit idol. "21 Jump Street","Cry Baby" og "Edward Saksehånd", var starten på mit tour de Depp eventyr. Manden leverede efterfølgende den ene pragtpræstation efter den anden, dog med et par smuttere som "Nick of Time" og "The Brave", undervejs. Syntes han stadig holder formen, selv om der er ved at gå en anelse slingrerkurs i den.

(2) - Bill Murray :

"Stripes", "Ghostbusters", "Groundhog Day", "Lost in Translation" og senest "Broken Flowers". Der er ikke andet at sige, end klasse hele vejen fra de unge år og til idag. Han valgte efter et par flop i slut 90'erne, at sadle om og gå efter de mere skæve komedier, hvor især Wes Anderson har nydt stor glæde af Murray's sublime underspillede humor i "Rushmore" og "Royal Tennenbaums" og sidst i den meget mystiske "Life Aquatic".

(3) - Jake Gyllenhaal :

Fordi hans talent er så åbenlyst at det skriger til himlen. Man ku allerede se i "October Sky" at her var en kommende superstar og mesterværket "Donnie Darko" underbyggede det, med en mørk og dyster Gyllenhaal, der trods det formåede, at få skabt dyb sympati for hans rolle. En Oscar burde være landet i hans hænder efter den genistreg. "Moonlight Mile", gav en fortrøstning om, at han ikke bare var et one hit wonder.

Sorry hvis det blev for langt, men jeg befinder mig lige nu i en sand cola rus :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#10 jessup 20 år siden

# Brando - den mand har lavet meget skidt men også noget af det bedste i amerikansk film historie On the Waterfront, Godfather. Han er altid fantastisk.

#Nicholson - fantastisk som Brando har kun lavet 2-3 ekletante stinkere siden Easy Rider - så udover filmene som regel er gode er Nicholson altid facinerende.

Isabelle Hupert: har lavet ufattelig mange film som jeg ikke har set men en af de få ofte usexede skuespilleinder som jeg vil se en film med kun pågrund af hun er med.

# Christopher Walken - han er så intens at han ofte er bedst i de dårligste film hvor man aner at instruktøren har overgivet sig og givet ham frie tøjler. Bedste film: Comfort of Strangers (Schrader), King of New York (Ferrara) og Deer Hunter. En virkelig stinker af en film hvor han er fantastisk er The Communion.

# Anna Karina - der skulle være en dansker. Den smukkeste kvinde på film nogensinde. Gå ikke glip af en af mine ynglings film med hende og i det hele taget :Vivre sa vie: Film en douze tableaux(Godard).
This is just until June

Skriv ny kommentar: